Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Det här var intressant. Hur tänker du här? IAEA godkände och inspekterade alla centrifuganläggningar och underjordiska kärntekniska anläggningar?
Du har ju visat tidigare att du saknar totalt kunskaper inom ämnet så då får jag passa på att upplysa dig om att sådant här inom kärnteknik och dess anläggningar är inget som tar en vecka att snickra ihop.
Konsensus om detta "avtal" och hur "bra" det var är något som råder mest inom en del internetforum. Då är det bra att veta att WH har gått ut med varningar att just internetforum är terroristernas nya tillhåll där misinformation och propagandalögner hålls levande. Bra att ha i bakhuvudet!
Kan tänka mig att du även propagerar för "oslo-avtalet" och hur fantastiskt det var. Brukar gå hand i hand det där.
Läs hur debaklet startade:
Citat:
The International Atomic Energy Agency (IAEA) released its quarterly report on Iran’s nuclear program June 6, and, unsurprisingly, the report found that Iran is complying with its commitments under the multilateral deal known as the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA).
The report, finalized May 24, was the first since U.S. President Donald Trump violated the nuclear deal May 8 by reimposing sanctions on Iran, and withdrew the United States from the accord. The report bears out what Iranian officials stated after Trump’s announcement – that Iran would remain within the JCPOA, for now.
Samt:
Citat:
From 2016 to mid-2019, the IAEA confirmed that Iran was adhering to its nuclear-related commitments under the JCPOA, including restrictions on uranium enrichment and stockpiles.
Så under ett år med sanktioner och avtalsbrott från amerikanskt håll följde den iranska regimen ändå IAEAs riktlinjer för compliance, för att sen gradvis upphöra. Trump är orsaken till det, Netanyahu applåderade givetvis.
Skiter fullständigt i avtalet, däremot bryr jag mig om ett verklighetsförankrat narrativ. Det du säger rimmar inte med det.