2026-03-02, 12:50
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
It is what it is. Det är med av en god anledning. Den godaste. Jesus skulle kunna vara invandrare.

Det är mycket liknelser. Så att vi ska inte förstå?
Liksom det man binder på jorden (ska vara bundet i himlen) och sånt som kan vara svårt för mig att förstå ännu.

Kanske de hade sån trollmakt egyptierna. Kanske de kunde binda (döda) barn.
Det var andra tider. De var rätt sjuka och råa. De var under satans inflytande Farao. Satan har inte makt över Jesus dock. Uppenbarligen.

Jesus säger dessa ord till fariséerna (de religiösa ledarna) för att förklara den fundamentala skillnaden mellan sitt gudomliga ursprung och människornas jordiska perspektiv.

(Johannes 8:23-24):
"Han sade till dem: 'Ni är nerifrån, jag är ovanifrån. Ni är av den här världen, jag är inte av den här världen. Därför sade jag till er att ni kommer att dö i era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är, skall ni dö i era synder.'"
Nu låter du som den senaste Stålmannen-filmen där man vill få in Stålis historia i den moderna invandrardiskussionen.
Så som du skriver är du en som borde slå sig i slang med TwoThousand i paranormalt-forumet 🙂
Citera
2026-03-02, 21:29
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Nu låter du som den senaste Stålmannen-filmen där man vill få in Stålis historia i den moderna invandrardiskussionen.
Så som du skriver är du en som borde slå sig i slang med TwoThousand i paranormalt-forumet 🙂
Sorry.
Du skrev ganska snällt mot mig iaf.
Förstår att det här ska vara ett sekulärt/världsligt forum.
Legalistisk. Vi får utgår från vedertagen svensk rasforskningslära.
Det "ska vara så". Fan ta dig om du inte förstår vilket offer jag är pga vart jag kommer ifrån.
Det vet araberna etc egyptsier Mfl. Finns folk som lever på dessa förutfattade meningar och fördomar. Roller.
Deras leverne hänger på det. Peace.

Stay in character.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-03-02 kl. 21:35.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in