2026-02-27, 17:51
Medlem
Sossenorrlänningar som fortsätter att rösta på "arbetarpartiet" och skiter i att södra Sverige går åt helvete kan ta sig i röven
Citera
2026-02-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Dödsskjutningar i Sverige angår inte mig igentligen. Jag bor i norra Sverige född och uppvuxen. Där det sällan sker. Varför ska jag bry mig om dödsskjutningar om det händer i malmö/stockholm/göteborg. Jag drabbas inte av det personligen eller mina vänner. Jag hade en diskussion om det förra helgen hos min polare.

Vi hade samma åsikter om utfallet. Vad exakt ska diskuteras? Ska folk i Sverige behöver känna sig rädda om våld och dödsskjutningar? Det är också en politisk fråga när det snart är val. Men drabbar det alla? Hur påverkar det dig?

Lugn det kommer till dig också sen påverkar det din plånbok om du inte går på försörjningsstöd!
Citera
2026-02-27, 18:41
Avstängd
Citat:
Dödsskjutningar i Sverige angår inte mig igentligen. Jag bor i norra Sverige född och uppvuxen. Där det sällan sker. Varför ska jag bry mig om dödsskjutningar om det händer i malmö/stockholm/göteborg. Jag drabbas inte av det personligen eller mina vänner. Jag hade en diskussion om det förra helgen hos min polare.

Vi hade samma åsikter om utfallet. Vad exakt ska diskuteras? Ska folk i Sverige behöver känna sig rädda om våld och dödsskjutningar? Det är också en politisk fråga när det snart är val. Men drabbar det alla? Hur påverkar det dig?

Om vi utgår ifrån att du jobbar och betalar skatt!
Så är du med och bidra till det gemensam i hela landet med allt vad det innebär!
Tänk då så här att varje skjutning blir en kostnad för skattebetalarna i form av polisarbete, ambulans, sjukvården, rättegångskostnader, fängelse plats mm!

Det blir mycket pengar i slutändan i tanke på hur mycket det skjuts i det här en gång så trygga land! pengarna som jag gärna betalat mindre i skatt och kunde gjort något roligt för.
Och dom här kola killarna lever säkert också på bidrag vilket också är en enorm kostnad.
Så jo du är drabbad även om du inte blir skjuten själv.
Bara frågan vilket som är värst igentligen.
Citera
2026-02-27, 23:24
Medlem
Kaoset kommer till dig också till slut. Direkt eller indirekt. Man kan segregera men det är en tidsbegränsad lösning som har ett slutdatum.

Sverige har för övrigt börjat sälja överskottet av elen som produceras i norra Sverige genom den nybyggda Auroralinjen.

Staten behöver mer pengar för att täcka de ökande kostnaderna massinvandringen orsakar. Du betalar extra för elen nu och du får ingenting tillbaka för detta, det blir bara sämre.
Citera
2026-02-27, 23:31
Avstängd
dude2ks avatar
Aldrig bra när man normaliserar det hela. Men nej det påverkar väl inte en direkt.. men det är många förskjutningar också ska man komma ihåg. Riktigt dåligt skött av polisväsendet är det iaf. Noll förtroende!
Citera
2026-02-28, 01:08
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Citat:
Einar var säkert en lätt måltavla. Tråkigt för familjen. Kände inte snubben personligen. Men påverkade inte mitt samhälle som är 80-mil bort
Du kanske bor 80mil från Stockholm, men knappast 80 mil från Luleå för då bor du jävligt långt norrut.
Redan för 5 år sedan avrättades en ung tjej på en strand av några "som inte drabbar dig personligen".
Var du glad att det ännu inte hunnit sprida sig mer än det gjort, för dom finns redan nära dig och har blivit fler sedan dess.

Men vi som bor längre söderut närmare storstäderna ser så klart gärna att gängen etablerar sig längre norrut, under förutsättning att skiten minskar i södra halvan av landet.
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Citera
2026-02-28, 02:03
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

”Det påverkar inte mig.”
Du talar bara emot dig själv. Du kan fortfarande bli skjuten. Hur skulle du känna dig om du blev skjuten och ingen annan brydde sig? Ingen rättvisa skulle skipas då. Idiot.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-02-28 kl. 02:08.
Citera
2026-02-28, 08:24
Medlem
Citat:

Det finns ju narkotika även i Norrland.................
Citera
2026-02-28, 20:03
Medlem
psaks avatar
Sluttande plan. Två ord att tänka på.

Med undantag av en viss dödsskjutning den här dagen för 40 år sedan så var det väpnade våldet på 80- och 90-talet jämförelsevis obefintligt.
Liksom givetvis gruppvåldtäkter, hedersvåld och annat som poppade upp.
Citera
2026-02-28, 20:05
Medlem
Citat:

Som många andra skrivit i tråden. Man väljer sina strider.
Citera
2026-02-28, 20:30
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Dödsskjutningar är så pass "spektakulära" i en gammal svensk kontext(innan massinvandringen) att tom vänstermedia som helst vill dölja alla negativa konsekvenser av massinvandringen är tvungna att rapportera om dem i någon mån. Det blir märkligt om folk skjuts till döds och man inte skriver om det.

Att det inte drabbar någon personligen är ett egoistiskt tänk som inte är speciellt bra när det gäller att bygga ett bra samhälle. Dödsskjutningen kan drabba TS en vacker dag. Ska man bara börja bry sig när man själv eller någon nära anhörig drabbas?

Sedan sitter alla i samma ekonomiska båt. Otrygghet har en enorm ekonomisk påverkan och även om du är bosatt långt ute på landet kommer du drabbas via skattesedeln. Ett land med mycket gängkrig och otrygghet skrämmer bort investeringar och kostar enorma summor i rättskostnader(beroende på hur man räknar). Ett kriminellt, otryggt land blir i förlängningen ett fattigt land.

Gängskjutningar skrivs det om i samtliga medier men det är såklart bara toppen av ett isberg av alla de problem som följer med mångkultur och massinvandring.
Citera
2026-02-28, 20:37
Medlem
zombie-nations avatar
Jag bor i skjutningsgröten. Man måste inte vara superempatisk och bli SÅ ledsen. Vad jag själv känner lär ju inte förändra läget, eller hur?

Skulle bli jobbigt om man blev skjuten själv, men det är ju inget man kan gå omkring och tänka på. Tycker absolut inte det är fel om man stänger av sin empati. Den ska finnas när den behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in