Citat:
Ursprungligen postat av
ironmanfist
Dödsskjutningar i Sverige angår inte mig igentligen. Jag bor i norra Sverige född och uppvuxen. Där det sällan sker. Varför ska jag bry mig om dödsskjutningar om det händer i malmö/stockholm/göteborg. Jag drabbas inte av det personligen eller mina vänner. Jag hade en diskussion om det förra helgen hos min polare.
Vi hade samma åsikter om utfallet. Vad exakt ska diskuteras? Ska folk i Sverige behöver känna sig rädda om våld och dödsskjutningar? Det är också en politisk fråga när det snart är val. Men drabbar det alla? Hur påverkar det dig?
Om vi utgår ifrån att du jobbar och betalar skatt!
Så är du med och bidra till det gemensam i hela landet med allt vad det innebär!
Tänk då så här att varje skjutning blir en kostnad för skattebetalarna i form av polisarbete, ambulans, sjukvården, rättegångskostnader, fängelse plats mm!
Det blir mycket pengar i slutändan i tanke på hur mycket det skjuts i det här en gång så trygga land! pengarna som jag gärna betalat mindre i skatt och kunde gjort något roligt för.
Och dom här kola killarna lever säkert också på bidrag vilket också är en enorm kostnad.
Så jo du är drabbad även om du inte blir skjuten själv.
Bara frågan vilket som är värst igentligen.