2026-02-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Fler bekvämligheter än att skaffa 0 barn?
Nej, så som samhället ser ur så finns inget incitament att skaffa fler. Samhället sviker föräldrarna rejält och barnen i synnerhet.

Bekvämligheten som du nämner, vad det nu skulle vara, är inget nytt. Jag tror inte nödvändigtvis att bekvämlighet lockar mer än flykt från kaos och stress.
Kan du svara på varför någon skulle välja att skaffa fler än 1-2 barn?
Citera
2026-02-28, 14:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Fler bekvämligheter än att skaffa 0 barn?
Nej, så som samhället ser ur så finns inget incitament att skaffa fler. Samhället sviker föräldrarna rejält och barnen i synnerhet.

Bekvämligheten som du nämner, vad det nu skulle vara, är inget nytt. Jag tror inte nödvändigtvis att bekvämlighet lockar mer än flykt från kaos och stress.

Ja blir man inte upprörd över att 13-årngar sysslar med mord, 100-årngar våldtas av hemtjänstpersonal och att 28-åringar bor hemma är det mycket annat som är fel.
Citera
2026-02-28, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan du svara på varför någon skulle välja att skaffa fler än 1-2 barn?
Det finns ju många anledningar till det? Lika många anledningar till varför folk inte vill ha 0 graviditeter. Ekonomi, upplevt utanförskap, tvingat utanförskap, religion, politik, kultur, biologi, trasiga kondomer...
Citera
2026-02-28, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Ett allvarligt problem inför framtiden med dessa låga födelsetal.

Många kvinnor i världen kommer gärna till sverige för drömmen om ett bättre liv. Svenska kvinnor behöver konkurrens. Vi har ett överskott på män. Ett par miljoner villiga tjejer vore lagom. 😎

Den ekonomiska biten löser inspirerade män.💪 Staten borde kliva in också, men där har en svensk kvinna redan bränt alla stålar.
Lågt barnafödande är ett problem i hela västvärlden. Du torde alltså mena import från tredje världen?

Det kommer dock inte att lösa problemet när det är västs sociala strukturer som gör att folk inte vill ha barn. När du importerar en fru från Sierra Leone kommer hon troligtvis anamma den västerländska livsstilen och börja anse att barn är ett ekonomiskt- eller karriärmässigt problem, ett hinder för TikToklivsstilen som alla jagar - lyxivet med champagne och resor utan blöjbyten och ungar som kräver all uppmärksamhet. Eller så behåller hon sin ursprungskultur och anser att du är en ateistisk förlorare som inte har någonstans att ta vägen efter döden.

Så går det när man använder politik för att krossa kärnfamiljen.
Citera
2026-02-28, 14:13
Avslutad
Jag hade inte tackat nej till en indisk kvinna. De har fin färg på anus.
Citera
2026-02-28, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bothered
Jag hade inte tackat nej till en indisk kvinna. De har fin färg på anus.
Men blir det inte jobbigt när hon bajsar överallt på din nyklippta gräsmatta?
Citera
2026-02-28, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Men blir det inte jobbigt när hon bajsar överallt på din nyklippta gräsmatta?

Vi har alla våra olika sociala regler som man får lära sig.
Citera
2026-02-28, 14:52
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I vilka länder ger staten mera ekonomiska fördelar än Sverige vid familjebildning, och hur ser nativiteten ut i dessa länder?

Varför ska vi blanda in andra länder i en diskussion om Sverige och Sveriges låga födelsetal?

Faktum kvarstår, unga har inte råd att flytta hemifrån, de har inte råd att gå på krogen och träffa tjejer/killar, en grundförutsättning för familjebildning är att människor har råd med tak över huvudet!

Detta kan lösas politiskt och stimulleras med politiska åtgärder på olika sätt, men görs inte idag, en ändring på denna front skulle ha en stor påverkan!

Jag kommer tillbaka till det igen, på 80-talet kunde du köpa ett nyproducerat radhus för 1 1/2 årslön i en närförort till sthlm samtidigt som en lön räckte för att dra runt hushållet, idag kostar samma radhus runt 5 miljoner + ett ofta enormt renoveringsbehov, människor har inte råd att leva som en familj idag!
Citera
2026-02-28, 15:48
Medlem
Eller utvisa alla kriminella med dubbelt medborgarskap så får du samma effekt.
Citera
2026-02-28, 15:50
Medlem
Om man inte är nöjd med svenska kvinnor är det väl bara att åka till Thailand och hämta hem någon. Är folk för lata för att ta flyget dit nu också?
Citera
2026-02-28, 16:26
Medlem
Praisethesuns avatar
Känner att jag behöver yttra mig i denna fråga.

Alltså, det är enbart bög-Flashback där det tillkommer en diskussion och argument emot större del invandring av kvinnor till landet. Fan vilka bögar ni är. Självklart inte fel att vara bög, tvärt om! Men ändock
Citera
2026-03-24, 10:49
Medlem
Det är tidsandan som sätter stopp, det ligger inte i tiden & faller bort. Tusentals trender har kommit o gått för människan, göka drog till slut det korta stråt.

Rent logiskt sett så borde fattiga yngla av sig i mindre utsträckning & i västvärlden som har det bra borde det rimligtvis produceras fler.
Liksom varför bjuda in en till världen & till en tillvaro där matbordet består av en gemensam tallrik med ris på lergolvet & fingrar som bestick & hyddan full med malaria mygg & flugor.

De kanske nuppar & juckar för att få fram krigare med blicken väst & norrut, något slags burka hive mind som deras heliga skrift säger & instruerar att de ska göra, infiltrera, bedra & tvångskonvertera står det i Koranen.

Möjligtvis beror födslotalen på hertz & frekvens som Jude egypterna låter ljuda (några gånger per år byter de pip frekvens så man känner sig som en levande gammal tjock tv.)...

Men när jag kollat bostäder till salu har de ofta barn-rum & på stan ser man massvis med barnvagnar, i min port med 6 lägenheter har hälften en barnvagn i trappen.
Det kanske är som sån där kajsa anka journalistik "förra året åt en genomsnittlig svensk 88 ton choklad" som man kan läsa i alla avenyer även statlig media som svergies radio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in