2026-02-25, 09:28
Medlem
diemydarlings avatar
Alla har ju läst om planet som störtade på 70-talet och de överlevande som började spisa på de som dog. Det där kan väl inte va en engångsföreteelse, hade jag varit nära svältdöden hade jag inte tvekat att trycka i mig de döda. Så varför hör man aldrig om sånt från reportage i uländerna? Är dom för PK eller är det ett ämne som är tabu att skriva om?
Citera
2026-02-25, 10:26
Medlem
Så du antar bara att eftersom fattigdom finns och du själv inte hade haft några problem med det så måste det också vara kanibalism på gång? Åk ut och rapportera om detta vettja. Lycka till.
Citera
2026-02-25, 10:43
Medlem
kalkryggars avatar
Vad är det de ska rapportera om? Ska de filma när de äter upp någon?

Alla vet att kannibalismen är utbredd i Afrika. Det vet man om man har skött skolan. Det finns ju någon rolig Youtube-film där någon åker för att göra ett reportage om det och flyr när han inser att de har för avsikt att äta upp honom.
Citera
2026-02-25, 11:33
Medlem
NyaHenriksss avatar
Joe Rogan intervjuade en kvinna som flytt från NK. Hon berättar att dom äter folk där.
Citera
2026-02-25, 15:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Det talas tyst om det. Läste för ett par år sedan att man grävde upp liket efter en ung kvinna som kom med Mayflower till USA. Obduktionen visade att hon hade blivit slaktad och uppäten. Det var ju så dessa första som kom till USA från Europa att det var extrem svält första åren. Det var något känt att de faktiskt åt upp de döda, men det är ju inget som direkt läts ut i amerikanska skolor.

Sedan kan de ju finnas de som mer svälter till döds än att bli kannibaler. Finns sådana exempel också från historien. I Sverige tex från den senaste svältperioden på 1880-talet var det ju till slut bark folk käkade innan de dog.
Citera
2026-02-25, 16:52
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad är det de ska rapportera om? Ska de filma när de äter upp någon?

Alla vet att kannibalismen är utbredd i Afrika. Det vet man om man har skött skolan. Det finns ju någon rolig Youtube-film där någon åker för att göra ett reportage om det och flyr när han inser att de har för avsikt att äta upp honom.
Det har jag aldrig hört talas om. Att det tidigare fanns ja.

Jag sökte pga av tråden och googel gav endast träffar om förr för länge sedan (jag letade efter din video).

Vis av erfarenhet sökte jag även på rumble. Stora problem idag i sydafrika, kongo (jag vet inte vilket) och liberia idag.
Citera
2026-02-25, 19:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det har jag aldrig hört talas om. Att det tidigare fanns ja.

Jag sökte pga av tråden och googel gav endast träffar om förr för länge sedan (jag letade efter din video).

Vis av erfarenhet sökte jag även på rumble. Stora problem idag i sydafrika, kongo (jag vet inte vilket) och liberia idag.

Det är ju den där filmen med han som sitter och bajar i näven och äter och vill bjuda sina gäster. Det är lite som en ritual innan det ska kokas människa.

Vem vet, han kanske har försörjningsstöd och bor i Järva idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in