Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Hej Tomatkungen - allt väl hoppas jag.
Självklart kan kvinnor älska män. Pratar dock om gruppnivå och jag pratar om "vad" som gör att en kvinna älskar en man. "VAD" framgår med all tydlighet när man läser vad kvinnor söker i en man. Läser du vad kvinnor söker får du gärna argumentera för att jag skulle ha fel.
Nej Tomatkungen, kvinnor generellt skaffar inte barn för en mans skull. En kvinna skaffar barn i huvudsak (betonar "i huvudsak") för sin egna skull. Hennes beslut, hennes ansvar och hennes konsekvens. Att skylla det på en man är falskt. Få kvinnor skaffar barn enbart för en mans skull.
Jag beundrar din naivitet kring att kvinnor - generellt - (betonar "generellt") älskar sina män djupt och innerligt. Så är inte fallet enligt min definition av "älska" i alla fall. Möjligtvis att vi två har helt olika definitioner av "älska" och att det är det som gör att vi har olika uppfattningar där. En man älskas och bedöms utifrån "vad" han är, inte "vem" han är. För mig i alla fall är det stor skillnad på dessa två saker. Den förra är ytlig och flyktig, den senare är genuin, äkta, stabil och kopplad till personens "jag".
Vad gäller Wera, där har vi samma uppfattning.
// CC
Hej CC75! Allt är bra! Med dig också, hoppas jag!
Tja, kvinnor vill väl ha en man som är bra? Snygg, omtänksam, har humor och charm, trogen, barnkär etc. Det är ju önskemål som läggs fram. Men kärlek till en annan levande människa är ju något annat än önskemål innan mann har träffats... Det är ju bandet, man älskar den andres små egenheter, rösten, doften, närvaron, sättet den rör sig på, dens tankar och sätt att prata på etc, humorn och de interna skämten man delar, att man förstår varandra på djupet, saknar varandra när man är ifrån varandra, blir glad och lugn när ens kärlek är hos en igen, orolig om ens kärlek tar bilen och det är halt ute... Och framförallt: man kan inte tänka sig någon annan! Ens kärlek är den man vill dela sitt liv med till dördagar, för den person ens kärlek är. Och givetvis kan både män och kvinnor känna så för sin partner!
Ja, kvinnor skaffar barn för att de vill ha barn.
Men de skaffar ju inte barn med vem som helst. Är det fel man, gör de tex hellre abort. Riskerna med graviditet och förlossning är för stora, för att de ska vilja utsätta sig för dessa med vilken luffare som helst. Även om de längtar hett efter barn. Någon form av kärlek till fadern behöver uppenbarligen finnas. För att det ska vara värt risken att föda just hans avkomma.
Ja, Nu vet vi vem Wera är iaf! Får se om man kommer minnas henne... trist att hon kom med sådana tråkiga generaliseringar om män. Träffar hon bara rätt man lär hon nog ändra sig.