2026-02-25, 15:36
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Hade ett gäng egna sen blev det att hyra lite då och då.

Sonic-trilogin
Wonder boy 3 (sega master system)
World of illusion starring Mickey Mouse & Donald Duck
Tazmania
The lion king
Ristar
Simpsons: Virtual Bart

Vilken go tid det var. Inte så bekvämt som nu med steam pch alla andra sådana tjänster, men ändå något så trevligt med att man kunde gå till ett ställe och kolla på kasetterna och hyra en helg.
Fet nostalgi!
Citera
2026-02-25, 18:06
Medlem
Zombies Ate My Neighbors var ett fantastiskt spel.
Citera
2026-02-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Fick flashbacks från barndomen då jag läste 'SEGA'... Vi hade ett SEGA men har glömt alla spel vi hade förutom Sonic. Just Sonic verkar vara ett spel som i princip alla SEGA-ägare hade verkar det som.

Det var ju SEGAs motsvarighet till Nintendos Super Mario
Deras huvudmaskot.
Till Sony var det väl kanske Crash Bandicoot och Xbox hade Master Chief från Halo.
Citera
2026-02-25, 19:33
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Deras huvudmaskot.
Till Sony var det väl kanske Crash Bandicoot och Xbox hade Master Chief från Halo.
Ah, Crash Bandicoot minns jag också! Vilka minnen...
Citera
2026-02-26, 13:45
Medlem
Citat:
Tack för jättefina svar. Keep em coming.

Saturn tycker jag är en intressant konsol. Den var ju rent av ganska kraftfull. För sin tid.
Kunde köra spel i 3d osv.

I mitt tycke en av de snyggaste konsoler som gjorts också sett till formen på själva maskinen.

Tror aldrig jag ens spelat ett enda spel med den. Hade en kompis som hade en mega drive, men det var det närmaste jag kom SEGA.

Tror Saturn mest har arkad-portar, shootemups, fighting, racing.
Dom hade några dåliga år på rad med SEGA-CD och andra adapters till Genesis/MD som folk behövde köpa och sen kom det typ tre spel och alla sög.

När dom släppte Saturn fick dom direkt konkurrens av N64 och Playstation som det matades ut spel till.

Dreamcast hade potential, men så kom PS2, XBOX och Gamecube. PS2an mosade allt iomed att den kunde dubbeljobba som DVD-spelare också.

Har en speciell plats i hjärtat för SEGA, men under 90-talet tog dom så jävla många dåliga beslut på rad och dom hämtade sig aldrig från det.

Dreamcast var deras sista försök till hårdvara, utöver leksakskonsolerna dom för småbarn i Japan, Pico eller va den heter.
Citera
2026-02-26, 19:14
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Tack för jättefina svar. Keep em coming.

Saturn tycker jag är en intressant konsol. Den var ju rent av ganska kraftfull. För sin tid.
Kunde köra spel i 3d osv.

I mitt tycke en av de snyggaste konsoler som gjorts också sett till formen på själva maskinen.

Tror aldrig jag ens spelat ett enda spel med den. Hade en kompis som hade en mega drive, men det var det närmaste jag kom SEGA.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Tror Saturn mest har arkad-portar, shootemups, fighting, racing.
Dom hade några dåliga år på rad med SEGA-CD och andra adapters till Genesis/MD som folk behövde köpa och sen kom det typ tre spel och alla sög.

När dom släppte Saturn fick dom direkt konkurrens av N64 och Playstation som det matades ut spel till.

Dreamcast hade potential, men så kom PS2, XBOX och Gamecube. PS2an mosade allt iomed att den kunde dubbeljobba som DVD-spelare också.

Har en speciell plats i hjärtat för SEGA, men under 90-talet tog dom så jävla många dåliga beslut på rad och dom hämtade sig aldrig från det.

Dreamcast var deras sista försök till hårdvara, utöver leksakskonsolerna dom för småbarn i Japan, Pico eller va den heter.

Sonys reklam för PlayStation löd:

If you still want a Saturn
Your head is in Uranus

Skämt åsido så var Virtua Fighter 2 riktigt häftigt när det kom. Tänka sig att det är från 1994! Tekken i jämförelse blev ju inte på riktigt bra förrän trean.
Senast redigerad av Pust 2026-02-26 kl. 19:20.
Citera
2026-02-26, 19:17
Medlem
McCarthy01s avatar
Shinobi var ikoniskt,
Citera
2026-02-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

Your head is in Uranus

Skämt åsido så var Virtua Fighter 2 riktigt häftigt när det kom. Tänka sig att det är från 1994! Tekken i jämförelse blev ju inte på riktigt bra förrän trean.

Det var aggressivt.
Citera
2026-02-26, 19:37
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
EA Hockey
Citera
2026-02-26, 20:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Deras huvudmaskot.

Det skulle jag inte säga. Eller det blev. Men inte förens 1991. Och till Mega drive

Segas motsvarighet var Alex Kidd in Miracle World 1986 och Wonder Boy in Monster Land 1988. Master system.

Det var bra spel. En kompis hade SEGA.

Skriver INTE att Sonic var dåligt. Tvärtom. Absolut toppspel. Bästa till SEGA. Men det kom försent... Nintendo hade redan vunnit. Brutalt på knockout. Eller på Punch-Out kanske man ska skriva?
Senast redigerad av PingPongZong 2026-02-26 kl. 20:15.
Citera
2026-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

Your head is in Uranus

hahaha lite tillbaka-kaka för sega efter alla retsamma reklamer dom jabbat nintendo med kanske?

lirade inte mycket VF2 men minns att jag tyckte det va coolt att man kunde hoppa i djupled.

men det va liksom ett arkadspel, fanns det nåt på Saturn som va Zelda eller Mario?
nåt folk verkligen köper konsolen för att få spela

hade varit intressant att se hur Saturn hade landat om Sega inte bränt förtroendet hos sina användare/spelutvecklare med 32X och Sega CD.

nu spottade dom ur sig ännu ett projekt som dom övergav nåt år senare och fuck dom som köpt konsolen eller suttit och programmerat spel.

så jävla synd att det gick som det gick å dom fattade besluten dom gjorde.
Megadrive är ju dock fortfarande smygfavoriten över supernintendo fast snesen nog har bättre katalog överlag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in