2026-02-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Anledningen till att åsikterna är så annorlunds gällande just Thc-a är att det mesta är semisyntetiskt med cbd-a som startmaterial , och det finns ännu ingen labbstandard som särkiljer ∆8 / ∆9thc-a.
Så även om coa säger det är 95% thca så kan det i praktiken vara d8 thca då det är idag svårt då ingen labbstandard existerar.
Vissa säljer en mix av d8/d9 och någon har högre halt d9 och den med mest d9 är bättre helt enkelt.

Jag har utforskat kaninhålet gällande terpener och visst dem påverkar lite grann, men den mest märkbara skillnaden ligger i thc/cbd ration.
Tillräckligt hög halt d9 är vad det handlar om, men det är bara min åsikt/erfarenheter
Citera
2026-02-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Anledningen till att åsikterna är så annorlunds gällande just Thc-a är att det mesta är semisyntetiskt med cbd-a som startmaterial , och det finns ännu ingen labbstandard som särkiljer ∆8 / ∆9thc-a.
Så även om coa säger det är 95% thca så kan det i praktiken vara d8 thca då det är idag svårt då ingen labbstandard existerar.
Vissa säljer en mix av d8/d9 och någon har högre halt d9 och den med mest d9 är bättre helt enkelt.

Eh nej. Din kropp kan inte känna skillnad på thc som är syntetiskt framställt eller syntiserats i naturen, det där är pseudovetenskap som inte stödjs av någon forskning whatsoever. Det är igen magi bakom naturligt syntetiserade preparat.
Du kan visst skilja d8/d9 på analyser. Och det du hävdar är också ett problem på gatan med, där kan få en del thc en del spice också då det är väldigt lätt att bespruta röka med det, men d8 THCa verkar inte ens existera således stämmer inte det du säger. Den d8 som finns är den redan decarboxylerade varianten och den är klassad i Sverige, och ska förresten vara rätt bra enligt det jag läst.

Att det finns sämre produkter säger ingenting om THCa i sin helhet, finns mer illegala produkter som är dåliga med tanke på mellanhänderna och dess illegala status.

Sjukvården använder syntetiskt framställt THC med. Är egentligen säkrare då naturliga organiska material har större risk för kontaminering såsom tungmetaller, pesticider eller mögel. Nu är mitt inlägg kanske inte riktat just mot dig men andra mindre kunniga...folk som inbillat sig att naturligt nödvändigtvis betyder säkert är ute och cyklar.
Medan naturen har vissa bra mediciner så finns det naturliga ämnen som är dödliga, livsfarliga samt syntetiska framställda ämnen som är helt säkra(även om vissa syntetiska ämnen är toxiska, så behöver alla inte vara det, långt ifrån). Och att något framställs syntetiskt är helt oväsentligt och påverkar inte substansen i fråga om slutprodukten är ren. Tillverkar du ämnet cbd i labb så kommer det ha 100% identisk effekt som naturligt framställt cbd - detta är fakta och allt annat är önsketänkande från folk som inte förstår grundläggande vetenskap/tror att växter skulle vara magiska vilket är flum. Varför skulle din kropp magiskt kunna känna skillnad på ett identiskt ämne? Det gör den inte då ämnet har samma form, effekt och risker som som den andra då det återigen är likadan struktur/ämne.

THCa d9 är lätt och billigt att tillverka så ser ingen mening med att använda något annat egentligen (men verkar göras till viss del, men då är det nog andra analoger som används, som ej visar på urinprover). D8 THCa finns inte ens enligt en snabb googling. D8 är icke A version och illegal i Sverige.
Det som är skillnaden är att thcaprodukter brukar i grunden innehålla större mängder cbd än vanligt gräs på gatan, vilket skiljer effekterna. För att pröva hypotesen kan du ta vanligt gräs och sprinkla mycket cbd på det, så kommer du få annorlunda effekter. Pröva med CBC, CBG, CBN med så kommer du också uppleva hur pass mycket minor cannabinoider påverkar effekten. Terpener likaså.

En bra thcaprodukt kommer folk knappt kunna skilja åt i ett blindtest, förutom små skillnaderna man känner vid minor cannabinoider och terpener.

Skulle säga att CBC (förutom cbd som är som du säger bland det som påverkar/ändrar/modulerar effekten mest) är viktigt och ökar THC/a's effekter nämnvärt, är en av ämnen som finns i vanligt gräs som är potent/effektivt.

Rent thc, även illegal sådan är rätt endimensionellt utan minors och terpener. Och jag förstår inte folket som vill ha så potenta effekter som möjligt? Köp starkare cannabinoider då? Thc är inte så potent i jämförelse med många andra alt noider. Har folk inte lärt sig sedan spiceeran att starkare behöver inte betyda bättre? Jag föredrar mildare produkter, för potenta sådana är inte hållbara och gör en bara för väck för att det ska vara konstruktivt. Och majoriteten folk har skyldigheter, jobb och familjer att ta hand om, så fokuset sällan ligger på att bli så väck som möjligt (om man inte har missbruksproblematik nu).

Hursomhelst så fyller thcaprodukter sitt syfte och gör det den ska göra är min erfarenhet om man vet vad man håller på med/inte rökt sönder sina receptorer av spice eller överdriven användning av höga doser thc. Jag är iaf glad över att man kan köpa bra medicinska cbprodukter lagligt och enkelt online. Detta är det närmsta en legalisering vi har någonsin varit. Visst, inte alla aktörer eller produkter är likvärdiga men vissa jag testat har varit långt över förväntan och ingen har faktiskt gjort mig besviken.
Man får ha i åtanke att thca blir lite mindre thc efter omvandlingen, så 25% thca betyder inte 25% thc utan lite mindre. Tror också att folk med hög tolerans försöker konsumera större doser THCabuds vilket ger för stor dos cbd därav minskar psykoaktiva effekterna av thc.
Senast redigerad av R0b0t 2026-02-23 kl. 23:58.
Citera
2026-02-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
En bra thca produkt kommer vara väldigt lik, knappt någon märkbar skillnad ime, iaf det jag testat. Skillnaden är väl att THCa buds också innehåller CBD eller CBG vilket ändrar effekten, fast gör den mer balanserad (i synnerhet cbd, cbg kan göra effekten mer energisk).
THCa buds i bra kvalité är nästintill identiska med medicinsk vanlig cannabis (alltså sorter som innehåller balanserad mängd thc/cbd). För stor dos cbd minskar THCa psykoaktiva effekter men ökar medicinska. Olika ration mellan thc och cbd kommer ge olika effekter.

Är du ute efter att missbruka så kan gatugräs vara snäppet pyttelite mer rusgivande (kan också vara spicebesprutat, man vet aldrig vad man röker vid illegala produkter), men det kommer även påverka hjärnan mer negativt utan cbdt som modulerar cb1affiniteten vilket är väldigt viktigt om man bryr sig om sin hjärnhälsa. Får mer depersonalisation, paranoia, ångest utav produkter med hög med thc och mindre av andra ämnen. Medicinskt/terapeutiskt föredrar jag thca som har en bra mängd cbd och andra minors. Känns mer hållbart så.

Majoriteten vanligt gräs är främst thca enligt alla forensiska analyser gjorda på det, men oftast mycket mindre cbd, cbg än lagliga thcaprodukter. Några få soterer har några fåtal % thc men majoriteten brukar ändå vara THCa av vad man räknar som "thc" i vanligt gräs.
En viss del är placebo skulle jag säga(i synnerhet vid cannabis fall, man blir ju rätt dimmig av det i skallen så...). Många av folket som säger att "gatugräs är bättre" hade trott att thcaprodukten de testat vore vanligt gräs om personen inte hade fått veta det på förhand. Mycket är förutfattade meningar, tror att tolerans också spelar roll. Är man missbrukare så kommer man kanske behöva mindre balanserade produkter, men för oss icke missbrukare funkar thca ypperligt. Tror många hade behövt ta ett uppehåll, cannabis blir negativt vid missbruk.

Att produkten är laglig är också en stor fördel, skulle inte kunna tänka mig rasera mitt liv med denna repressiva narkotikapolitiken och bruka illegala preparat.

Nästa produkt att pröva är cbd/cbn kristallresistent destillat(köpte på upgrade) ihop med THCa, det lär vara en höjdare och bättre än en del "vanligt gräs". Nu är jag ett stort fan av cbn så därav är jag kanske biased, men jag lämnar en recension efter jag fått lite erfarenhet från produkten jag köpt.
Folk som tror att bra gräs är hög mängd THC är inte insatta i ämnet.
CBD, CBC, CBG, CBN, CBT o.s.v. alla gör stor skillnad beroende på vilken ratio det är mellan dessa, terpenerna och bioflavoner påberkar effekten ytterligare.

Så i min erfarenhet kan du "göra" en perfekt THCaprodukt som kommer slå en hel del från gatan om du vet vad du gör. Minskar jag cbdt i produkten och ökar THCa bland annat så blir man helt väck(för borta för att kunna göra något än att flumma iväg, typiskt vanligt gräs vid hyfsad dos), men det är inget jag är ute efter utan föredrar en balanserad medicinsk effekt. Jag tål inte obalanserade produkter ens, psyket säger ifrån liksom, ångest, dåligt minne, depersonalisation, därav uppskattar jag THCa buds/hasch som brukar ha cbd och andra minors i.

Mer ekonomiskt? Vart köper du hela (alltså 10gr på vågen utan påse) 10gram potent cannabis, blommor eller hasch för ca 500? Och få med varuprover på andra produkter (vilket jag fått vid beställningar ibland, vilket gjort mig ännu mer nöjd som kund och fått mig att återvända). Använder inte darkweb själv, men är priserna bättre där?
Ser bara folk köpa 0,8or för 120kr och det är inte direkt bättre än bra kvalité THCa blommor (av det jag testat).
För mig hjälper cbd/cbn emot myrkryp som du beskriver. Är förmodligen någon terpen du inte tålde i produkten du prövade, är således inte thcas effekt då thca om riktigt, omvandlas till thc vid användning, att det skulle ha andra bieffekter är väldigt osannolikt. Och thca finns det i allt vanligt gräs, så får du inte samma bieffekt av vanligt gräs så vet du att det inte är p.g.a. thcat.

Tyvärr så säljs det säkert ämnen som inte är thca som thca. Menar se alla personer som testade negativt på tester trots stor konsumtion, vanlig riktig thca kommer ge utslag precis som thc gör.

Tror mitt är THCA OG Kush, upplevs så som du beskriver det. Därav frågar jag i gruppen, dock betalade jag inte det överpriset man ser online.
Citera
2026-02-24, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
En bra thca produkt kommer vara väldigt lik, knappt någon märkbar skillnad ime, iaf det jag testat. Skillnaden är väl att THCa buds också innehåller CBD eller CBG vilket ändrar effekten, fast gör den mer balanserad (i synnerhet cbd, cbg kan göra effekten mer energisk).
THCa buds i bra kvalité är nästintill identiska med medicinsk vanlig cannabis (alltså sorter som innehåller balanserad mängd thc/cbd). För stor dos cbd minskar THCa psykoaktiva effekter men ökar medicinska. Olika ration mellan thc och cbd kommer ge olika effekter.

Är du ute efter att missbruka så kan gatugräs vara snäppet pyttelite mer rusgivande (kan också vara spicebesprutat, man vet aldrig vad man röker vid illegala produkter), men det kommer även påverka hjärnan mer negativt utan cbdt som modulerar cb1affiniteten vilket är väldigt viktigt om man bryr sig om sin hjärnhälsa. Får mer depersonalisation, paranoia, ångest utav produkter med hög med thc och mindre av andra ämnen. Medicinskt/terapeutiskt föredrar jag thca som har en bra mängd cbd och andra minors. Känns mer hållbart så.

Majoriteten vanligt gräs är främst thca enligt alla forensiska analyser gjorda på det, men oftast mycket mindre cbd, cbg än lagliga thcaprodukter. Några få soterer har några fåtal % thc men majoriteten brukar ändå vara THCa av vad man räknar som "thc" i vanligt gräs.
En viss del är placebo skulle jag säga(i synnerhet vid cannabis fall, man blir ju rätt dimmig av det i skallen så...). Många av folket som säger att "gatugräs är bättre" hade trott att thcaprodukten de testat vore vanligt gräs om personen inte hade fått veta det på förhand. Mycket är förutfattade meningar, tror att tolerans också spelar roll. Är man missbrukare så kommer man kanske behöva mindre balanserade produkter, men för oss icke missbrukare funkar thca ypperligt. Tror många hade behövt ta ett uppehåll, cannabis blir negativt vid missbruk.

Att produkten är laglig är också en stor fördel, skulle inte kunna tänka mig rasera mitt liv med denna repressiva narkotikapolitiken och bruka illegala preparat.

Nästa produkt att pröva är cbd/cbn kristallresistent destillat(köpte på upgrade) ihop med THCa, det lär vara en höjdare och bättre än en del "vanligt gräs". Nu är jag ett stort fan av cbn så därav är jag kanske biased, men jag lämnar en recension efter jag fått lite erfarenhet från produkten jag köpt.
Folk som tror att bra gräs är hög mängd THC är inte insatta i ämnet.
CBD, CBC, CBG, CBN, CBT o.s.v. alla gör stor skillnad beroende på vilken ratio det är mellan dessa, terpenerna och bioflavoner påberkar effekten ytterligare.

Så i min erfarenhet kan du "göra" en perfekt THCaprodukt som kommer slå en hel del från gatan om du vet vad du gör. Minskar jag cbdt i produkten och ökar THCa bland annat så blir man helt väck(för borta för att kunna göra något än att flumma iväg, typiskt vanligt gräs vid hyfsad dos), men det är inget jag är ute efter utan föredrar en balanserad medicinsk effekt. Jag tål inte obalanserade produkter ens, psyket säger ifrån liksom, ångest, dåligt minne, depersonalisation, därav uppskattar jag THCa buds/hasch som brukar ha cbd och andra minors i.

Mer ekonomiskt? Vart köper du hela (alltså 10gr på vågen utan påse) 10gram potent cannabis, blommor eller hasch för ca 500? Och få med varuprover på andra produkter (vilket jag fått vid beställningar ibland, vilket gjort mig ännu mer nöjd som kund och fått mig att återvända). Använder inte darkweb själv, men är priserna bättre där?
Ser bara folk köpa 0,8or för 120kr och det är inte direkt bättre än bra kvalité THCa blommor (av det jag testat).
För mig hjälper cbd/cbn emot myrkryp som du beskriver. Är förmodligen någon terpen du inte tålde i produkten du prövade, är således inte thcas effekt då thca om riktigt, omvandlas till thc vid användning, att det skulle ha andra bieffekter är väldigt osannolikt. Och thca finns det i allt vanligt gräs, så får du inte samma bieffekt av vanligt gräs så vet du att det inte är p.g.a. thcat.

Tyvärr så säljs det säkert ämnen som inte är thca som thca. Menar se alla personer som testade negativt på tester trots stor konsumtion, vanlig riktig thca kommer ge utslag precis som thc gör.

Jag menade destillat, D9 THC destillat är väldigt billigt att köpa via tex darknet vs köpa THC A destillat i Sverige.
Citera
2026-02-24, 17:11
Medlem
Kan inte fatta att folk påstår att det inte är större skillnad. Måste vara folk som rökt gräs då och då eller tagit break och börjat röka thca. Det är klar och tydlig skillnad, testad vape, hash, buds, isolat, blanda med cbg osv.

Folk som snackar om en "bra thca produkt" kan sällan rekomendera någon. Alltid massa snack om "Bra thca är lika bra som thc" eller liknande, trodde först inte på folk som snackade om att det är ägare av nätshoppar som är här och promotar men börjar misstänka detta när folk rablar upp cannabinoider och thc molekyler.

Jag vet vad jag känner av och det är klart och tydlig skillnad. Gatugräset hjälpte med mitt blodsocker också vilket thca produkterna inte gör, inte thcv vapes heller.
Citera
2026-02-24, 23:11
Medlem
Det finns ingen labbstandard och jämföra med , därför går det inte utläsa genom analys gällande thca inte thc.
Och jag påstår inte det är skillnaf på semisyntetiskt vs organiskt , i effekt. Det jag påstår är att det är stor skillnad på d8thca i relation till d9thca precis som det är med d8 och d9.
Bägge har samma molekylvikt och bägge kristalliserar!!
Ger mig inte i en disskution om huruvida svårt det ena eller andra är gällande synteser, men jag lovar dig att det är inget du gör hemma i köket...

Det här är fakta, och om om jag är på rätt humör kan jag ha källkritik och referenser med, vill du ha en diskution så försök och hålla dig så kort och direkt som möjligt.
Blir lättare och svara relevant då.
Citera
2026-02-25, 17:26
Medlem
jonterls avatar
Jag är dagligrökare sen ca 10 år tillbaka.
Började med THCA-isolat lite mer än ett år sen.

I aint going back så länge lagen tillåter mig göra så här.
Rent effektmässigt så är bara THCA som att röka en 100% sativa, bäng blir man då verkligen. Men för att efterlikna vanligt braja måste det spädas ut med CBD-gräs.

Köper nu 10g THCA-isolat och 100g cbd gräs i månaden, ibland cbd-hasch också. Fryser CBD-gräset så jag kan krossa alla buds fint. Blandar sen allt i en ugnsform och kör i ugnen 120c ca 40min. Skillnaden från "vanligt" röka från gatan är minimal, men sparandet i plånboken gör den lilla skillnaden så jävla värd. Knappt 2500kr att göra så här.

Var först när jag började med THCA-isolat jag insåg att det inte är THC som gör hela grejen med cannabis. Det är mixen av cannabinoider som gör skillnaden av strains, THC är THC vilken form det än kommer i.

Säger inte det funkar för alla, men funkar definitivt för mig.
Citera
2026-03-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Jag är dagligrökare sen ca 10 år tillbaka.
Började med THCA-isolat lite mer än ett år sen.

I aint going back så länge lagen tillåter mig göra så här.
Rent effektmässigt så är bara THCA som att röka en 100% sativa, bäng blir man då verkligen. Men för att efterlikna vanligt braja måste det spädas ut med CBD-gräs.

Köper nu 10g THCA-isolat och 100g cbd gräs i månaden, ibland cbd-hasch också. Fryser CBD-gräset så jag kan krossa alla buds fint. Blandar sen allt i en ugnsform och kör i ugnen 120c ca 40min. Skillnaden från "vanligt" röka från gatan är minimal, men sparandet i plånboken gör den lilla skillnaden så jävla värd. Knappt 2500kr att göra så här.

Var först när jag började med THCA-isolat jag insåg att det inte är THC som gör hela grejen med cannabis. Det är mixen av cannabinoider som gör skillnaden av strains, THC är THC vilken form det än kommer i.

Säger inte det funkar för alla, men funkar definitivt för mig.
Tyvärr så finns det obildade/korrupta människor bland makten så man vill förbjuda det så du ska tvingas till att röka spice och THCXXXBBQ9000-oacetat som är ej beprövat och 100 gånger starkare/mer riskfyllt än traditionell THCa/THC som är rätt så mild i jämförelse med andra starkare cannabinoider.

Vi får väl hoppas att mindre korrupta och mer insatta/pålästa inser att skademinimering är det optimala och inte rör thca. Att slösa resurser på att jävlas med haschtomtar är en spottloska i skattebetalarnas ansikte, i synnerhet när denna lagstiftning enbart orsakar tyngre drogbruk, lidande och kostar oerhört mycket, skapar gängkrig och en gateway till tyngre preparat.

THCa likt kratom skyddar folk från att skada sin kropp via illegala eller obeprövade produkter. Klassificeringen av kratom har mest troligen lett till tyngre droganvändning, beroenden och dödsfall. Kommer bli samma grej om THCa klassas, precis som folk dog av syntetiska "spice" cannabinoidklassningar.

Äkta THCa har inte orsakat några allvarliga biverkningar rent generellt och varit använt i tusentals eller senare miljontals år, så vilka belägg har man för en eventuell kriminalisering? Man kan inte hävda att andra psykoaktiva cannabinoider är farliga för även där säger vetenskapen tvärtom, att thc är mindre skadligt än alkohol och många mediciner man skriver ut, cannabis borde aldrig klassats från första början (är dessutom rasism mot svarta som var en stor grund för cannabisets förbud, förutom religiösa fundamentalister, läkemedelsindustri och ignorans/rädsla för saker som är annorlunda t.ex.). Jag säger inte att cannabis är ofarligt, ingen medicin är det, men det är långt ifrån så farligt som okunniga fått för sig. Vissa har inte ens prövat det utan baserat sina åsikter på hörsägen och fördomar. Andra har väl rökt något obalanserat och besprutat med annat, tagit för stora doser och fått en dålig upplevelse.

Dessutom så använder vissa THCa i dess a-form då det har diverse nyttiga effekter så också. Hur ska man bevisa att man omvandlar ämnet? Egentligen så kan inte THCa klassas men p.g.a. stor okunnighet, propaganda och agendor så är dödsdrogen det värsta som finns om vi lyssnar på vad indoktrinerade "antidrogmänniskor"(som alla intar diverse olika droger och berusningmedel men ser sig finare än andra som berusar sig) säger. Skit i att det kryllar av mord, våldtäkter, rån, psykisk/fysisk ohälsa, utanförskap, förtryck o.s.v., att någon tomte röker på är ju det viktigaste!
/s

Tycker att samhällskontraktet blir brutet när man missbrukar resurserna bara för att göra livet förjävligt för Svenssons och andra invånare, istället för att vara lite mer aktuell och uppdaterad i frågan (och anamma skademinimering, att straffa sjuka människor som missbrukare de facto är, är helt åt h-vete).
Vi vet nu med facit i hand 100% att förbud inte funkar och att resultatet blir kontraproduktivt om man vill minska droganvändning/skador. Tusentals människor förstår detta men politikerna(där vissa är kappvändare och säger bara det man blivit tillsagd att säga när det gäller sådana frågor/vad andra säger, vetenskapen och sanningen struntar man fullständigt i då det inte passar ens agenda, inte heller lägger man någon kvart på att researcha frågan) verkar inte lyssna. Gör om, gör rätt.
Senast redigerad av R0b0t 2026-03-03 kl. 18:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in