Citat:
Ursprungligen postat av
freeandfreaky
Anledningen till att åsikterna är så annorlunds gällande just Thc-a är att det mesta är semisyntetiskt med cbd-a som startmaterial , och det finns ännu ingen labbstandard som särkiljer ∆8 / ∆9thc-a.
Så även om coa säger det är 95% thca så kan det i praktiken vara d8 thca då det är idag svårt då ingen labbstandard existerar.
Vissa säljer en mix av d8/d9 och någon har högre halt d9 och den med mest d9 är bättre helt enkelt.
Eh nej. Din kropp kan inte känna skillnad på thc som är syntetiskt framställt eller syntiserats i naturen, det där är pseudovetenskap som inte stödjs av någon forskning whatsoever. Det är igen magi bakom naturligt syntetiserade preparat.
Du kan visst skilja d8/d9 på analyser. Och det du hävdar är också ett problem på gatan med, där kan få en del thc en del spice också då det är väldigt lätt att bespruta röka med det, men d8 THCa verkar inte ens existera således stämmer inte det du säger. Den d8 som finns är den redan decarboxylerade varianten och den är klassad i Sverige, och ska förresten vara rätt bra enligt det jag läst.
Att det finns sämre produkter säger ingenting om THCa i sin helhet, finns mer illegala produkter som är dåliga med tanke på mellanhänderna och dess illegala status.
Sjukvården använder syntetiskt framställt THC med. Är egentligen säkrare då naturliga organiska material har större risk för kontaminering såsom tungmetaller, pesticider eller mögel. Nu är mitt inlägg kanske inte riktat just mot dig men andra mindre kunniga...folk som inbillat sig att naturligt nödvändigtvis betyder säkert är ute och cyklar.
Medan naturen har vissa bra mediciner så finns det naturliga ämnen som är dödliga, livsfarliga samt syntetiska framställda ämnen som är helt säkra(även om vissa syntetiska ämnen är toxiska, så behöver alla inte vara det, långt ifrån). Och att något framställs syntetiskt är helt oväsentligt och påverkar inte substansen i fråga om slutprodukten är ren. Tillverkar du ämnet cbd i labb så kommer det ha 100% identisk effekt som naturligt framställt cbd - detta är fakta och allt annat är önsketänkande från folk som inte förstår grundläggande vetenskap/tror att växter skulle vara magiska vilket är flum. Varför skulle din kropp magiskt kunna känna skillnad på ett identiskt ämne? Det gör den inte då ämnet har samma form, effekt och risker som som den andra då det återigen är likadan struktur/ämne.
THCa d9 är lätt och billigt att tillverka så ser ingen mening med att använda något annat egentligen (men verkar göras till viss del, men då är det nog andra analoger som används, som ej visar på urinprover). D8 THCa finns inte ens enligt en snabb googling. D8 är icke A version och illegal i Sverige.
Det som är skillnaden är att thcaprodukter brukar i grunden innehålla större mängder cbd än vanligt gräs på gatan, vilket skiljer effekterna. För att pröva hypotesen kan du ta vanligt gräs och sprinkla mycket cbd på det, så kommer du få annorlunda effekter. Pröva med CBC, CBG, CBN med så kommer du också uppleva hur pass mycket minor cannabinoider påverkar effekten. Terpener likaså.
En bra thcaprodukt kommer folk knappt kunna skilja åt i ett blindtest, förutom små skillnaderna man känner vid minor cannabinoider och terpener.
Skulle säga att CBC (förutom cbd som är som du säger bland det som påverkar/ändrar/modulerar effekten mest) är viktigt och ökar THC/a's effekter nämnvärt, är en av ämnen som finns i vanligt gräs som är potent/effektivt.
Rent thc, även illegal sådan är rätt endimensionellt utan minors och terpener. Och jag förstår inte folket som vill ha så potenta effekter som möjligt? Köp starkare cannabinoider då? Thc är inte så potent i jämförelse med många andra alt noider. Har folk inte lärt sig sedan spiceeran att starkare behöver inte betyda bättre? Jag föredrar mildare produkter, för potenta sådana är inte hållbara och gör en bara för väck för att det ska vara konstruktivt. Och majoriteten folk har skyldigheter, jobb och familjer att ta hand om, så fokuset sällan ligger på att bli så väck som möjligt (om man inte har missbruksproblematik nu).
Hursomhelst så fyller thcaprodukter sitt syfte och gör det den ska göra är min erfarenhet om man vet vad man håller på med/inte rökt sönder sina receptorer av spice eller överdriven användning av höga doser thc. Jag är iaf glad över att man kan köpa bra medicinska cbprodukter lagligt och enkelt online. Detta är det närmsta en legalisering vi har någonsin varit. Visst, inte alla aktörer eller produkter är likvärdiga men vissa jag testat har varit långt över förväntan och ingen har faktiskt gjort mig besviken.
Man får ha i åtanke att thca blir lite mindre thc efter omvandlingen, så 25% thca betyder inte 25% thc utan lite mindre. Tror också att folk med hög tolerans försöker konsumera större doser THCabuds vilket ger för stor dos cbd därav minskar psykoaktiva effekterna av thc.