2026-02-22, 17:39
Medlem
Systern till min fru råkade ut för att hennes nummer helt plötsligt hade bytts ut. Min fru, E, hade försökt ringa sin syster, M, men inte kommit fram. Och så ringer systern M helt plötsligt från ett annat nummer. Och deras andra syster var lika undrande. Det nya numret fungerade några dagar och så fick M tillbaka sitt gamla vanliga nummer. M frågade på Telia och de ägnade lång tid att byta tillbaka till det gamla numret. Men vilket nummer som gäller idag vet ingen!
Och hon har inte bytt telefon eller abonnemang. Har haft Telia i flera år.
Minst sagt konstigt!
Citera
2026-02-22, 17:47
Medlem
2n00b4Us avatar
Vad står det om hon loggar in på deras hemsida då? Där brukar det ju se vad man har för nummer.
Citera
2026-02-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Systern till min fru råkade ut för att hennes nummer helt plötsligt hade bytts ut. Min fru, E, hade försökt ringa sin syster, M, men inte kommit fram. Och så ringer systern M helt plötsligt från ett annat nummer. Och deras andra syster var lika undrande. Det nya numret fungerade några dagar och så fick M tillbaka sitt gamla vanliga nummer. M frågade på Telia och de ägnade lång tid att byta tillbaka till det gamla numret. Men vilket nummer som gäller idag vet ingen!
Och hon har inte bytt telefon eller abonnemang. Har haft Telia i flera år.
Minst sagt konstigt!

Har hon företagsabonnemang?
Citera
2026-02-22, 20:24
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2026-02-22, 21:40
Medlem
Tack.
Det är privat. Och jag tror inte hon kan logga in på hemsidan. Alla fixar inte det!

Ps
Noterar att inlägget är flyttat. Jag visste inte precis var jag skulle lägga det.
Citera
2026-02-22, 22:43
Medlem
kalkryggars avatar
De kan ha gjort misstaget att ge hennes nummer till någon annan. Nu var det många år sen men vet att just Telia förr har gjort just detta.

Jag har en god vän som tecknade telefonnummer med Telia och så gick det några veckor. Hon fick några samtal från folk som sökte någon typ av företag. Sen helt plötsligt så ringde det en galen gubba från just det företaget. Han var inte glad. Det visade sig att när någon ringde så ringde det både hos företaget och hos tjejen.

Tjejen gick till Telia och grinade och så fick hon ta ett nytt nummer eftersom företaget hade haft det nummret i massa år. Hon grinade så pass bra att hon slapp betala något de tre första månaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in