2026-02-22, 13:35
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det svenska melodisk death metal-kollektivet Arch Enemy slog igenom redan för många år sedan och har hunnit med att byta vokalist både en och två och tre gånger. Deras popularitet har dock inte avtagit och nu gör sig bandet redo att gå in i en ny era när Lauren Hart - tidigare Once Human - har gjort entré som sångerska (skrikerska). En ny låt med henne är ute - "To The Last Breath" - och den var väldigt upppiggande.

Nu har Arch Enemy bokat in ett flertal klubbspelningar i Europa men mest intressant för oss är väl den i Stockholm. Den här gången slår man inte på stort utan man intar en mindre scen. Kanske för att Lauren Hart ska få vänja sig lite med publiken och turnérandet?

Datumet:

• 22 juli 2026, Stockholm | Kollektivet Livet

Biljetterna släpptes för några dagar sen och det blev slutsålt samma kväll. Den gången jag såg Arch Enemy live för ett par år sen blev det också slutsålt.

Fick ni tag på biljett? Och hur tror ni att Lauren Hart kommer hantera sin nya roll?
Citera
2026-03-08, 00:15
Medlem
Nej missade också att köpa. Men såg dom på Annexet i höstas med bl a Amorphis och Euluite. Hade bara hört några låtar innan och var där för Amorphis men nu har jag börjat lyssna på dom rätt mycket. Av vad jag hört låter ju nya sångerskan grym och är lite mer old-scool. Den nya sången var rätt hård också, nästan t om lite för fartfylld för min smak :-).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in