Citat:
Ursprungligen postat av
Linkan79
Har precis börjat jobba på ett LSS-boende och har lite funderingar kring schema och arbetstider. Vi jobbar varannan helg och då blir det väldigt långa pass, 8-20 eller 9-21 både lördag och söndag. När helgen är slut så är man helt utmattad. Nu undrar jag hur ni andra som jobbar på boende har det. Jobbar ni varannan helg eller mer sällan? Vilka arbetstider har ni? Jag kan tillägga att vi har sovande jour på natten, men på helgerna är det samma två personer som turas om att ha jouren. Jag kollar runt mest för att jag vill veta om jag måste ställa mig in på att alltid ha såna här långa helgpass eller om det finns en chans till bättre tider om jag byter arbetsplats.
Jag jobbar kommunalt, ni får gärna skriva om ni också gör det, eller om det är privat.
Det är bara ett fåtal LSS-boenden som har kvar långa jourpass (tex 15:00 tills 16:00 dagen efter sen de ändrade reglerna så det lär vara svårt att hitta annat boende med bättre arbetstider.
Du kommer tillslut att vänja dig vid tiderna men du får se det som så att du slipper att jobba 5-6 dagar i veckan vilket är vanligt inom vården.
Vården i detta land är på väg att haverera, kommer själv söka mig mot Norge när jag är klar med min behandling.