2026-02-18, 07:03
Medlem
sommarlovs avatar
Om Youtube och liknande tjänster som censurerar innehållet, gör det för att inte reta upp vissa människor, varför bryr de sig inte om vad jag retar upp mig på?

Säg att jag är lite kristen, och verkligen ogillar när amerikaner slänger ur sig uttrycket "oh my god".
Jag kanske inte vill höra folk vara så respektlösa!

Samtidigt kanske jag vill höra kraftiga uttryck utan få ett jädra tutande istället!
Citera
2026-02-18, 07:19
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag följer flera kanaler som handlar om hur Europa håller på att bli övertaget av svarta samt mellanöstern människor, dessa kanaler är vanligtvis från England (engländare som lämnat landet) och USA men de kan inte säga ordet RAPE i sina videos, så de använder alla ordet GRAPE istället, kan någon förklara detta för mig?
Om du använder vuxet språk så kommer inte videon kunna ses av folk som inte har ålderverifierat sitt konto, vilket i sin tur leder till mindre reklampengar till konspirationsteoretikern.
Citera
2026-02-18, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Ska man tolka dig som att du föredrar Nordkorea än det fria ordet!

Hade jag drivit ett företag i ett vinstdrivande syfte, 100%, YouTube är inte en myndighet. Varför skulle jag vilja ha en länk till en annan betalkanal som inte betalt för annonsen på min plattform? Det är ju korkat egentligen att de tillåter detta. Nu verkar inte "orden" vara något problem då man kan kringgå dessa med enkelhet så begriper verkligen inte varför folk gnäller över de kodade orden, YouTube får in sina dollar och kan driva plattformen vidare alla är nöjda utom TS.
Citera
2026-02-18, 14:07
Medlem
brianmolkos avatar
Så om man har en gör en dokumentär om NIRVANA så får man inte nämna den låten Rape Me
Citera
2026-02-18, 14:08
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag följer flera kanaler som handlar om hur Europa håller på att bli övertaget av svarta samt mellanöstern människor, dessa kanaler är vanligtvis från England (engländare som lämnat landet) och USA men de kan inte säga ordet RAPE i sina videos, så de använder alla ordet GRAPE istället, kan någon förklara detta för mig?

Jag vet ett annat folk som tagit över, det finns knappt butiker längre, pga någon som valde en av det folket till flickvän.

och jag tycker det är väldigt konstigt att våldtäkt fortfarande finns
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in