2026-06-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det här jävla pissvädret. Eller pissklimatet. Ändå så har folk trott att vi skulle brunnit upp nu. Men folk låtsas som det regnar nu. Vill inte minnas vad dom sa att dom trodde. Det här jävla Covid 19 kom. Det har folk glömt med. Sitt inte fullvaccinerade och fortsätt med gnäll över att det är för varmt. I andra länder. Något jag hatar så är det folk som gnäller på värmen. Och nuförtiden är det värre än någonsin. Kan inte alla jävla idioter bara lägga ner snacket om att det är för varmt i andra länder och vi kommer dö. Blir så jävla provocerad av alla idioter överallt är dom. Ingen skam i kroppen. Dom vill att vi ska ha känna skam. Är inte det vi känner när ni sitter på motorvägen.

För helvete börja dansa soldans. Kan inte dessa jävlar börja dansa soldans? Eller vad är det som krävs? Vill ha minst 10 grader varmare i Sverige. Skiter om negrer brinner upp i Afrika. Dom är vana vid vackert väder.

Sverige hade inte varit Sverige om det inte vore för det kalla klimatet, som formade våra förfäder och gav upphov till vår kultur. Den som inte uppskattar det är fri att flytta till något varmt och överbefolkat land.
Citera
2026-06-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16
Sverige hade inte varit Sverige om det inte vore för det kalla klimatet, som formade våra förfäder och gav upphov till vår kultur. Den som inte uppskattar det är fri att flytta till något varmt och överbefolkat land.

Så är det ju. Men det som irriterar många är denna ständiga klimatlögnpropaganda om att vi håller på att brinna upp, illröda kartor och domedagsprofetior om undergången. Verkligheten är att somrarna i Sverige har blivit skit, regn och iskalla vindar, jävla skitväder.
Om drygt en vecka går vi mot höst igen och stora delar av landet har inte haft en enda högsommardag ännu.
Citera
2026-06-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Golfströmmen reglerar endast vintertemperaturer tillsammans med AMOC, det ändrar inte latitudens förutsättningar för värme sommartid solvinkeln förblir densamma, tror helt ärligt vi hade haft svagare västvindar utan golfströmmen och fått mer "egenskapd" värme över skandinavien med högtryck som kan bildas under de vindsvagare somrarna, ta 2018 som exempel inga atlantvindar som kylde ner.

Ja, det är möjligt att utan golfström hade Sverige fått ett klimat mer likt Sibirien, dvs torrare, hetare somrar och rejält kallare vintrar. Sett över hela året hade det nog ändå totalt sett blivit kallare, eftersom vintern är så lång här.
Citera
2026-06-13, 14:18
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16

Men nu lever vi i en tid då vi på allvar kan göra något åt att vi har ett dåligt klimat. Kan vi inte sponsra någon liten unge så han kan sitta med plakat utanför riksdagen? Jag skulle kunna tänka mig swisha några kronor varje månad. Han behöver inte sitta där varje dag . Någon timme eller en kvart på fredagar.

Och att klaga på vädret är en högst etablerad svensk tradition. Bra väder är blå himmel, sol och +30grader.

Men ska det bli det så krävs det att vi alla jobbar för och få ett bättre klimat. Folk i varma länder förstår nog att vi haft och har ett helvete.
Citera
2026-06-13, 14:41
Medlem
YouNailedIts avatar
Tog cykeln till gallerian idag och det var uppehåll, men det såg lurigt ut på himlen. Hinner jag tillbaka innan regnet? Nej, så klart inte. Blev dyngsur så man kunde vrida ur kläderna när jag var hemma. Nu verkar vädret pajat ihop totalt, och den där varmluftskilen de snackar om lagom till midsommar. Den tror jag inte ett dugg på. Vi har hamnat i Atlantregimens grepp. Alla lågtryck dras hit. Skandinavien fungerar som en magnet. Kan ta veckor innan vi får en stabilisering. Om inte alls. Somrarna har blivit sämre, kyligare och blåsigare för varje år. Speciellt här nere i söder.
Senast redigerad av YouNailedIt 2026-06-13 kl. 14:49.
Citera
2026-06-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt
Tog cykeln till gallerian idag och det var uppehåll, men det såg lurigt ut på himlen. Hinner jag tillbaka innan regnet? Nej, så klart inte. Blev dyngsur så man kunde vrida ur kläderna när jag var hemma. Nu verkar vädret pajat ihop totalt, och den där varmluftskilen de snackar om lagom till midsommar. Den tror jag inte ett dugg på. Vi har hamnat i Atlantregimens grepp. Alla lågtryck dras hit. Skandinavien fungerar som en magnet. Kan ta veckor innan vi får en stabilisering. Om inte alls. Somrarna har blivit sämre, kyligare och blåsigare för varje år. Speciellt här nere i söder.

Risk för vattenbrist i Västra Götaland – länsstyrelsen och SMHI uppmanar hushåll att spara vatten och förbereda sig med vatten hemma.
Citera
2026-06-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Men nu lever vi i en tid då vi på allvar kan göra något åt att vi har ett dåligt klimat. Kan vi inte sponsra någon liten unge så han kan sitta med plakat utanför riksdagen? Jag skulle kunna tänka mig swisha några kronor varje månad. Han behöver inte sitta där varje dag . Någon timme eller en kvart på fredagar.

Och att klaga på vädret är en högst etablerad svensk tradition. Bra väder är blå himmel, sol och +30grader.

Men ska det bli det så krävs det att vi alla jobbar för och få ett bättre klimat. Folk i varma länder förstår nog att vi haft och har ett helvete.

Men även om det skulle bli varmare så finns det ingen anledning att tro att det också kommer att vara soligt och fint hela tiden. Vissa somrar blir det kanske 25 grader och regn varje dag. Och en massa mygg som bär på nya spännande sjukdomar
Senast redigerad av Jal16 2026-06-13 kl. 21:34.
Citera
2026-06-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Så är det ju. Men det som irriterar många är denna ständiga klimatlögnpropaganda om att vi håller på att brinna upp, illröda kartor och domedagsprofetior om undergången. Verkligheten är att somrarna i Sverige har blivit skit, regn och iskalla vindar, jävla skitväder.
Om drygt en vecka går vi mot höst igen och stora delar av landet har inte haft en enda högsommardag ännu.

Somrarna i Sverige har alltid varierat mycket från år till år. Ibland kan det av en slump bli några hyfsade somrar på rad. Då tänkte kanske vissa att så här blir somrarna i framtiden. Men det kommer alltid att komma fler dåliga somrar oavsett hur medeltemperaturen ändras. Det är helt oundvikligt pga landets geografiska placering. Väder som för 50 år sedan hade gett 17 grader och regn, ger idag 18 grader och regn.
Citera
2026-06-14, 15:53
Medlem
Det är då fan att det ska vara regn varje jävla dag! Och HUR kan det vara så kallt??!
Citera
2026-06-14, 18:29
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker det är ett återkommande mönster på senare år att första halvan av juni gör en besviken. Som i år en egendomlig återkommande blåst och skyfall som förpestar en. Idag har vi haft två skyfall. Nästa vecka sägs bli fin däremot. Västkusten.
Citera
2026-06-14, 18:31
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Det är då fan att det ska vara regn varje jävla dag! Och HUR kan det vara så kallt??!

Vilken gnällspik. Juni har så länge varit varmare än normalt: https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/kartor-avvikelse-hittills/avvikelsekartor/hittills-denna-manad/temperatur/

Köp ett underställ om du har dålig blodcirkulation ellr sitter i rullstolen.

Värmen från europa ska komma upp till midsommar, därför blir juni varmare än normalt. Sen kan värmen fortsätta fast jag tror inte på det.

/SS
Citera
2026-06-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Vilken gnällspik. Juni har så länge varit varmare än normalt: https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/kartor-avvikelse-hittills/avvikelsekartor/hittills-denna-manad/temperatur/

Köp ett underställ om du har dålig blodcirkulation ellr sitter i rullstolen.

Värmen från europa ska komma upp till midsommar, därför blir juni varmare än normalt. Sen kan värmen fortsätta fast jag tror inte på det.

/SS

Nej, det har det inte. Det här har vi diskuterat redan. Smhi och deras illröda kartor med klimatlögnpropaganda kan du stoppa upp nånstans där solen inte skiner!! Det är molniga nätter som hållt uppe dygnsmedel. Average high dagtid har varit riktigt dåligt och stora delar av landet har inte haft en enda högsommardag.
Större delen av landet har haft dubbla regnmängden mot normalt och då har ändå bara halva juni gått!! Bra sommar??! Jag säger nej!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in