Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Men vad är deras insitament för att bli svenskar då? Du säger bland annat "tvinga". Vad är de för påtryckningsmedel du tycker att man ska använda då? Och som verkligen skulle ha den önskvärda effekten.
"Tvinga" är att valmöjligheten står mellan att lära sig svenska och anpassa sig till svenska förhållanden och komma in i "folkhemmet", få ett drägligt liv och bli som alla andra, eller att leva på existensminimum på stöd. Det innebär förstås samma val för alla, också för "infödda blonda svenskar".
Det finns inget sätt som explicit skulle slå mot invandrare, och det är dessutom grundlagsmässigt en omöjlighet att köra i två filer. Dessutom har ju en "slapp svensk" inte bidragit ett iota mer till Sverige än en "slapp invandrare", och svensken har dessutom kostat samhället multum via dagis, skola mm. Men det är här skon klämmer för politikerna, de fixar inte att strikta upp det svenska stödsystemet rakt av, för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
De finns en analys här som dom flesta har svårt att ta till sej. Nämligen att Sverige förmodligen har värdens dummaste invandrade befolkning.
För vart åker man om man inte vill anpassa sej, inte vill jobba och eller är kriminell? Man åker naturligtvis till ett ställe där de ställs några krav, där alltid är gratis och där de inte finns några fängelse. Dvs till Sverige.
Självklart. Men jag skulle hävda att det i så fall är smart, inte korkat. Vilket indirekt tyder på att det finns en stor potential bland invandrarna som Sverige idag inte kommer åt att använda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
De är precis dessa idioter och deras barn som du ser i Palestina tågen och som i värsta fall springer runt och skjuter folk osv.
Det jag säger nu låter rasistisk men de är de inte. Jag säger ingenting om intelligensen i deras hemländer bara att dom som kommit hit är lite speciella.
Man kan bra köra intelligenstest på alla i Sverige (och jo, jag vet att det inte är värst tillförlitliga, men så där i teorin). Men då är det ju på "alla i Sverige", och det finns en jädrans massa korkade Svenne Banan också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Intelligens är oerhört ärftligt och dumma mänskor får i allmänhet dumma barn. Om du tar dom dummaste svenskarna och sätter dom på Åland och väntar några generationer så har du fortfarande en grupp idioter.
Nu kan man ju hävda att det är redan vad som hänt på Åland, men ok, det är en annan diskussion.
Nja, det är nog litet mer komplicerat. Intelligensen är bara ett verktyg, och för att kunna utnyttja den måste den tränas och få nåt att jobba med, dvs. kunskap. En otränad intelligens utan kunskap är i praktiken helt värdelös.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Dock finns de många invandrare som bidar väldigt mycket och är intressanta personer osv. Jag gillar faktiskt ofta exempelvis Mellanöstern mänskor som som har kvar delars av sin kultur men lagt ner medeltida grejerna och som söker sej hit för att dom ansluter sej till de värderingar Sverige bygger på.
Om du faktiskt träffar en interligent person som sökt sej hit och etablerat sej här av egen kraft så har du i allmänhet en väldigt intressant person framför dej. Som är långt mycket intressantare att prata med en genomsnittlig Svensk i Åkesson snitt.
Så kan det bra vara. Men det första och viktigaste steget att hantera invandringsproblematiken är nog att dela upp den i funktionella delar. En är hur många vi ska släppa in, och på vilka grunder. En annan är hur vi ger det bästa och mest effektiva stödet för alla som vill bli "Svenssonar". De båda riktar sig förstås uteslutande till "invandrare". Men en tredje är hur vi ställer om samhället, för alla (svenska + invandrare), så att det helt enkelt inte går att leva ett normalt "medel-Svensson"-liv på bidrag. mat och husrum för dagen, ja. Men inte "ett normalt liv" om man inte gör ett skit, och då spelar det för tusen ingen roll vilken etnicitet man har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Förmodligen skiljer jag mej mycket från sd då jag tror att dom skulle vilja ha ett heterogent samhälle där alla är lika (helt oavsett bakgrund till och med Svenskar ska vara lika i deras ideal samhälle). Jag där emot är liberal och tycker att de i grundenr är sunt med invandring i rimliga mängder osv. De skapar ett dynamiskt samhälle med olika typer av mänskor.
SD var ursprungligen ett rasistiskt parti som ville ha ett "vitt Sverige". När invandrarproblematiken växte och de fick ett störra stöd skrev de om historien och påstod att de är det enda partiet som förstått att det skulle bli problem. Men längre än så har de inte kommit, de är fortfarande (generellt sett) rasister som vilar på en halvlögn, och det är också orsaken varför deras politik och lagförslag suger. Som alltid när det gäller en ideologiskt baserad samhällsstyrning, istället för en verklighetsbaserad.
Jag har de senaste 15 åren förgäves väntat på att SD skulle växa upp, och alltid emellanåt kommer det nån sån ljusglimt så jag vet att det finns kapacitet i partiet. Men sen ballar det ALLTID ur igen. Som de senaste veckorna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Men de finns ett men här. Vi har faktiskt lämnat medeltiden i Sverige vi kastar inte folk från balkonger pga av irrationella tabun, vi bränner inte häxor, vi behandlat inte kvinnor och barn som ägodelar, vi hatar inte bög och judar staten står för rättsskipningen osv. De är helt enkelt röda linjer gillar man de inte så kan man packa med en gång.
I övrigt tycker jag att du får göra och beteende dej precis hur "osvenskt" vill. Den uppfattningen delar förmodligen inte de flesta sd väljare. Och de är den stora skillnaden mellan kärnan i sd och de grupper av rationella personer som i likhet med mej ser den islamisering och det avskaffande av demokrati och rättvisa som extremist partiet S med magdavelli i spetsen vill genomföra..
När de sker kommer vi i toleransen namn får de värsta mest intoleranta skit landet i hela Europa.
Jag skriver under en generell "live and let live"-princip, genom den mänskliga historien är det den personliga friheten som lett till bäst utveckling och mest lycka.
Islam suger, en följd av dess historia och utveckling. Men det gör faktiskt alla religiösa avarter, från sionism till evangelism till den ruska ortodoxa "Putin-statskyrkan" och pedofil-katolicismen och... listan är hur lång som helst. Det som stör mig är att man sitter i ett land som gjort det lagligt att religiöst indoktrinera barn i privatskolor och gnäller på islam, vill man ge sig på religion för att hålla den på armslängds avstånd från alla samhällsfunktioner (vilekt är en ypperlig idé) så borde man börja med att reda upp i eget bo.