2026-02-14, 08:51
Medlem
The Crashs avatar
Vad är problemet? Ekonomin, abstinensen, skammen eller att livet går åt helvete?

Amfetamin är ett bra substitut ur ett ekonomiskt perspektiv. Ser man det rent neurotoxiskt så är det ett mindre bra substitut.

För abstinensen rekommenderas antingen nedtrappning eller cold turkey. Detsamma gäller om livet är på väg att gå åt helvete.

Om det är skammen du är orolig över så är koffein ett bra alternativ. Ta en fika med någon trevlig typ och drick kaffet svart och/eller med någon sirap (ex hasselnöt, vanilj m.m.). Även iskaffe är väldigt gott. Socialt accepterat och lätt att få tag på. Kilopriset är också att föredra ut ett ekonomiskt perspektiv.
Citera
2026-02-14, 11:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbasjev
Tack för ditt inlägg ❤️

Ska skriva ett mer utförligt läge om allt annat också utöver själva missbrukandet om det är något som är intressant. Har bott på hem innan men då för andra preparat men kokainet är fan djävulen själv. Ta hand om er alla. Jobbar även på ett ställe där jag måste gå igenom kontroller varje dag innan jag släpps in (ganska grova sådana) och får absolut inte tappa detta jobbet.

Varje gång AT:n kommer så lovar jag att gå till ett möte igen men den känslan håller i sig i 2 dagar.

Berätta. Släpp ut det som plågar dig eller strejkar till ditt liv. Du är ju anonym här. Jag fattar att du inte vill berätta för dina kompisar.

Oj! Då förstår jag hur allvarligt det är för dig att sluta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in