2026-02-15, 15:33
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Låter som Nurnberglagarna från Tredje riket.

Ingen aning. Något särskilt du hade invändning mot min invändning mot TS, och min lite mjukare linje. Anser du TS förslag enklare och bättre?
Citera
2026-02-15, 15:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du verkar leva i villfarelsen att välfärdspolitiken och invandringspolitiken är knutna till varandra. Så är det givetvis inte. Att invandrare går på bidrag och kostar pengar betyder inte att de även kan höja den sociala statusen hos etniska svenskar. Det har liksom inte med vartannat att göra.

Om folkutbytespolitiken bekostas genom skattsedeln, räntorna och försäkringspremierna, mm, så lär det ju påverka finansieringen av vård för svenskar, bostadskostnader för svenskar, och andra avgifter som svenskar betalar, mm. Allt sammantaget ger givetvis en svagare välfärd och svagare välbefinnande.

Om du lärt dig annat på dina universitetsstudier får du nog fundera på vem som äger bokförlagen som skriver läroböckerna, och varför.
Citera
2026-02-15, 16:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Okej så fortsätt ge pengar till invandrare då. Men jag kan berätta varför ni får sån jävla diarré dagen efter. Jo för att er sladdriga kebabrulle är kryddad med Sveriges totala förfall (och gjord av undermåliga råvaror).

De få gångerna jag blivit risig i kistan av mat i Sverige har det handlat om lite bättre restauranger med svenska ägare. Och med tanke på hur jävla många gånger jag käkat på invandrarägda ställen så måste de göra nåt rätt.
Citera
2026-02-15, 16:05
Medlem
HomoDeuss avatar
Min gissning: ALLA som ylar om att ALLA invandrare ska ut är tjackpundare och tjuvar, eller liknande nivå av folk, som är sura för att de inte får mer bidrag av stat och kommun.

Det är ALLTID missunsamt skitfolk som gnäller. Eftersom de inte kan fixa sig försörjning eller en ok tillvaro själva.

Ett alternativ till att skicka ut alla vore ju att investera i dem. De är ju ändå här. Och vi har alla möjligheter att förädla denna resurs.

Men.. det kräver ju egen insats från gnällspikarna så det går så klart fetbort. De värdelösa b-svennarna varken orkar eller klarar av ett normalt produktivt socialt umgänge med folk.
Citera
2026-02-15, 16:13
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Hej,

Sverige är i förfall, som alla vet. Det finns nästan inga bostäder, så unga vuxna måste bo hos föräldrarna tills de är 25-30 eftersom man behöver flera decenniers kötid hos kommunala hyresbolag. Detta problem hade naturligtvis inte uppstått om det inte fanns en aldrig sinande ström av hitresta arbetslösa som ska ha förtur i bostadskön.

De få babbar som faktiskt jobbar, inom exempelvis hemtjänsten, har fördärvat tillvaron för de gamla. Det är stölder, våldtäkter, vanvård, ja you name it. Det tycks inte finnas någon hejd på hur grova missförhållanden som kan uppstå så fort babbar blandas in i ekvationen.

Kriminaliteten har tagit sådana höjder att numera riskerar alla och envar att skjutas ute på stan, på McDonalds, t.om i sin egen bostad. Förr i tiden hade de kriminella nån sorts hederskod att "Tredje part måste skyddas till varje pris".

Badhus går inte längre att besöka, utan risk för sexuella trakasserier för barnen, eftersom babbarna helt enkelt inte kan hejda sig när de ser någon flicka/kvinna oavsett ålder i badkläder.

Sjukvården går i spillror, förutom att vi har en jävla massa babbar som konstant söker akutvård för minsta lilla grej, och även ska ha gratis tandvård och få sina krigsskador rehabiliterade, så har vi även några som arbetar inom vården utan att ens kunna svenska...

Korruptionen har slagit nya rekord, så pass att vi t.om haft minst två kända islamister inne i Rosenbad. Jamal El Hamas och Mehmet Kaplan, som vi alla känner till.

Vi har rekordhög arbetslöshet, så det är inte så att vi "behöver" dessa människor för jobb i vården osv. Vi har ett överskott av Svenskar som är villiga att jobba, men naturligtvis ska lönen och statusen höjas. Man kan ju inte sänka arbetsvillkoren bara för att locka arbetsgivare att välja babbar istället för svenskar...

Vi behöver inte heller 15 pizzerior som serverar en fet kebab med mycket bajs för 160kr i varje kvarter... Det klarar vi oss utan, och skulle behovet visa sig finnas så räcker det med fyra veckor på Hotell- och restaurang så har man högre utbildning än alla pizzababbar ändå, som inte ens klarar av basic hygien och kundservice.

Jag ser ingen annan lösning än att alla måste ut. Visst, det kommer ryka några enstaka bra och bidragande invandrare på kuppen, tyvärr blir det så, men vi kan inte diskriminera: ALLA måste ut. ALLA är lika lite värda.

Hur fan ska vi lösa denna kris?
Ett mått är ju hur många som verkligen håller på Svenskar (Svenska lag) i internationella tävlingar.
Har märkt att det är en växande skara "svenskar" som hoppas på Svenska misslyckanden eller andra nationer.
Även märkt att det är minimalt med Svenska flaggor vid skolavsltningar mm .....TRAGISK!!!!
Citera
2026-02-15, 16:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Det är av uppenbara orsaker en komplicerad fråga när man tar ner det på detaljnivå. Vi kan ju börja med de som begått brott i Sverige, de som inte försörjer sig själva, de som inte visat någon vilja att assimileras och de som inte lärt sig god svenska.

Det kanske räcker för att få ner antalet på en nivå som inte hotar det svenska folkets fortlevnad, jag vet inte och det finns mig veterligen ingen som försökt besvara den frågan eftersom det svenska folkets fortlevnad som folk inte ses som ett legitimt intresse. Vilket är själva grundproblemet.

”Uppenbara orsaker”. Du är rolig du.

Att de invandrare som begått brott ska utvisas om de kan utvisas håller ALLA med om så det är en ickefråga.

För invandrare som kommer hit tillfälligt eller är här och ansöker om svenskt medborgarskap finns det inkomstkrav och andra krav som att gå på SFI osv. Det är möjligt att dessa krav borde skärpas.

Det löjliga med idioter i trådar som denna är att de inte är intresserade av att prata om realistiska förslag utan de vill bara spy ut sitt hat mot invandrare och älta klyschor som ”ut med packet” utan att berätta VILKA de menar och HUR det ska gå till.
Citera
2026-02-15, 16:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag förutspår en framtid där de européer som är sammanhållna med sina egna flyttar ifrån EU och skapar ett nytt liv i andra länder långt härifrån där man faktiskt har en framtid, medans de som tror på propagandan att "alla är lika" osv skapade av de som vill oss illa stannar kvar och lär sig den hårda vägen att detta inte är sant.

Det blir helt enkelt en väldigt stor utrensning av svaga människor i framtiden. Men den är behövlig.
Ja det ser jag inte som orimligt.

”Alla lika värda” skulle jag dock inte betrakta som propaganda i konventionell bemärkelse. Snarare är det en idealistisk människosyn som syftar till att skapa harmoni och minska konflikter mellan människor. Problemet är att den i praktiken bara fungerar om den upprätthålls av alla.

Det är dessutom inte enbart människor som kommer hit med andra värderingar som avviker från denna princip. Urholkningen av människovärdet är även påtaglig inom den inhemska befolkningen, särskilt inom politiken. Till och med i vårt demokratiska system förekommer det att man demoniserar och nedvärderar andra för deras avvikande politiska åsikter.

Jag kan förstå att människor från andra kulturer och trosuppfattningar, som formats av andra normer och värdesystem, kan ha en annorlunda syn på människovärde. Men när vi inte ens lyckas upprätthålla den idealistiska människosynen inom den egna befolkningen blir det svårt att se hur den ska kunna bestå på längre sikt.

Liberalismen var ett försök att förverkliga denna princip, och den fungerade till viss del under en period. Men i slutändan visar det sig att människor inte är tillräckligt "goda" eller moraliskt konsekventa för att en så idealistisk människosyn ska kunna överleva över tid.
Citera
2026-02-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ingen aning. Något särskilt du hade invändning mot min invändning mot TS, och min lite mjukare linje. Anser du TS förslag enklare och bättre?
Du är ännu en historielös nasse.
Citera
2026-02-15, 17:10
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Om folkutbytespolitiken bekostas genom skattsedeln, räntorna och försäkringspremierna, mm, så lär det ju påverka finansieringen av vård för svenskar, bostadskostnader för svenskar, och andra avgifter som svenskar betalar, mm. Allt sammantaget ger givetvis en svagare välfärd och svagare välbefinnande.

Om du lärt dig annat på dina universitetsstudier får du nog fundera på vem som äger bokförlagen som skriver läroböckerna, och varför.

Du får försöka hålla flera saker i huvudet samtidigt här (en förmåga man ibland lär sig på universitetet, men långt ifrån alltid). Att somalier går på bidrag och suger ut välfärdsstaten är inte bra för etniska svenskar. Men att araber och indier kör buss är bra för etniska svenskar eftersom det höjer deras sociala och ekonomiska status, även om araberna och indierna på individbasis är nettonegativa för statskassan. Vilken tendens som är starkast är inte självklart och beror mycket på hur man räknar och mäter.
Citera
2026-02-15, 17:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Verkar handla om andra grejer än skjutningar dock. Samt att vi ändå ligger över EU-snittet.
Nej, det handlar om skjutningar och sprängningar som är gäng relaterat.
Citera
2026-02-15, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Dödsskjutningarna i Sverige har legat ganska stabilt på drygt 40st per år de senaste tio åren (med undantagen 2022 då det var 62st och 2023 då det var 53st)

Hittills i år 0st.
Jaha? det är fortfarande 3 gånger så mycket per capita som EU genomsnittet, vad är din poäng?
Citera
2026-02-15, 17:34
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Verkligen alla är kanske inte nödvändigt. Men vi måste få ner befolkningsmängden, för att få ner bostadspriserna, så att vanliga svenska ungdomar har råd att klara sig på enklare arbeten, som att köra bussen, som det var förr i tiden. Då kan vi inte låta oss hindras av om dom är skötsamma eller inte. Kanske "last in first out" är rimligt.

Vad tror du händer med ekonomin om bostadspriserna imploderar och stora massor sitter med lån som överstiger bostädernas värde? Folk slutar flytta, konsumtionen minskar och i värsta fall får vi en finanskris.

Vi kan väl börja med att utvisa alla som är kriminella eller inte är självförsörjande. Sen kan man diskutera nästa steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in