2026-03-09, 21:57
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Så som du beskriver håller jag med dig men en arbetsgivare avskedar ingen utan egentlig anledning…

Det kostar att rekrytera, utbilda personen internt innan hen kan ”sättas i produktion” och det gagnar absolut ingen att kicka någon i onödan.

Den här Johan är sannolikt en riktigt luffare och som oavsett, inte passar in på denna arbetsplats och inte heller i ett team kolleger. Sjukfrånvaro, sjuk på måndagar o fredagar, slö, lat, upprepar samma fel etc etc är sannolikt bakomliggande orsak.

Dessutom bestämmer den som betalar och Johan har själv gett sin arbetsgivare en anledning att slänga ut honom.

Precis så det ska vara, speciellt när man framför ett fordon på sitt arbete.
Citera
2026-03-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Måste varit obetydligt. Minns/vet inte vad det är. Inget att fästa vikt vid
Wow

Då kan vi förutom extremt okunnig lägga till total oförmåga att kunna hantera ett forum till egenskaper du har.
Citera
2026-03-19, 19:38
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Det hade vatt nått va

Vad bra
Jag ska ringa vårdcentralen på måndag och be dom skriva ut lite lisdexamfetamin till mig.
Därefter ska jag på nått sätt koka bort lysinet så att vi alla kan få ett rus.
För annars finns väl ingen anledning till att knarka.

Om ni har barn som skulle aborterats bort kan ni skicka över dom till mig.
Vi bygger upp kriminaliteten till den grad att politikerna tvingas att behandla drogmissbruk likt alkoholmissbruk.
Kommer du till jobb med droger i blodet blir alla företagare tvungna att skicka dig på avvänjning och du blir sjukskriven.
Du blir inte omplacerad och kan inte få sparken bara för att du spetsade groggen förra lördagen

Alternativt startar jag en syjunta för våra narkomaner.
Om jag gullar tillräckligt mycket med dom så kommer dom själva inse att dom inte vill knarka.
Dom kommer direkt att känna sig som hemma då nålar inte är helt obekant för dom.
Ett stort plus är att jag lagligt kan roffa åt mig skattemedel, för en god sak.

Det stämmer.
Kan man på labbet avgöra skillnaden på om brukaren använt knark eller piller på recept?

Jag har själv en adhd-diagnos, jag har skaffat den bara för att få medicin jag byter mot cannabis, kan jag, så kan du.
Citera
Igår, 17:17
Medlem
BombaySaphires avatar
Förlorade i domstol.

Citat:
UPPDATERAD 19/3.

Ica gjorde rätt som sparkade lagerarbetaren Johan efter ett slumpmässig drogtest som visade låga halter av amfetamin. Själv nekar han till att ha tagit droger, men det räckte inte tyckte Arbetsdomstolen.

https://arbetet.se/2026/03/18/ica-sparkade-johan-efter-drogtest-i-dag-avgor-domstolen-fallet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in