2026-02-12, 10:22
Medlem
Det är bra. Dock skulle "alla" få göra plikttjänst och civiltjänsten skulle vara dubbelt så lång som värnplikten.

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är bara att vägra. Vad ska de göra? Fängsla en? Sverige har ont om fängelseplatser som det är, hur skulle man hantera tusentals ungdomar som bara säger nej till att kasta bort ett år av sitt liv för skit-Sverige? Pål Jonson kan ut i busken och kräla själv om han nu är så kåt på att kriga.

Ja det gör man upp till 6 månader. Men det blir väl först och främst böter undantagen fängelse. Sen i krig blir du utagen som minröjare, latringrävare eller något annat skitigt. Och glöm det där med att fly som fd partiledare, rysstroll och annat struntmänniskor propagerar för. De kommer spärra både pass och banktillgångar. Det gjordes under WWII och man kommer att göra det igen.
Citera
2026-02-12, 10:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Totalförsvarsplikt har ju alla ändå. Civilplikten är en gren av detta, där de flesta hamnar inom räddningstjänsten. Bra - sen kan man jobba som deltidsbrandman.

Precis så. Och i händelse av krig är det endast en ytterst liten del av befolkningen som kommer ingå i det militära försvaret. De absolut flesta kommer att fortsätta på sina ordinarie arbetsplatser med någorlunda samma arbetsuppgifter. I alla fall till en början.

Bra om det finns en civil gren när man mönstrar där man kan ta körkort, lära sig grundläggande sjukvård, laga mat i storkök, utföra enklare reparationer osv. Det är sånt som samhället kommer behöva i händelse av krig.
Citera
2026-02-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fängelseplatser utomlands kan vara betydligt billigare än i Sverige. Behöver inte vara samma "bekvämligheter"
Dubbelbeläggning är ju positivt, de får träffa nya vänner. Miljöpartist vapenvägrare Melvin får träffa Mördar-Muhammed som äter kattungar och små flickor till frukost.

Key word: kan. Jag skulle inte ha uttryckt mig så starkt i mitt ursprungliga inlägg att det är dyrare för jag tror inte vi har någon exakt data på detta ännu. Driftkostnaderna är såklart lägre i ett pissland men det tillkommer logistik, transport och byråkrati som kan dra iväg det rejält.

Har inte läst om detta på ett tag så drog en googling och tydligen så har vi redan skrivit avtal med Estland om att hyra fängelseplatser faktiskt.

Hittade också en lustig artikel där Estlands justitieminister säger att dom inte tänker ta emot gängkriminella svenskar, haha.

De blir de vanliga svenskarna som får åka utomlands och de vidriga gängkriminella får sova vidare hemma i Sverige med TV-spel och bordtennis.
Källa: https://omni.se/estland-ska-inte-ta-emot-gangkriminella-svenskar/a/jQojbn
Citera
2026-02-12, 14:05
Medlem
Finns ingen plikt. Det är något hittepå de har myntat för att få folk att inbilla sig att det är värt att dö för Sverige. Senast jag kollade så har politikerna inte gjort ett skit för att någon ska vilja dö för Sverige. Tvärtom
Citera
2026-02-12, 14:43
Avstängd
kyrkstockens avatar
180 människor? Vad är det 0,7 personer per kommun i vårt avlånga land?
Citera
2026-02-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Plikt? Skall jag betala 70% i skatt för att sitta och frysa i ett gegghål för ett land som skiter i det mesta? Aldrig i livet, hur tar man värvning för ryssen om kriget kommer?
ansök om medlemskap? du klarar detta
Senast redigerad av nukewarm 2026-02-12 kl. 15:02.
Citera
2026-02-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Plikt? Skall jag betala 70% i skatt för att sitta och frysa i ett gegghål för ett land som skiter i det mesta? Aldrig i livet, hur tar man värvning för ryssen om kriget kommer?

Du vill alltså bli kanonmat åt Ryssen? Ryska soldater/inkallade blir behandlade som ett stycke kött vars enda syfte är kamekaze/självmordsuppdrag åt Putin. Blir du skadad så skickas du in igen. Detta är nått som du vill göra?
Behandlad som en råtta med destination döden, men man slipper iallafall 70% skatt.

Ni Rysstroll är för roliga
Senast redigerad av korvstofft 2026-02-12 kl. 17:08.
Citera
2026-02-13, 06:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alla ni som tycker "de kan ju inte tvinga ut oss" jo det är exakt vad de kan. Historielösa är ni!

Snart har NATO spelat ut sin roll totalt och då kommer Sverige behöva ett totalförsvar, ett inhemskt sådant, för att skydda landet.

Alla, inklusive invandrarna, kommer behövas.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in