2026-02-17, 22:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men heterosexuella ska kunna "trycka upp sin sexualitet" i homosexuellas ansikten dagligen?

och japp, i väst, så betraktas alltså HBTQI som de MÄNNISKOR de nu faktiskt är. Och de ges de MÄNNISKOVÄRDE de faktiskt har samma rätt till som andra.

utöver då kvinnor, politiska motståndare och andra av Ryssland gravt föraktade människor..

När heterosexualitet är den dominerande och normala sexualiteten så är det också rimligt att den tar mer plats. Säger sig självt.

Jag tror varken på allas lika värde eller på rättigheter generellt, så du talar för döva öron där.

Jag tror inte kvinnor är gravt föraktade i Ryssland. Är inte obekant med Ryssland så skjuter inte från höften.
Citera
2026-02-18, 00:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Däremot så finns det ju mängder med lagöverträdelser i Ryssland som i yttrandefrihetens namn är fullständigt barocka.

Barockt, du menar som att sätta en 83-årig fd pastor i fängelset enbart för att bära en pro palestina symbol?

https://www.theguardian.com/commentisfree/2025/jul/09/palestine-action-britain-support-protest-law
Citera
2026-02-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
När heterosexualitet är den dominerande och normala sexualiteten så är det också rimligt att den tar mer plats. Säger sig självt.

Jag tror varken på allas lika värde eller på rättigheter generellt, så du talar för döva öron där.

Jag tror inte kvinnor är gravt föraktade i Ryssland. Är inte obekant med Ryssland så skjuter inte från höften.

Homosexualitet är lika mycket "normalt" existerande sexualitet som heterosexualitet. Att det inte är lika vanligt som heteroseualitet spelar ju ingen roll för dess rätt att existera på samma villkor.
Ska rödhåriga få lov synas? rösta? gå i skola, vara representerade inom ditt och datt?
De är ännu mer "udda" än vad HBTQI är.

Well du, om man som Putin, gjort det fullt lagligt att
1. misshandla kvinnor i relationer
2. Förbjuda kvinnor inom vissa högavlönade yrken.
3. ha 30% löndiskriminering
etc...
så får man nog se det som ett gravt förakt för kvinnor och kvinnors rättigheter.
Citera
2026-02-19, 19:36
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Lögn. Finns ingen sådan lag i Frankrike, den lag du förmodligen tänker på men har gravt missuppfattat är en lag som dömer människor som försöker tvinga andra att avstå från medicinering där alltså vaccinering mot covid kan ingå. men inte förbjudet att kritisera vaccin i Frankrike.
Låt mig gissa att dina övriga exempel är exakt lika mycket rena lögner.

Däremot så finns det ju mängder med lagöverträdelser i Ryssland som i yttrandefrihetens namn är fullständigt barocka.

Det finns visst en sådan lag i Frankrike. Artikel 4 kallas den. Man har redan gått på ett flertal kända läkare i Frankrike med denna lag. Så sluta ljug.

https://www.newstarget.com/2024-02-18-opposition-mrna-crime-france-prison-fines.html

Berätta gärna vilka ”barocka” yttrandefrihetsbrott du menar finns i Ryssland? Får jag gissa att det handlar om ditt skötebarn HBTQ? Men för din information så är det faktiskt i större delen inte tillåtet att sprida HBTQ-propaganda.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in