2026-02-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler
Hörde en fågel viska…..garanterat något med Mossad. Kom ihåg var ni läste det först….

Menar du att en Mossad-agent sköt mena-männen och därefter åkte taxi därifrån?

Eller att Mossad anlitade en mena som skytt?

Utveckla gärna!
Senast redigerad av Sall2001 2026-02-11 kl. 13:09.
Citera
2026-02-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
"1 avliden, 2 skadade" skriver Chihablilja. Nya kontot är @chihablilja12

Inte säker på ifall det är deras riktiga konto eller om nån låtsas vara dom. Det har skett en gång tidigare vet jag.

"Enligt Region Skåne är en man i 20-årsåldern allvarligt skadad efter skottlossningen.

– Det är inte livshotande skador. Han vårdas fortfarande på sjukhus, men läget bedöms vara stabilt, säger Malmöpolisens presstalesperson Nils Norling."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skottlossning-i-malmo-h6z45s
Citera
2026-02-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
4 personer i adressen, är det föräldrar och barn?
Vilket land /ursprung ? Mannen och kvinnan har olika efternamn och barnen också, en har mammas och en har pappas
Jag räknar till 5. Artonåringen deltagit i upplopp men friats i domstolen. Hans efternamn delas av flera kriminella. Det andra efternamnet på adressen är nytt för mig. Två i 50-årsåldern och tre 17-20. Om tre skjutits kanske det handlar om de manliga medlemmarna i familjen.
Citera
2026-02-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Är han ljushårig?

Om det är han jag tänker på så har han svart skägg. På bilden där GM blir gripen så bär han exakt samma beige mössa som snubben jag tänker på. Arab är GM om det är han.
Citera
2026-02-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag räknar till 5. Artonåringen deltagit i upplopp men friats i domstolen. Hans efternamn delas av flera kriminella. Det andra efternamnet på adressen är nytt för mig. Två i 50-årsåldern och tre 17-20. Om tre skjutits kanske det handlar om de manliga medlemmarna i familjen.

Skulle du kunna dela namnen på de skjutna?
Citera
2026-02-11, 14:44
Medlem
Nu skriver TV4 att det rör sig om en utpressningshärva och det ska vara samma familj som tidigare fått huset påtänt.

https://www.tv4.se/artikel/3M1hjdX0WVVrbPdFme3vqB/oeppnade-eld-mot-familjen-i-villan-trots-att-polisen-bevakar-adresser
Citera
2026-02-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestFestis
Inte samma adress

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Villorna där ser likadana ut, säker enkelt för en ung man att ta fel.

Skriv adressen om du vet.

Det är samma adress som tidigare blivit utsatt för attentat.
Citera
2026-02-11, 14:49
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Villa och inomhus talar emot det vanliga ortenkriget om knarkrevir.

EDIT: Får kanske avakta då man idag inte riktigt vet sedan den kurdiska hunden startade med att gå på anhöriga.
Du tror inte kriminella ziggisar och blattar bor i villor i Malmö?
Citera
2026-02-11, 14:55
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Nu skriver TV4 att det rör sig om en utpressningshärva och det ska vara samma familj som tidigare fått huset påtänt.

https://www.tv4.se/artikel/3M1hjdX0WVVrbPdFme3vqB/oeppnade-eld-mot-familjen-i-villan-trots-att-polisen-bevakar-adresser

Varför utpressas dom? Tullanställningen? Någon av sönerna, pappan som är skyldig någon pengar?
Citera
2026-02-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh

Står även två pistoler är hittade, 2st som utfört det? De kan möjligtvis ha splittrat upp sig och han i taxin tänkte att han kommer ifrån för att de andra blir fångad på fots?
Citera
2026-02-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför utpressas dom? Tullanställningen? Någon av sönerna, pappan som är skyldig någon pengar?

Inte en blekaste aning. Någon i tråden antydde att det handlade om pappan. Han drev ett bil-rekond-företag som sattes som vilande i slutet på 2024.
Citera
2026-02-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Någon skrev i tråden att pappan eventuellt har en butik i möllan, kan vara att det uppstått ett tjafs sedan blivit bötad. O nu krävt pengar pga det. Tyvärr så kan folk bötfälla folk hur som helst beroende på vem det är. Då är min tanke att de undvikit betala eftersom de ej är skyldiga och nu tyvärr eskalerat totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in