2026-02-10, 02:03
Medlem
526s avatar
Är det verkligen ok att sitta och vila på en station i flera minuter? Hur länge är ok?
Senast redigerad av 526 2026-02-10 kl. 02:53.
Citera
2026-02-10, 02:07
Medlem
Det är viktigast med återhämtning har jag hört.

Beror på hur stor han är!
Citera
2026-02-10, 06:43
Medlem
Beror på om andra väntar, kan jag tycka.
Citera
2026-02-10, 07:39
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag fattar . . du är en av de där som sitter och dregglar mellan setten och tar upp andras tid
Du har inte mer rätt än nån annan till utrustningen, du är inte unik på nått sätt. Du får fråga om du kan köra emellan, om den som kör inte vill det får du acceptera det och vänta eller köra nån annan övning.
Citera
2026-02-10, 08:04
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du har inte mer rätt än nån annan till utrustningen, du är inte unik på nått sätt. Du får fråga om du kan köra emellan, om den som kör inte vill det får du acceptera det och vänta eller köra nån annan övning.
Eh . . nej, ingen har mer rätt . . . vilket är det jag påpekar med den här tråden. Hur länge är det ok att ockupera en station? När får man räkna med att man får låta någon göra sina reps och man turas om.

Förr var det vanligt att man gjorde så på tex Delta, men nu är jag på ett Friskis gym och det verkar vara en annan kultur.
Citera
2026-02-10, 09:46
Medlem
Undvik gym där tjejer sitter 5 minuter m mobilen mellan sina set med rumplyft, medan andra väntar på stången ...
Citera
2026-02-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det verkligen ok att sitta och vila på en station i flera minuter? Hur länge är ok?

Kan du inte hitta en alternativ övning istället?

Bättre att stå och vänta för att sen behöva skynda dig igenom din övning för att nån annan väntar. Tänk om han bara har 30 sek vila?
Citera
2026-02-11, 10:40
Medlem
bogerts avatar
Självklart inte. Jag brukar gå ner efter lunchen och vila ett tag på dom bekväma bänkarna i gymmet. Då vill man självklart inte bli störd av någon jävla anabolatorsk som ska ditt och rycka i runkskärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in