2026-02-09, 16:49
Medlem
Hur många mg vågar jag skjuta efter att ha varit borta från iv i 15 mån?
Har beställt hem verktyg (kan tyvärr inte gå till bytet av olika privata anledningar) som kommer vilken dag som helst! Tar ”bara” en 8a under tungan dagligen. Gått på Laro i 15 mån. Hade Subutex injektion fram tills för en månad sen, men det måste väl ha försvunnit från kroppen nu? Har råkat få i mig naloxon iv en gång och ALDRIG igen 😭
Så, mina frågor är, 1. Har sub injektionen försvunnit? Är det lugnt att skjuta nu?
Och 2. Hur mkt kan jag skjuta? Är som sagt van vid sub men inte skjutit på länge 🤷🏼‍♀️

Är fd sprutnarkoman så snälla kom inte med ”börja inte skjuta” 🥹

Puss & kram 🥰
Citera
2026-02-09, 16:51
Medlem
Det är buprenorfin jag pratar om, om det kanske inte framkom ordentligt 😬
Citera
2026-02-09, 16:53
Medlem
Vad händer om jag skjuter om jag skulle ha sub injektion kvar i kroppen? 🤔
Citera
2026-02-09, 16:54
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Finns det någon sämre drog att injicera än buprenorfin?! Tar ju för fan evigheter innan receptorerna är mättade och man känner sig nöjd. Typ tio minuter från injektion till ett fattigt opioidrus. Och kommer du ens kunna få något rus om du redan käkar 8mg per dag?
Citera
2026-02-09, 17:39
Medlem
Jag brukade få ett riktigt jävla nice rus? Har sett flera st som skrivit detta & jag håller inte med.. 🤔 Men tänker att jag ska testa skjuta H med. Har bara rökt det innan…
Citera
2026-02-09, 18:56
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Courtney78
Jag brukade få ett riktigt jävla nice rus? Har sett flera st som skrivit detta & jag håller inte med.. 🤔 Men tänker att jag ska testa skjuta H med. Har bara rökt det innan…

Hur kommer det sig att du går på LARO?
Citera
2026-02-09, 20:12
Medlem
Vadå hur det kommer sig..? Ja, varför brukar man gå på Laro? 🤣🤦🏼‍♀️
Citera
2026-02-19, 16:21
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Courtney78
Vad händer om jag skjuter om jag skulle ha sub injektion kvar i kroppen? 🤔

Alltså, du... Jag tror du vet svaret på dina frågor om du missbrukat opiater och mycket sub iv ganska länge och har haft behandling i över ett år nu. Med den erfarenheten borde du veta hur Sub fungerar och när det inte fungerar? Jag gissar att du är ute efter det sistnämnda dvs att det fungerar och att du ska få känna nåt. Eller har jag fel?

Vad händer om du tagit en Sub under tungan på morgonen och sen slår du i dig en halva till efter 3-4 timmar när du fortfarande peakar efter morgondosen? Det händer typ ingenting eller hur? Så om du fortfarande har mycket effekt av Sub-injektionen och slår i dig mer sub så händer det samma sak dvs ingenting i värsta fall, så om du är ute efter att få kicka lite eller vad det är du vill ha ut av det hela, så blir du nog besviken. Men allt jag berättar nu visste du väl för flera år sen redan?

Du gör precis vad du vill men jag kan nästan garantera dig att du kommer bli besviken då det inte kommer kännas lika bra som du vill. Då är det en ganska onödig grej att göra skulle jag tycka men kör på om du tycker det är värt att testa. Du kommer säkert tänka på det tills du testar så få det överstökat du, så har du fått känna på hur ovärt det är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in