2026-02-09, 15:49
Medlem
Mohaves avatar
Elvis Costello kommer till Sverige i juni! Till Lund och Stockholm. Jag har köpt biljett. Fler som gjort det?

Vad gillar ni bäst med honom? Mina favoritalbum är Armed Forces och King of America.
Citera
2026-02-09, 18:03
Medlem
pn222jws avatar
Sköna ordrika låtar från 1980-talet. Texterna är nästan allt.
This years model - är ett kul album (1978). Man hade en vag uppfattning om hur vuxenlivet skulle bli - kanske som det han sjöng om.

https://www.youtube.com/watch?v=HX84U40UPu0
Citera
2026-02-09, 18:19
Medlem
kyrkstockens avatar
Måste väl vara 70 nu? Hyllades av journalister för han såg ut som de själva gör.
Citera
2026-02-09, 18:20
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik --> Festivaler och spelningar
/Moderator
Citera
2026-02-09, 18:43
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Costello, var med sin av marketing utstuderade nördstil för plastpretto för oss.

Produktplaceringen funkade. De självutnämnt int'lektuella unga medelklassglin som inte hade ballar öppet gilla Roote Armee Fraktion och därmed missade få Ligga köpte som pojkrumskompensation alla Costellovinyl.

Fråga musikkulturjhornalist kamrat Andrus Loco i City of London UK vad han tyckte om Costello.

Tveksamt, om någon musiksajt har skrivit om artisten de senaste 25 åren.

Vem kom på att göra en världsturné år 2026? Är han avatar?
Citera
2026-02-09, 18:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Elvis Costello kommer till Sverige i juni! Till Lund och Stockholm. Jag har köpt biljett. Fler som gjort det?

Vad gillar ni bäst med honom? Mina favoritalbum är Armed Forces och King of America.

All this useless beauty. Otroligt underskattad platta.

Men en dryg tusenlapp för en biljett var ju inte direkt billigt. Har sett honom tre gånger redan, och det här priset var lite saftigt.
Citera
2026-02-09, 22:07
Medlem
Mohaves avatar
Har bjudit med en vän som är kemilärare. Hoppas för hennes skull att Elvis spelar denna:

https://www.youtube.com/watch?v=Usx9vfsnW2c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in