2026-02-09, 15:37
Medlem
Du saknar omdöme. Du valde bekvämlighet och en lättja-“gold-digger”-livsstil framför självständighet och långsiktig trygghet. Det är inte konstigt att du nu befinner dig i en situation där du har mycket materiellt men mycket lite egen makt eller dragningskraft. Att bli kvar i en bubbla där allt serveras åt dig fungerar bara så länge du är ung och attraktiv – när det förändras finns inget kvar. Dags att ta ansvar för ditt liv, skaffa utbildning och erfarenhet, och bygga något som inte kan köpas för pengar.
Citera
2026-02-09, 15:43
Medlem
cutepsychos avatar
Det här hade du behövt tänka på innan du valde att leva på en annan människas pengar. Nu är du fast. Eller tänkte du dig att ni mot alla odds skulle hålla ihop föralltid? Isåfall, gör det då.
Citera
2026-02-09, 16:41
Medlem
Nu ville ju TS ha råd om vad hon ska göra. Inte förklaringar till varför hon är där hon är.
Citera
2026-02-09, 16:47
Medlem
Undvik sex med honom, han kan smittöverföra vilket kan kosta dig livet.

Personlighetsstörda kan man inte leva med, råder dig att börja om. Risken är även hög att han kastar ut dig när han funnit någon mer tilltalande bland alla dessa sexkopplingar så du sitter i otrygghetens land baserad på hur han känner för tillfället och personlighetsstörda (sexmissbruk gäller vanligen kluster B såsom narcissism, psykopati, histrioniker och borderlinare, hur är han i humöret? Får han utbrott?) är ständigt upp och ned i humöret.
Senast redigerad av Brette 2026-02-09 kl. 16:50.
Citera
2026-02-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyponsoppa12
Jo,jag förstår.Bara jag själv som måste bestämma mig . Bor i london, deras far har inga större problem med att jag skulle ta med barnen till sverige. Handlar mer om att jag är bekväm att få allt serverat här men måste börja på ruta ett i sverige.
Då är lever du ju nästan som en prostituerad.
Citera
2026-02-09, 16:58
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Vad hade ni gjort i min situation?vi är inte gifta så får inte ett öre av honom vid en seperation.

säg att du vill ha kommitment att ni gifter er så blir allt bra. sen skiljer du dig, tar pängarna och drar. moahahahahaaaa!
Citera
2026-02-09, 17:45
Medlem
Jag håller inte med övriga i tråden att din situation skulle vara så himla illa. Tror du mest har en del mentala spärrar för att du blivit bekväm.

Men det är ju bara att kavla upp ärmarna och sätta igång Börja med att jobba lite extra där du bor.

Sen läser du upp/in gymnasiekurser/betyg om du behöver. Det kan du göra på distans. Om du redan har bra behörighet för olika utbildningar kan du läsa några fristående universitetskurser på distans så får du prova på vad du kan tänkas vara intresserad av att plugga sen och dessutom kommer du igång och får studievana.

Sen är det bara att flytta hem till Sverige och gå en utbildning. Välj ett område med bra arbetsmarknad och som du har ett någorlunda stort intresse för. Du kan få merkostadslån för barnen så du kommer klara dig fint
Citera
2026-02-09, 17:54
Medlem
Knivur-273s avatar
Maken är måhända ej så sexuellt intresserad av dig nu ?
Citera
2026-02-09, 17:59
Medlem
HBTKuks avatar
Det låter som att du enbart bryr dig om pengarna och bekvämligheten. Du är villig att vara med en otrogen horbock som ljuger och kommer hem med sjukdomar bara för atrt du slipper göra ett vettigt handtag om dagarna.

Sannolikt blir du inte lycklig av det där i längden. En vacker dag kommer du behöva göra någon typ av förändring. Då kommer du också märka att det inte var så farligt som du trodde.
Citera
2026-02-09, 18:02
Medlem
Till och med äldre tiders kurtisaner visste att de bara hade ett värde för män så länge de hade sitt utseende. Så de samlade på hög, såg till att de byggde upp ett eget kapital. Du är en dålig förebild för dina barn, och jag kan tänka mig att kvinnorna i din sociala krets skrattar åt dig. Det är nog allmänt känt dessutom att din man ligger runt. Och de vet alla hur löst du sitter.
Citera
2026-02-09, 18:07
Medlem
Kanske kan säga som det är?

Jag tror inte heller att han kommer sluta köpa sex.

Säg att du är villig att acceptera hans beteende, men att du är orolig för din egna samt barnens framtid. Du kommer inte att klara dig ekonomiskt om du blir dumpad, och barnen kommer att bli lidande vid en separation.

Han kanske kan tänka sig att betala en bra slant till dig/gifta sig med dig om du låter honom ligga runt? Jag får väl i alla fall anta att pappan hade försökt att hålla ihop familjen om det är möjligt.

Jag tror att detta är rätt väg att gå, hellre förr än senare. Väntar du tills både du och barnen är många år äldre så kanske han skiter i allt och bara dumpar dig och låter barnen bo vart de själva har lust, vilket troligen blir hos honom.
Citera
2026-02-09, 18:24
Medlem
Citat:
Hej,
Vet inte om detta är rätt kategori så ni får ursäkta mig iförväg.
Vill inte lämna ut för mycket information om mig själv men ska försöka sammanfatta min situation.
Jag är 100% svensk och bor i ett annat land sedan jag var 18år då jag ville flytta ifrån sverige .
Jag är väldigt ensam här pga min introverta personlighet (och jag skäms över att jag inte har något jobb/bra utbildning när jag träffar människor i vardagen så det blir mest ytliga konversationer ).
Folk vågar/vill inte prata med mig för jag ser ganska bra ut men är introvert och den kombinationen gör att jag uppfattas som dryg.

Jag har barn tillsammans med en man som jag träffade här och stannade kvar pga jag behöver inte betala för något och det är en ganska cool stad att bo i.
Han betalar som sagt för allt och jag behöver inte göra mer än att ta hand om barnen /städa osv.
Nu har jag tyvärr upptäckt att han har träffat prostituerade i över ett år och andra kvinnor(det har även hänt förut för några år sedan).
Han har alltid ödslat tid på att chatta/träffa /betala för kvinnor vilket jag har ogillat och som har skapat en viss ångest/sovproblem hos mig som jag inte hade förut i livet.
Han säger att det inte ska hända igen vilket jag givetvis inte tror på då det har hänt förut och jag tror att han lider av någon form av sexmissbruk/personlighetsstörning.
I övrigt så trivs jag i hans sällskap då vi kan ha djupa diskussioner om allt och har samma humor/åsikter inom mycket /vi har rest mycket och har många fina minnen .
Vad hade ni gjort i min situation?vi är inte gifta så får inte ett öre av honom vid en seperation.
Vet inte om jag har ork att börja om ifrån ruta ett själv med barnen i sverige -jag har inget i sverige förutom min familj som jag träffar 2 gånger om året när vi åker till sverige tillsammans .

Ibland tänker jag att det skulle vara härligt att bo i sverige nära naturen i ett hus och komma ifrån allt.
Jag är ganska bekväm av mig och får allt som behövs här helt gratis men jag saknar att känna mig speciell i en kärleksrelation och jag saknar att ha nära vänner pga jag skäms över min situation .
Det finns ju en risk att jag vaknar upp som gammal och inte har något alls förutom mina barn.
Ska jag gå online och beskriva min situation precis som jag har gjort här för att försöka få någon att prata med ?
Vilken slags sida ? Jag är inte ute efter engångsligg då jag vet att jag duger precis som jag är och vill inte att mina barn ska behöva skämmas över mig.

Tacksam för svar
/ensam
Du är en trofé fru, alltså någon man betalar för att ha men du drar så fort det kniper eller du inte är nöjd. Han vet om det och du vet om det.

Nu har du kommit till insikt att han är nöjd med att du är vad du är och han är vad han är.

Mycket vill ha mer.
Antingen så nöjer du dig och håller käften eller så gör du något åt saken och sluta tyck synd om dina val som du själv har valt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in