2026-02-09, 13:55
Medlem
ReijoHervonens avatar
Amerikanerna är hjärntvättade med att det inte finns nån gräns för hur mycket resurser man kan flytta över till en liten elit. Dom hjärntvättas får dagen dom föds till att tro att dom superrika förtjänar alla sina miljarder, att dom arbetar hårdare än alla andra och att deras egna pengar inte räcker beror på att dom är "lata". Amerikanerna tror på det, dom köper det fullt ut. Och tyvärr går det åt det hållet i Europa också.

Musk världens rikaste man ägnar dagarna åt att spy ut nazistiska tweetar. Det är allt han gör, från morgon till kväll. Arbetar inte en timme i veckan ens. Men han "förtjänar" varenda dollar, fråga Amerikanerna eller vissa idioter här på FB. Det kommer att fortsätta till folket tar till vapen och avrättar eliten.

Kapitalismen är trasig, man kan inte ha ett system som belönar endast girighet. Har röstat höger hela mitt liv men Trump blev gränsen för mig. Vad i helvete är det för fel på mänskligheten?
Senast redigerad av ReijoHervonen 2026-02-09 kl. 13:57.
2026-02-09, 14:22
Medlem
outsourcing till Kina

Det är detta Trump håller på att åtgärda

frågan är vad EU ska göra, jag antar ingenting som vanligt.

https://i0.wp.com/landgeist.com/wp-content/uploads/2021/08/europe-homeless-population.png?fit=1200%2C1079&ssl=1
2026-02-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Va! EU är en politisk organisation. Det har förstås varit för invandringen och tvingat på andra den, vilket lett till samma resultat här som i USA. Det intressant i sammanhanget, är att även vänstern har varit det. De har varit EU:s stormtrupperna och skrikit nazist och rasist åt alla som kritiserat den och gör det än för att försöka tysta kritik. Samma i USA.

Så utifrån det kan man väl säga att Trump försöker ändra det genom att stänga gränserna och kasta ut de som är där illegalt. Vilket yttervänstern försöker motverka med alla krafter. Han arbetar även aktivt för att försöka få ned huspriserna. Samma med att hålla ned räntorna för kreditkorten för att minska skuldsättningen.

Så att han skulle stå för råkapitalism, ser jag inte, däremot är han för det systemet. De som drivit invandringshetsen och spridit åsikterna, är ärkekapitalister som Soros med flera och vänstern har huggit på betet.

Men mångkultur är inte bra, det skapar inre motsättningar och mer repressiva lagar för att hålla ned dem. Men samma med hela wokerörelsen, allt handlar om att skapa splittring och hat. Ställa människa mot människa och utse grupper som hatobjekt. Vita vänsterradikala män driver hat mot vita män, trots att de är vita själva. Men hatet riktas framförallt mot de som är längst ned i samhället. Det är de de hatar mest. Obildade vita. Obildade svarta ser de som högre stående. Som alltid, söker man aldrig samförstånd, allt handlar om att få skrika ut sitt hat mot andra.

Trump visade att han hade politisk vilja. Typ han "kavlade upp ärmarna och tog itu med jobbet". Trodde jag. Men så visade han vad han egentligen var gjord av, när han hävdade den starkares rätt att ta för sig. Både Venezuela- och Grönlands- affärerna visar ju det. Och hans idé om att göra Amerika stort igen, var ju inget annat än att breda ut sig på andras bekostnad. Aggressiv handelspolitik, som gjort närmaste grannen till fiende. Och på hemmaplan trodde jag han hade ambition att röja upp i hemlöshetseländet. Det enda jag sett av det är att han beordrade upprensning lokalt i Washington DC. Antagligen för att kunna visa upp huvudstaden utan att skämmas ögonen ur sig. Han sa: "Nu kan missis och jag gå ner till kafeet och ta en kopp"
Jag tyckte det var kul med en sån frispråkig kille. Men risken är att jag kommer bli lika besviken på honom som på O'bama (och Biden, men han ju var sjuk så där känner jag han var inte fullt tillräknelig).

EU tycker jag har blivit en politisk riktning. Protektionistisk, och expansionistisk. Hade kunnat agera annorlunda i Ryssland/Ukraina-konflikten. Men de tycks ha mycket kortsiktiga mål. Eller saknar långsiktiga.
2026-02-09, 16:41
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Musk världens rikaste man ägnar dagarna åt att spy ut nazistiska tweetar. Det är allt han gör, från morgon till kväll. Arbetar inte en timme i veckan ens.
🙄ooookej. följer inte Musks konto men de gånger jag kollar vad han skriver så har jag inte sett dessa "nazistiska tweets' som är " det enda han gör från morgon till kväll" 😂 "arbetar inte en timme i veckan ens" heller, vad fan...! det var som tusan.
2026-02-09, 18:45
Moderator
oilslicks avatar
Nä, bättre trådstart än det där ska vi allt ha.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in