2026-02-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
Heja vilken bra ide! För ryssland kommer ju absolut att tycka om det! Varför ska man hela tiden trigga ryssland för egentligen?
Frågan är snarare varför man ska bry sig om att ryssen hela tiden blir triggad av saker de inte har med att göra.
Citera
2026-02-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Hur mycket pengar väntas det ge? Hemligt antar jag men svårt att tro att det kommer bli en märkbar summa
Hur menar du att det kommer ge pengar?
Citera
2026-02-10, 20:27
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Hur menar du att det kommer ge pengar?
Väl därför man överhuvudtaget tillverkar och säljer saker, och i artikeln står det att det blir ett värdefullt tillskott till statskassan i Ukraina. Och det kanske stämmer
Citera
2026-02-10, 21:39
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag instämmer. Hur menar folk att detta kommer bidra till vår välfärd.
Jag menar att Militärindustrin inte är investeringar utan det är utgifter.
Staten skall alltså sätta våra surt skattade pengar på att tillverka drönare som skall skänkas till ukraina eller? Skall ukraina "licensiera" tillverkningen till Sverige?
Jag förstår inte

Nej i detalj är det svårt att förstå, men i det stora hela är det förstås skattemedel som ska kammas in till den privata sektorn. Mer rysshot så blir folk villiga att försaka mer. Det är förstås ingenting som har med välfärd att göra förutom medel tas från denna till vapen.
Citera
2026-02-10, 21:40
Medlem
Vatniks förstålse om företagande och försvarsindustrin ligger på nivån -100%

Betalar ni Vatniks 200% skatt?

För så ser era beräkningar ut om hur försvarsindustrin fungerar

Efter hur ni räknar så kommer de som börjar tilllverka något inom försvarsindustrin och framförallt de licenstillverkade drönarna göra 100 miljarder vinst för staten betalar ju allt.

Jag ska starta upp 500 tillverkningindustrier nu.
Senast redigerad av RusskiFob 2026-02-10 kl. 21:50.
Citera
2026-02-10, 21:54
Medlem
Citat:
Heja vilken bra ide! För ryssland kommer ju absolut att tycka om det! Varför ska man hela tiden trigga ryssland för egentligen?

Är Ryssland trigga känsligt - i så fall är Ryssland en svag nation.
Citera
2026-02-12, 13:25
Medlem
Citat:

Ja, naturligtvis ska vi inte bygga vapen att försvara oss mitt ett super extremt ryzzland utan lägga oss platt istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in