2026-02-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Varför ville juden Epstein äga heligt muslimskt tyg?
Vad vet ni om kiswa? Äger ni kiswa?

https://www.tv4.se/artikel/JSoXwLXdidOZLFUmMk0mf/epstein-tog-emot-heligt-tyg-fran-kaba-muslimer-rasar

Han hade nära kontakt med elit-muslimer i Saudi och ville väl att dom skulle känna sig som hemma när dom kom och besökte honom?
Citera
2026-02-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Tyget är inte religiöst. Därför fick det säljas. Det byts ut varje år.
Nej den såldes inte utan han fick den som gåva från en Saudi kvinna bosatt och förmögen i UAE
Citera
2026-02-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platypus12
Muslimerna är kränkta av allt medan de kränker de andra hela tiden. Äckliga.
Kanske för vi har standard och efterlever efter vår religion. Något kanske fler bör göra. Och exakt hur har vi kränkt andra ?
Senast redigerad av Varmchokladmjolk 2026-02-07 kl. 22:30.
Citera
2026-02-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Också orimligt att anse ett tyg i sig vara heligt.

Jag vet inte om det är orimligt, men innan man säljer eller ger bort tyget så borde de i sådant fall avhelgat det. Så sker t.ex. vid avveckling av kyrkor om de är tänkta att användas för profana (värdsliga) ändamål.
Citera
2026-02-07, 22:37
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Lipa över en tygbit.
Och dessutom bli kränkt.
Att religion fortfarande kan anses som ett rättfärdigande att döda sin granne för olika tro på sagor.
Typ, min gud är mycket starkare än din gud,
min pappa är mycket starkare än din pappa, min pappa är brandman.
?Men jag är starkare än stålmannen, ja det tror du ja men du har inte träffat min gud.
Ha ha
Citera
2026-02-07, 22:49
Medlem
Varför köpte han tygen? För att runka i dem såklart! Alltid stenkåt!
I tygen hamnade många av hans utlösningar när han tänkte på alla muslimska män som rört vid dem. Hål som hål. Barn, kvinna eller ett trångt hårigt arabarsle. Spelade ingen som helst roll.
Senast redigerad av Nemosproblemos 2026-02-07 kl. 22:53.
Citera
2026-02-07, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jag vet inte om det är orimligt, men innan man säljer eller ger bort tyget så borde de i sådant fall avhelgat det. Så sker t.ex. vid avveckling av kyrkor om de är tänkta att användas för profana (värdsliga) ändamål.

Det gamla tyget skärs i bitar och ges bort till privatpersoner, museer och andra ämbetsmän. Vad jag vet oavsett vad man tycker om E såhär med facit i hand så var han en gigantisk ämbetsman....

Samma sak med tyget som täcker profetens gravkammare som byts ut till och från vid behov. Många muslimer som inte lyckas eller har möjlighet att åka dit köper av andra som säljer och ramar in tyget hemma.
Citera
2026-02-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svidiskesvensson
Lipa över en tygbit.
Och dessutom bli kränkt.
Att religion fortfarande kan anses som ett rättfärdigande att döda sin granne för olika tro på sagor.
Typ, min gud är mycket starkare än din gud,
min pappa är mycket starkare än din pappa, min pappa är brandman.
?Men jag är starkare än stålmannen, ja det tror du ja men du har inte träffat min gud.
Ha ha
Exakt Varför berör det dig att människor känner sig kränkta. Självklart vill inte vissa människor med andra största religion i världen tro på att en människa som Epstein har haft kaba tyg som är så heligt i sitt vidriga hem. Bara för att du inte tror på något eller tror på något så barnsligt som satan betyder det inte att muslimer rättfärdigar död eller tror att deras gud är starkaste. Snarare tror muslimer att gud ser allt och är allsmäktig.
Citera
2026-02-07, 23:20
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det låter rimligt.
Massor med föremål måste varje år passera de religösa platserna.
Citera
2026-02-07, 23:31
Medlem
Ja, araber fokuserar ju på rätt saker som vanligt inte märkligt de är så lätta att kontrollera och styra att judarna fokuserat på nordeuropeér, kineser och japaner.. gällande araber kan man ju bara typ bränna en koran och skylla det på shia, sunni eller ngn klan så bråkar de sinsemellan tills döddagar..
Citera
2026-02-08, 00:06
Medlem
Den förmögna kvinna som gav honom Kiswa i present var Aziza al-Ahmadi och man vet inte varför hon gav honom den
Citera
2026-02-08, 02:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Varför ville juden Epstein äga heligt muslimskt tyg?
Vad vet ni om kiswa? Äger ni kiswa?

https://www.tv4.se/artikel/JSoXwLXdidOZLFUmMk0mf/epstein-tog-emot-heligt-tyg-fran-kaba-muslimer-rasar

Finns det på någon av bilderna från hans olika residens, kanske?

Något säger mig att han inte skaffade tyget för att vörda det, utan mest troligt var det något slags satanism inblandad. Satanister använder ju kristna föremål i sina riter; här var det väl Sheitan som åkallades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in