2026-02-08, 15:43
Medlem
Kleiners avatar
Ja, var ska jag börja? Bröllop är värt att fira. Kärlek är värt att fira med nära och kära.

En som är snål med att fira kärleken kommer därmed också vara snål med kärleken i framtiden.
En som vill ha ett stort dyrt bröllop för att skryta är inte genuin när det kommer till kärlek.

Ett bröllop ska vara stressfri, och varken snåla eller skryta. Man måste granska sina intentioner när man håller ett bröllop. Många kvinnor stressar över deras bröllop för att det handlar mer om att skryta än att faktisk fira kärleken. Och till slut så slutar det med skilsmässa eftersom man aldrig firade det av hjärtat.

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Varför?
Citera
2026-02-08, 16:18
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
För att det kostar pengar.

Inte mer pengar än vad en minimalistisk stil skulle kosta
Citera
2026-02-08, 16:28
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Ja, var ska jag börja? Bröllop är värt att fira. Kärlek är värt att fira med nära och kära.

En som är snål med att fira kärleken kommer därmed också vara snål med kärleken i framtiden.
En som vill ha ett stort dyrt bröllop för att skryta är inte genuin när det kommer till kärlek.

Ett bröllop ska vara stressfri, och varken snåla eller skryta. Man måste granska sina intentioner när man håller ett bröllop. Många kvinnor stressar över deras bröllop för att det handlar mer om att skryta än att faktisk fira kärleken. Och till slut så slutar det med skilsmässa eftersom man aldrig firade det av hjärtat.

Ett bröllop är mellan de två som gifter sig, inte släkten.
De två som gifter sig väljer själva vad de vill göra och vill de göra enkelt för att spara pengar så varför skulle det vara så galet?
Livet handlar om prioritering och exempelvis jag och min fru prioriterade hus osv före ett extravagant bröllop. Vi höll det simpelt och totalt tror jag vi spenderade mindre än vad många gör på enbart fotograf.
Det begränsade sällskapet som var med hade trevligt och åt gott i form av grillat och dryck.

Jag förstår inte ditt resonemang där vårat bröllop är därmed mindre ”äkta” än något annat.
Citera
2026-02-08, 17:12
Medlem
Kleiners avatar
Jag tror du missförstår mig. Varken ett stort eller mindre bröllop betyder att det är äkta eller falsk. Det hela beror på ens intentioner och vad man faktiskt firar. Firar man kärleken mellan varandra eller ens ego?

Att tänka ekonomiskt smart är inte samma som att vara snål. Med ett snål bröllop kommer varken maten, tårtan, eller energin vara av bra kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Ett bröllop är mellan de två som gifter sig, inte släkten.
De två som gifter sig väljer själva vad de vill göra och vill de göra enkelt för att spara pengar så varför skulle det vara så galet?
Livet handlar om prioritering och exempelvis jag och min fru prioriterade hus osv före ett extravagant bröllop. Vi höll det simpelt och totalt tror jag vi spenderade mindre än vad många gör på enbart fotograf.
Det begränsade sällskapet som var med hade trevligt och åt gott i form av grillat och dryck.

Jag förstår inte ditt resonemang där vårat bröllop är därmed mindre ”äkta” än något annat.
Senast redigerad av Kleiner 2026-02-08 kl. 17:14.
Citera
2026-02-08, 18:03
Medlem
SnutteFia03s avatar
Att bara bjuda in de närmsta är väl inte så konstigt? En del vill inte slå på stort av olika anledningar.

Några jämförde med borgerlig vigsel, men det är ju verkligen inte samma sak.
Citera
2026-02-08, 19:37
Medlem
Hade jag gift mig hade det inte varit några gäster vad jag vet.
Palla en publik när jag mest bara vill hångla.
Citera
2026-02-10, 00:27
Medlem
Lillarapunzels avatar
Nytt modeord för borgerlig vigsel?

Låter lite som mina föräldrars "bröllop", som förövrigt är 30 år sedan i år. De gifte sig borgerligt, på ett kommunkontor eller något sånt, en vanlig måndag. Inga gäster, ingen som fotograferade, de hade bara sina vanliga vardagskläder. Färdigt på 5 minuter. De hade inte ens några ringar. Hade inga andra festligheter eller liknande i efterhand heller. Kostnad gratis. Går att göra så också om en vill!
Citera
2026-02-10, 01:25
Avstängd
Matadhamsters avatar
Borgerliga vigslar måste vara de mest tråkiga.
Hade jag gift mig hade jag nog velat haft något väldigt litet, billigt men kul.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in