Citat:
Ursprungligen postat av
Kleiner
Ja, var ska jag börja? Bröllop är värt att fira. Kärlek är värt att fira med nära och kära.
En som är snål med att fira kärleken kommer därmed också vara snål med kärleken i framtiden.
En som vill ha ett stort dyrt bröllop för att skryta är inte genuin när det kommer till kärlek.
Ett bröllop ska vara stressfri, och varken snåla eller skryta. Man måste granska sina intentioner när man håller ett bröllop. Många kvinnor stressar över deras bröllop för att det handlar mer om att skryta än att faktisk fira kärleken. Och till slut så slutar det med skilsmässa eftersom man aldrig firade det av hjärtat.
Ett bröllop är mellan de två som gifter sig, inte släkten.
De två som gifter sig väljer själva vad de vill göra och vill de göra enkelt för att spara pengar så varför skulle det vara så galet?
Livet handlar om prioritering och exempelvis jag och min fru prioriterade hus osv före ett extravagant bröllop. Vi höll det simpelt och totalt tror jag vi spenderade mindre än vad många gör på enbart fotograf.
Det begränsade sällskapet som var med hade trevligt och åt gott i form av grillat och dryck.
Jag förstår inte ditt resonemang där vårat bröllop är därmed mindre ”äkta” än något annat.