Citat:
Ursprungligen postat av
diemydarling
Kan nån ge mig ett rimligt svar på varför det är viktigt att leva?
Är det verkligen inte mest bara ett ”nödvändigt ont”?
Jag må vara lycklig mestadels av tiden, jag är också otroligt nöjd med hur mitt liv ser ut på alla fronter egentligen. Men jag hade nog hellre bara inte.
Vad är man inte less på just nu?
Jaja lång vinter, mycket mörker, snuskig kyla, ett kasst samhälle, barnsoldater, väckarklocka 04:30, det regelbundna gymmandet, kontakt med familj, kollektivtrafik eller soppapriser, att man måste handla och laga mat varje jävla dag, kvinnorna med utvecklingsstörning ala ”matlådeick”, männen som bokstavligt talat bara har kuk att erbjuda, styckmördare och folk som inte torkar maskinerna efter sig på gymmet.. dåliga poliser och fittkriminella.
Snart kommer sommaren också……. att regna bort.
Kan fan fortsätta i all oändlighet.
Jag tycker allt det här bara känns jävligt onödigt, även om man har mycket kul på vägen också….. om man har tur.
Är livet så jävla roligt oavsett?
Leva känns oviktigt - att känna sig vid liv däremot…..
Jag har helt ärligt bara ett enda mål med livet och det är att jag ska vara så bra som möjligt på att vara vid liv. På att ta hand om mig själv. Jag ska ha en lösning på varje jobbig känsla, t.ex. Jag tävlar mot mig själv konstant och jobbar extremt mycket med självförbättring.
Jag bryr mig inte om att bli en bättre medmänniska. Jag bryr mig bara om att jag ska må bra.