2026-02-07, 10:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag försvarar inte Israel. Men de försvarar sig mot muslimska terrorister som har svurit att förstöra Israel. Några diktatorer som USA har gjort slut på; Gaddafi, Saddam Hussein, Slobodan Milosevich, Obama Bin Lidén, alla skurkar som världen är ett bättre ställe utan.
Och Maduro var en skurk som förtjänar att bli hängd, han terroriserade sitt eget folk. Precis som Putler gör!
Helt otroligt att du fortfarande försöker försvara den värsta diktatorn i världen. Du förstår inte hur det får dig själv att se ut. Någon försvarar Putler förtjänar samma öde som Putler själv. Och USA hotar inte med kärnvapenkrig varje vecka.
Far åt helvete med dig.

Och vem utsåg USA till världspolis med rätten att störta andra länders ledare?
Citera
2026-02-07, 10:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det har allt med saken att göra!! Är man allierad med någon så stödjer man dom.

Vi är inte allierade med Israel dumjävel. OS, FN, WHO, NATO (tyvärr) osv är en sak att man har allierade inom gruppen när "alla" är med. Men om ens allierade begår vidrigheter så håller man inte dem bakom ryggen. Det USA precis gjort med Venezuela är en unik sak i vår tid. Ta deras naturresurser och kidnappa deras president?!! Jag brinner inte för Venezuela precis, men jag har noll lust att vara allierad med folk som beter sig så. Det USA gjorde mot serberna på 90-talet likaså. Det USA gjorde mot irakiska folket på 00-talet likaså. Återigen det är inte amerikanska folket jag är emot utan deras korrupta ledare och den där gruppen bakom som fått styra och kontrollera allt.

Tillåter man USA och Israel under egen flagg i internationella sammanhang i något som förespeglas vara opolitiskt så ska man tillåta Ryssland också. Allt annat är inkonsekvens. Du är uppenbarligen så förblindad i ditt hat. Du ser inte längre än näsan räcker. Fryser du om huvudet får du ta på dig en större mössa.

Citat:
ALDRIG I HELVETE! Israel försvarade sig mot muslimska terrorister som attackerade deras land.
Ryssland attackerade Ukraina oprovocerat!

Aha, så din tidslinje börjar 6/10 2023?

Dessutom, dessa terrorister kom förbi världens bäst bevakade gräns och terroristerna kunde gå, åka moped och komma i hanggliders och sedan fritt slakta familjer och barn i timmar utan att världens bästa försvar reagerade?
Citera
2026-02-07, 10:48
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Såvitt jag vet vill Ryssland vara Sovjet och det är ingen nyhet, därför när Sovjet i det blå skåpet sket så behöver man inte forska på raket för att förstå att det inte blir någon atlet som därifrån får tävla på mark som inte är het.

God natt.

Bam! *mike drop*
Citera
2026-02-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandalan
Satt precis och kollade på öppningsceremonin. Dom stora länderna tickas av, Kina, UK, USA, Tyskland, Frankrike osv. Men inget Ryssland.

Varför är inte Ryssland med i OS? Är det rätt att Ryssland inte får vara med i OS? Är det bra för OS att alla länder inte får vara med?
Ryssland startade kriget 2 dagar för tidigt.
Citera
2026-02-07, 12:08
Medlem
psaks avatar
Kompisen AI hjälpte mig lite snabbt med den långa listan över de nationer som borde få vara med i Olympiska Spelen:

Island 🇮🇸
Har aldrig haft en egen armé och har inte bedrivit krig eller invasioner.

Costa Rica 🇨🇷
Avskaffade sin militär 1949 och har sedan dess aktivt valt bort krig.

Liechtenstein 🇱🇮
Pyttelitet, neutralt, ingen historia av offensiva militära handlingar.

Andorra 🇦🇩
Har haft konflikter på pappret (t.ex. formella krig), men inga faktiska invasioner.

San Marino 🇸🇲
En av världens äldsta republiker, med extremt begränsad militär historia.

😎
Citera
2026-02-07, 12:16
Medlem
Är ju inte så att man saknar Ryssland, finns inte en dag i sportsammanhang där jag tänkt: Oj vad mycket bättre om Ryssland var med....
Citera
2026-02-07, 15:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Det är flera som sysslar med doping. Norrmän exempelvis. Ska Norge inte få vara med i OS pga det?

Källa på det? Och givetvis skall även norska fuskare uteslutas - om sådana finns.
Citera
2026-02-07, 15:51
Medlem
Citat:
Satt precis och kollade på öppningsceremonin. Dom stora länderna tickas av, Kina, UK, USA, Tyskland, Frankrike osv. Men inget Ryssland.

Varför är inte Ryssland med i OS? Är det rätt att Ryssland inte får vara med i OS? Är det bra för OS att alla länder inte får vara med?
C

Politik och sport går hand i hand.
Citera
2026-02-07, 17:04
Medlem
Västvärlden styr...
Helt bisarrt
Citera
2026-02-07, 22:39
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Vem bryr sig om vad ryssar tycker? De stödjer ju ändå Putler, finns inget hopp för att Ryssland ska kunna bli ett normalt land efter vad som hänt de senaste åren.
Det där är bara rasism och inget annat.
Citera
2026-02-07, 22:57
Medlem
Det här ämnet har man ju verkligen saknat, och inte minst psykopaterna som flockas till forumet. Tack som fan.
Citera
2026-02-13, 12:17
Medlem
wwrs avatar
Hur blev ryssarnas dräkter? Jag hittade inget foto.

Har någon bilder?

Tidigare har de väl kunnat tävla I ganska "ryska" dräkter fast som neutrala, men det var ju oftast om doping.

När Ryssland kallades ROC 2020 såg det ut så här

https://media.cnn.com/api/v1/images/stellar/prod/231208153815-russia-team-olympics-2020.jpg?c=16x9&q=h_833,w_1480,c_fill

I Tokyo kom "ROC" femma.

Citat:
At the Tokyo 2020 Olympics (held in 2021), the Russian Olympic Committee (ROC) team finished in 5th place in the final medal table, based on the number of gold medals.

Rött vitt och blått i "flaggliknande" mönster hade de väl något OS?

I Korea fick de ha flaggor på rummet om fönstret var stängt. Publiken hade förbud att sjunga ryska sånger och vifta med ryska flaggor, vad jag minns.

Och det diskuterades om Tjaikovsky var OK att spela om de vann.

Det hade varit kul.att se en kavalkad av deras dräkter de senaste OS.
Senast redigerad av wwr 2026-02-13 kl. 12:29.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in