Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Nackdelen med att mobba någon är att det mycket väl kan komma bita dig i röven vid ett senare tillfälle. Världen är liten.
Helt rätt, börjar man jobba i en bransch är ankdammen liten. Alla känner Alla. Behandla folk rättvist som du själv vill bli behandlad är bra råd.
TS- jag råkade ut för att bli mobbad på högstadiet. Min sk bästis blev verkligen inte snäll utan väldigt elak.
Jag var ett perfekt mobboffer, jag var skör, inte så tuff och framåt. Vilket berodde på kass självkänsla. Vilket i sin tur berodde på att jag tudigare regelbundet blivit slagen hemma av en av mina föräldrar.
Grejjen är att vi människor avskyr sårbarhet, veka människor och jobbiga känslor. Därför vill folk bara ta bort det, slå bort sånt - och därför blir vissa mobbade eller utstötta. Folk vill inte ha svagheten hängande på.sig. vi människor pallar helt enkelt inte med att bära denna svaga individ. Mobbaren ger sig på ett lätt offer som de kan ställa sig på.
Nu gick det bra för mig ändå, jag hade andra vänner också. .Men jag hade varit mer framåt i livet och trott mer på mig själv som yngre - om jag inte råkat ut för detta. Det blir ju följdverkningar i karriären eftersom man skapar sin plattform som ung.
Ja, tror på att slänga innehållet i sin ryggsäck så snart man kan och inte gegga runt i det.