2026-02-09, 19:44
Medlem
Nej det räcker med en inramad bild för min del.
Citera
2026-02-09, 22:22
Medlem
Orm Ondes avatar
Det skulle kännas som att stoppa upp sin gamla mamma när hon dött, så att man kan fortsätta att dricka kaffe med henne på söndagarna.

Den här stollen Diding menar väl inget illa, men att stoppa upp sina döda husdjur skulle kännas som att stoppa upp sina anhöriga.

Gillar dock namnet: Bertil var ett bra namn på en tax.
Citera
2026-02-09, 22:29
Medlem
zombie-nations avatar
Måste ju säga att uppstoppningen var fenomenalt gjord. Man brukar tappa djurets anletsdrag vid uppstoppning, men här ser djurets huvud normalt ut.

I USA är det vanligare att man frystorkar djur, eftersom de bättre bevarar sin form, men man kan bara frystorka upp mot 15 kilo.

Jag har inte sparat något av mina djur. Min kompis sparade en lock av sin hund och tassavtryck.

Jag skulle inte vilja ha ett lik av mitt djur, men samtidigt, om man kunde göra en slags replika som blev väldigt lik kanske... Särskilt om man kunde få samma pälskänsla.

Jag har lite videor och foton av mina djur som är borta eller ja flera har jag bara foton av. Jag känner att ganska snart efter djurets bortgång så minns jag djurets essens, det kommer aldrig försvinna. Men jag glömmer hur pälsen kändes, lukten av djuret, hur djuret lät osv. Bara en bild återkallar ingenting. Känns frikopplad från djuret. En video med ljud kan hjälpa mig minnas lite mer. Men det finns alltid ett glapp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in