2026-02-10, 14:07
Medlem
Centern har väl många som jobbar inom förskola numera, så det är klart de vill få igenom ett sådant förslag.
Citera
2026-02-10, 14:55
Medlem
Barathrum50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Centern har väl många som jobbar inom förskola numera, så det är klart de vill få igenom ett sådant förslag.

Haha gick in i tråden med avsikt att skriva exakt samma sak!
Citera
2026-02-10, 15:21
Medlem
Alltså Centern är ett parti i fritt fall och dom har famlat runt sen Maud Olofsson tackade för sig. Kan inte fatta hur nån människa kan rösta på dom. Säga vad man vill om ärthjärnorna i vänsterpartiet men dom har ju en ganska tydlig linje iaf

Känns som att Centern tagit över platsen som partiet ingen skulle erkänna att dom röstar på.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2026-02-10 kl. 15:32.
Citera
2026-02-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto

Ohohoho! Hatten av för den!
Citera
2026-02-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Centern visar att man är ett regeringsdugligt parti inför valet i höst. Eller?

Vad tycker ni om det här förslaget?
Är det något ni skulle kunna tänka er att tillämpa på er arbetsplats?

https://www.sverigesradio.se/artikel/sex-pa-arbetstid-ny-friskvard-foreslar-centern

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m01km0/vill-lata-kommunanstallda-ha-sex-pa-arbetstid

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/i-alvdalen-vill-politikerna-att-anstallda-ska-fa-ligga-pa-arbetstid

Sex är friskvård! So why not? Man bör dock inte begå äktenskapsbrott.
Citera
2026-02-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Kommer man då också kunna köpa sexleksaker för friskvårdsbidraget?

Bra fråga men är det inte bara tjänster? Så det går nog inte då.
Citera
2026-02-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vem är det man skall ligga med då?
Jag skulle kunna tänka mig att ligga med Annie Lööf, men hon har ju slutat som Führerin.
Kan man hyra in ett proffs occh ligga med? Jag tål inte fuskjobb.

Det får du nog bestämma själv så länge du inte betalar med något annat än din kropp
Citera
2026-02-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Fy fan. Kommer det hittas knullande sopgubbar i var och vartannat soprum nu?
Runkande vaktmästare på toaletten.
Pullande mattanter på diskbänken. 🤮

Vill du hellre se porrsurfande IT-tekniker? Nä jag tror folk oavsett yrkeskategori kan sköta det snyggt
Citera
2026-02-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Något säger mig att alla kommer att vilja ligga med chefen.
Men seriöst, hur lågt kan ett redan dekadent land sjunka?

VARFÖR skulle dom vilja d?? Dessutom använder du väl inte friskvårdsbidraget på arb platsen nu? El m kollegor? Iaf gör inte jag det
Citera
2026-02-10, 19:40
Medlem
Julskinkatos avatar
"Runka på jobbet, de e friskvård de" - peddocentern
Bonnpeddos i nån kyrka
Citera
2026-02-11, 00:18
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Vill du hellre se porrsurfande IT-tekniker? Nä jag tror folk oavsett yrkeskategori kan sköta det snyggt
Nej, varför skulle jag vilja se det? Det blir väl mer sånt med sex på jobbet.
Du kan tro det hur mycket du vill. Det är redan problem med knullande och prostitution på arbetsplatser i Sverige. Sånt här uppmuntrande kommer bara göra det värre 🤮
Citera
2026-02-11, 23:21
Medlem
Hegamons avatar
Han Zackrisson säger nu i efterhand att det var ett skämt. Det undrar jag om det var, det låter ju helt rubbat. Är det en efterhandskonstruktion Zackrisson kommer med? Var det ett skämt som Zackrisson säger eller var det allvarligt menat?

Jag tror ju Zackrisson (eller vem det var???) gjorde motionen om sex på friskvårdstimmen, för att vinna röster. Sedan när förslaget mötte starkt motstånd, ja då skapas det efterhandskonstruktioner att det hela bara var ett skämt. Sedan skylls det på dom som röstade igenom förslaget. Vilket soppa alltså!!!

Konstigt nog lade Socialdemokraterna i Övertoneå in en exakt likadan motion redan 2017 så något skämt tror jag absolut inte på att det var. Socialdemokraternas motion om sex på friskvårdstimmen 2017 här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/forslag-personalen-far-ha-sex-pa-arbetstid

ATT DET SKULLE RÖRA SIG OM ETT SKÄMT DET TROR JAG INTE ALLS PÅ!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in