2026-02-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Genom att lyssna på och ta till sig av kritiken.
Så i din värld är det positivt om några giriga kan snika till sig fördelar genom att gnälla och andra åker på att betala för det?

Sedan är det så att företag som vill överleva anpassar tjänsterna för att nå kundtillfredställelse. Men har kunderna i åtanke. Inte en liten del extremgiriga som bara vill ha fördelar och skicka räkningen till andra.

Citat:
Vi kan ta ett ganska färskt exempel. Aktiemäklaren Avanza fick kritik för att man kunde byta courtageklass endast en gång per dygn, nu har de ändrat det efter rejäl kritik.
Så några kunde gapa och skrika för att få fördelar och skicka räkningen till andra.

Citat:
Alternativet för mig hade naturligtvis inte varit att starta en egen mäklarfirma med bankstatus.
Det är just det det är om du inte kan hitta en bra tjänsteleverantör. Då finns enligt dig ett tomrum i marknaden som kan fyllas.

Sedan behvöer inte du arbeta i den. Du bara startar företaget och kapitaliserar det, och anställer en VD som driver företaget, enligt dina instruktioner.

Citat:
Bonusfråga: Anser du att det är acceptabelt att jag som aktieägare påpekar brister i företaget jag är delägare i?
Det finns en utmärkt process för det.
Du lägger en motion på stämman om att vissa skall få fördelar på aktieägarnas bekostnad. Och så röstar ägarna om det.
Citera
2026-02-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Vi får alla väldigt mycket bra utdelning det här året!

Jag hade rätt när jag får ett par år sedan sade att bankerna är just nu det enda säkra i en väldigt osäker värd sedan dess har aktierna bara stigit i värde och utdelningen är lite som extra man kan mysa med någonting man kan unna sig att leva gott med.

Men jag förstår den svenska avundsjukan alla har väl förmodligen satsat sina pengar på chips och läsk istället för att tänka lite smartare och spara pengarna och kunna leva på de pengarna sedan.

Ja gör ett extra hårt slag för Handelsbanken som är kraftigt undervärderad. ( A-aktien).
17.5 kr i utdelning per aktie
Ingen dålig utdelning det där..
Alltid kul att höra hur andra funderar kring bankerna. Vad har du för tanke kring SHB A, och varför anser du att den är undervärderad?
Citera
2026-02-20, 09:37
Medlem
Bankerna betalar mig, de är gött.
Har några hundra tusen i lån men äger samtidigt bankaktier som delar ut betydligt mer än vad jag betalar i ränta.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in