2026-02-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jag har motsatt problem tror jag, tycker alla är i vägen. Ur vägen era sopor!!!
Flytta på dig
Citera
2026-02-05, 19:20
Medlem
Disneylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Folk blir obekväma av people pleasers i det långa.
Men det betyder inte att man står ut med någon som jämt och ständigt startar onödiga bråk.
Det är bara jobbigt.
Har själv levt hela livet med en blandning av att bli älskad och hatad. Landar sällan i mitten och blir alltid ihågkommen… på gott och ont.
Så länge jag inte blir utsatt för brott så bryr jag mig inte.

Vad för diagnoser har du?
Vad är det värsta som kan hända om någon inte gillar dig?

Jag har diagnoserna ångest, social fobi och fobisk personlighetsstörning (den sistnämnda kan orsaka en kombination av alla dessa tre). Ja du, vad är egentligen det värsta? Jag vet ärligt talat inte, men ändå har jag en känsla av att jag måste vara en people pleaser till 100 %. Önskar det gick att trolla bort den här ständiga känslan av att behöva vara till lags.
Citera
2026-02-05, 19:21
Medlem
Disneylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Hade riktigt dåligt självförtroende som barn, ungdom och långt upp i vuxenlivet. Mycket yttre motstånd i form av mobbing i skolan och misshandel i hemmet.

Vändningen kom i samband med att jag började meditera. Dock skulle det dröja ett bra antal år innan det blev en markant förbättring. Kommer alltid att vara ett ständigt förbättringsarbete som jag ser det nu men nu är livet värt att leva i alla fall.

Så arbeta med dig själv, oavsett hur djupt ner du sitter så har du kapaciteten att ta dig ur det.

Tråkigt att höra det du blev utsatt för. Ingen människa ska behöva genomgå varken mobbing eller misshandel. Ta hand om dig! <3
Citera
2026-02-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Jag har diagnoserna ångest, social fobi och fobisk personlighetsstörning (den sistnämnda kan orsaka en kombination av alla dessa tre). Ja du, vad är egentligen det värsta? Jag vet ärligt talat inte, men ändå har jag en känsla av att jag måste vara en people pleaser till 100 %. Önskar det gick att trolla bort den här ständiga känslan av att behöva vara till lags.

Om du inte på något sätt gläds åt att förstöra för andra, försvåra, förhala, förgöra, baktala, ljuga, mobbas mm så har du inget att oroa dig för.
Då ska du bara tillåta dig att vara den du är.
Om någon skojar om att du är en kuf.
Jaha?
Men någon säger att du är en hetsig person.
Okejdå?
Du får ständigt stämpeln som nördig.
Tack?

Om någon ogillar dig och du genuint är en person som vill andra väl (även den/dom som uttryckligen ogillar dig) kan du lugnt räkna med att den personen ser något i dig som den avundas.
Människor tenderar att avsky folk som bara råkar göra, vara eller se ut på ett sätt som den hatiske egentligen drömmer om att den hade. Ibland en liten del och ibland hela du!
Och om den hatiske inte avundas att ha- eller vara en bit av dig, så kan det vara av anledningen att personen inte kan “få dig”, exemplevis en kärleksrelation.

Oavsett så har du inte kontroll över vad andra känner inför dig som person eller ditt utseende.
Det enda du kan ha kontroll på, det är hur du väljer att bemöta folk.
Citera
2026-02-05, 19:53
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt varför. Men kanske vill att alla ska gilla mig? Har testat några gånger att göra motsatsen som du skrev, men får alltid skuldkänslor efteråt.
Det är nog just därför, focuset blir att passa in och det blir avigt, det ska vara naturligt antagligen inget man kan göra något åt förrän man ändrar focus.
Citera
2026-02-06, 00:10
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Hjälp folk på din egna bekostnad. Jag har förlorat nästan all min empati genom att hjälpa andra, man får knappt ett tack.
När senast var det någon som frågade hur du mådde, om du känner dig omtyckt eller om du behöver hjälp?
Det kanske är 3 personer om ens det som faktiskt bryr sig om dig. Resten vill bara att du köper deras produkter och tjänster, tar medicin och polerar deras egon.

Kolla på gore eller porr så vet du vad folk gömmer. Folk är äckliga individer som se dig naken på en påle, om du är en people pleaser så kommer du sluta som jesus, på korset alltså, ingen uppståndelse.

Säg det högt 58 gånger: Move bitch. Jag ska fram.
Citera
2026-02-06, 01:50
Avslutad
Inte ensam om att känna så. Spenderade en större del av mitt liv att göra en person lycklig som aldrig typ valde eller såg mig utan ständigt sökte sig bort. Dvs lät mig ej trösta lät mig inte visa, det fick mig och känna mig otillräcklig och misslyckad och i vägen. Så numera ber jag om ursäkt för jag ens existerar.
Citera
2026-02-06, 17:52
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
I skrivande stund befinner jag mig på Malta. Men det här inlägget kunde lika gärna ha handlat om någon stad i Sverige, någon annanstans i Norden eller kanske till och med Antarktis. Jag har samma problem överallt. Och det problemet är att jag ständigt känner mig i vägen för allt och alla. Alla människor har ju rätt att finnas till och existera i samförstånd med varandra, men jag får för mig att det inte gäller mig. Att jag måste vara den här personen som alltid ska vara andra till lags.

I grunden har jag dåligt självförtroende, taskig självbild och lite psykiska diagnoser på det också. Det jag vill diskutera med er här i psykisk hälsa-forumet, är om någon kanske känner likadant som mig? Kan ni känna er i vägen för andra människor i vardagen? Eller har alla andra ett självförtroende som heter duga?

+ 1 på den. Blivit extremt isolerad pga det….. och i isoleringen när ångesten får grepp slutar det i dumma tankar. Ond spiral.
Citera
2026-02-07, 08:05
Medlem
Disneylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
+ 1 på den. Blivit extremt isolerad pga det….. och i isoleringen när ångesten får grepp slutar det i dumma tankar. Ond spiral.

Håller helt med dig, det blir en ond spiral. Och den är svår att bryta vissa gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in