Citat:
Ursprungligen postat av
Disneylover
Jag har diagnoserna ångest, social fobi och fobisk personlighetsstörning (den sistnämnda kan orsaka en kombination av alla dessa tre). Ja du, vad är egentligen det värsta? Jag vet ärligt talat inte, men ändå har jag en känsla av att jag måste vara en people pleaser till 100 %. Önskar det gick att trolla bort den här ständiga känslan av att behöva vara till lags.
Om du inte på något sätt gläds åt att förstöra för andra, försvåra, förhala, förgöra, baktala, ljuga, mobbas mm så har du inget att oroa dig för.
Då ska du bara tillåta dig att vara den du är.
Om någon skojar om att du är en kuf.
Jaha?
Men någon säger att du är en hetsig person.
Okejdå?
Du får ständigt stämpeln som nördig.
Tack?
Om någon ogillar dig och du genuint är en person som vill andra väl (även den/dom som uttryckligen ogillar dig) kan du lugnt räkna med att den personen ser något i dig som den avundas.
Människor tenderar att avsky folk som bara råkar göra, vara eller se ut på ett sätt som den hatiske egentligen drömmer om att den hade. Ibland en liten del och ibland hela du!
Och om den hatiske inte avundas att ha- eller vara en bit av dig, så kan det vara av anledningen att personen inte kan “få dig”, exemplevis en kärleksrelation.
Oavsett så har du inte kontroll över vad andra känner inför dig som person eller ditt utseende.
Det enda du kan ha kontroll på, det är hur du väljer att bemöta folk.