2026-02-09, 12:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det handlar inte om att förtjäna en kvinna, utan att anse sig förtjäna en kvinna - och det gör psykopatiska män och därför lyckas de alltid få kvinnor. Kvinnan har ett sekundärt medvetande, knutet till mannens, och manifesterar det som män tror på - och tror män genuint att kvinnor vill ha dem så kommer en del kvinnor vilja ha dem. Så klart ingen äkta attraktion - som den mannen har till kvinnan - utan snarare en besatthet.

Det kallas för trauma-bonding. Intressant läsning.
Citera
2026-02-09, 13:54
Medlem
Känns som tråden pratar om en massa olika saker och att varje skribent har en egen förståelse för vad vi talar om och svarar på den.
I mina få inlägg säger jag helt enkelt att hade jag fått leva om mitt liv hade jag inte trånat efter de kvinnor som skapat mest "pirr", utan valt mer med logik och omdöme. Jag hade valt den vackra, snälla, feminina kvinnan som hade omdöme och tyckte om mig för karaktärsdrag hon såg hos mig. Goda karaktärsdrag som hon hade omdöme att värdera efter.

Många av de där männen och kvinnorna som får känslolivet att reagera är oftast totala losers och jobbiga, självupptagna människor.
Min personliga åsikt.
Citera
2026-02-09, 17:39
Medlem
Kvinnor anses helt enkelt vackrare och de innehåller det största värdet.

Problemet är att när vi lever i en jämställd värld ,där kvinnor har lika mycket pengar som män så blir kvinnor mindre intresserad av män.

Män måste förtjäna kvinnorna mer.

Det är inte att kvinnor måste förtjäna män ,kvinnor behöver bara existera för att vara förtjänta.

Problemet är att de män som bestämmer märker inte detta ,eftersom de tillhör eliten ,och är eftertraktade.

Kvinnans attraktion är högre.

- Vilken som helst kvinna kan starta en OnlyFans och få män intresserade av henne.

- 80% av de på dejtingsiter är män. kvinnor är helt enkelt inte lika intresserade , kan vara intresserade om de vill ha barn. Män har ett starkare inbyggt intresse.

- I Australien är prostitution lagligt. Män jagar de prostituerade och betalar 12000 kr per timme.
Den har kvinnan verkar ha gjort sig en förmögenhet.

https://www.youtube.com/@isabellefox

Problemet vi står inför är att allt fler kvinnor utnyttjar sitt högre värde.

Män måste göra allt mer för att förtjäna kvinnor.
Citera
2026-02-09, 21:44
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Intressant. Kan du förklara närmare vad du menar med det fetmarkerad text?

Det känns som att själva ordet "förtjäna" triggar en hel del människor. Varför är det så?

Apropå psykopati, hur hänger det ihop med besatthet när en psykopat anses vara känslokall och kalkylerad? Det är nog snarare en narcissist som skulle kunna vara benägen till besatthet.
Jag menar förstås att kvinnan blir besatt av psykopaten, inte tvärtom.

Det fetmarkerade:

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Vet inte var du fått dina idéer ifrån att kvinnor inte skulle vara attraherade av män primärt. Gäller bara lesbiska. I din tråd i ämnet vägrar du lyssna på kvinnor som motsäger dig, varför, vilka tror du vet bäst?

Kvinnor saknar självinsikt(eftersom de saknar egentligt medvetande) så jag känner självklart kvinnor bättre än de känner sig själva.

Sen ska det poängteras att de flesta män också saknar medvetande. De flesta människor är Non Player Karaktärer och medvetandelösa. De få medvetna individer som finns är dock alltid män.
Senast redigerad av kulturstrateg 2026-02-09 kl. 21:55.
Citera
2026-02-13, 10:27
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
En intelligent och värdefull man testar en kvinna först innan hon gör sig förtjänt av hans tillit, tid och tillgångar.

Även kvinnor testar män för att se om han förtjäna hennes lojalitet och kärlek.

Människor är inget man får. De måste förtjänas.

Ja, det där går naturligtvis åt båda håll och är en inbyggd och förprogrammerad funktion hos människor precis som hos koltrastar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in