2026-02-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watantanka
Barbro Ehnbom, Eva Andersson Dubin

Finns flera icke namngivna än så långe

Ja, dessa kvinnor är publicerade av flera källor men de har väl inte begått övergrepp mot flickorna utan försett Epstein med dom. Jag trodde du menade själva förövarna.
Citera
2026-02-08, 01:17
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur fan kan du säga så utan att dra på mun!
Det är väl jättebra att allt offentliggörs i Epstein/Maxwell affären!

I stora delar förklarade jag min tanke i den del av inlägget du valde att inte citera.

Kortfattat, jag har svårt att se att fördelar med dokumentsläppet överväger nackdelar.

All sensationslystnad som triggas nu, alla konspirationsideer som tar sig uttryck pga publiceringen.

Epstein är dead and gone och Maxwell är i fängsligt förvar, btw
Senast redigerad av Iagh 2026-02-08 kl. 01:29.
Citera
2026-02-08, 07:52
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Du anar inte hur mycket såna här hittepå-jobb som finns i Stockholm för folk som har kontakter.
Det är ju bara att kolla kärringen Batra, så får man en uppfattning om hur självklart det verkar vara i vissa kretsar, att gynna närstående. Man behöver inte ens dölja det för andra än pöbeln.
Citera
2026-02-08, 09:25
Medlem
Glödskals avatar
Jag ser nu att jag uttryckt mig otydligt. Jag håller med dig i det mesta du skriver nedan. Nej jag har inte sett skribentens posthistorik.

Det är klart att USA m.fl. befinner sig på den utpressade sidan. Däremot tror jag att det är Israel, och inte Ryssland som ligger bakom hela skiten. Det är ingen hemlighet att Israel åtnjuter enorm lojalitet från amerikanska politiker. Det tyder på en stor korruption, som visar sig i väldigt kostsamma beslut för USA. Israels fiender är plötsligt USAs fiender ("Greatest Ally") och miljarder USD öses över Israel. En hangarfartyggrupp verkar stå tillgänglig för att kväsa Israels fiender.

Motsvarande guldregn över Ryssland saknas. Tvärtom har t.o.m. Trump skickat vapen till Rysslands fiende Ukraina, om än motvilligt med skarp kritik mot Zelensky.

Jag har inga bevis. Alla bevis ligger undangömda och kommer förbli så, men det kvackar som en israeltrogen jude men hävdar ihärdigt att det inte är en israeltrogen jude utan skyller på ryssar dvs exakt vad man kan förvänta av en israeltrogen jude.

Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Vad menar du med att fria USA? Epsteins honungsfällor var ju uppenbart riktade MOT USA och MOT resten av västvärlden, i syfte att öva ekonomisk utpressning å ena sidan, att använda som hävstång för strategisk korruption å den andra. Hävstång på minst två sätt: att korrumpera befintliga makthavare samt att tillsätta korrupta marionetter (säger inte Lisa Svensson är en av marionetterna men det bör undersökas) Ingenting tyder på att Epstein försökte lura RYSKA (eller kinesiska) makthavare i honungsfällor, just där har du en anledning att misstänka att det är en annan maktstruktur än USAs som var beställare. Däremot hade Epstein ANNAN kontakt, väldigt märkliga konversationer, med rysk säkerhetstjänst och maffia, vilket numera 2026 är samma organisation.

Och du hävdar på allvar att skribenten jag svarade inte är rysstroll? Har du sett hens posthistorik? Det har jag.

Modus operandi med den här typen av honungsfällor är kulturellt väldigt rysk. Det är på liknande sätt KGB-GRU-SVR-FSB snärjt agenter i decennier. Det går förmodligen inte för väst att snärja ryska makthavare på detta sätt, en sån sitter nämligen där han sitter därför att Putin VET att han är korrupt och därigenom går att styra. Putin är livrädd för icke-korrupta makthavare, därav att han pissar ner sig av skräck inför Zelensky men är väldigt kompis med Trump. Ryska makthavare är mycket lätta att snärja, eftersom alla är korrupta och nästan ingen är på riktigt lojal men det räcker med pengar eller knark eller vad hen nu vill ha.

Jag påstår inte att det är helt otänkbart att det istället för Putin och KGB är Mossad som ligger bakom. Men fram med allt som pekar på det då. Jag tvivlar inte ett ögonblick på att Israel är INBLANDAT, förmodligen både som mål och som medel för Epsteins honungsfällor. Somliga makthavare i Israel och USA är ju också uppenbart med i sammansvärjningen, Trump fullkomligt lyser korrupt ryssagent ur alla perspektiv, Netanyahu vet jag inte men har inte hört ett vettigt ord av heller. De galnaste bosättarjudarna jobbar misstänkt väl koreograferat med de galnaste Hamaspalestinierna och hejarklack i väst.

Allt annat pekar på ryssen: det går som en ryss och kvackar som en ryss men hävdar ihärdigt att det inte är en ryss utan skyller på judar, dvs exakt vad man kan förvänta av en ryss.

Att Epstein och Maxwell är judar är inte tungt vägande indicier. Witkoff är jude och totalt rysskorrumperad. Solovyov är jude och totalt ryssimperialist. Mängder med ryssar har på tveksamma grunder skaffat israeliskt medborgarskap, därför att Israels policy att ge alla judar medborgarskap lätt kan manipuleras, särskilt med tanke på Rysslands bristande folkbokföring: dvs om du kommer från Ryssland kan du utan grund hävda att du är jude och ingen kan kolla upp om det stämmer.

Ryssland har i decennier utnyttjat spänningarna i Israel, se bara 7-oktoberattacken, ryssens fingeravtryck på precis allt. Länge använde Ryssland spänningarna på Nordirland på liknande sätt, knappast en slump att det blev rejält mycket lugnare där när rysk imperialism var nere för räkning på 90-00-talet. Det var en lugn period även i Israel och Palestina.
Citera
2026-02-08, 11:51
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag ser nu att jag uttryckt mig otydligt. Jag håller med dig i det mesta du skriver nedan. Nej jag har inte sett skribentens posthistorik.

Det är klart att USA m.fl. befinner sig på den utpressade sidan. Däremot tror jag att det är Israel, och inte Ryssland som ligger bakom hela skiten. Det är ingen hemlighet att Israel åtnjuter enorm lojalitet från amerikanska politiker. Det tyder på en stor korruption, som visar sig i väldigt kostsamma beslut för USA. Israels fiender är plötsligt USAs fiender ("Greatest Ally") och miljarder USD öses över Israel. En hangarfartyggrupp verkar stå tillgänglig för att kväsa Israels fiender.

Motsvarande guldregn över Ryssland saknas. Tvärtom har t.o.m. Trump skickat vapen till Rysslands fiende Ukraina, om än motvilligt med skarp kritik mot Zelensky.

Jag har inga bevis. Alla bevis ligger undangömda och kommer förbli så, men det kvackar som en israeltrogen jude men hävdar ihärdigt att det inte är en israeltrogen jude utan skyller på ryssar dvs exakt vad man kan förvänta av en israeltrogen jude.
Klart att det är Israel. Wexner är en stor israelvän och en nyckelperson i israellobbyn. Alla kontakter med ryssarna har varit sanktionerade av Mossad. 100% övertygad. Jag är ingen vän av ryssen så jag har ingen anledning att försköna dem.
Citera
2026-02-08, 12:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
I stora delar förklarade jag min tanke i den del av inlägget du valde att inte citera.

Kortfattat, jag har svårt att se att fördelar med dokumentsläppet överväger nackdelar.

All sensationslystnad som triggas nu, alla konspirationsideer som tar sig uttryck pga publiceringen.

Epstein är dead and gone och Maxwell är i fängsligt förvar, btw

Men snälla. Epstein är i Israel alive and well.

Och det går inte längre att bortförklara allt med "konspirationsteorier". Det skeppet har seglat. Fram med allt utom det som skadar offren!
Citera
2026-02-08, 13:40
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Japp, håller med i det du skriver men Lisa väljer att umgås med honom trots vetskapen om att han är dömd 2008 varför hon inte är lämplig att jobba som diplomat.
Senast idag såg jag en lång video om Epsteins umgänge med Noam Chomsky, extremt känd vänster-liberal intellektuell. Chomsky som är extremt intelligent och påläst försvarar Epstein till sista blodsdroppen mot alla falskt hån som finns på nätet. Epstein har uppenbarligen en begåvning att ljuga.
Citera
2026-02-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Senast idag såg jag en lång video om Epsteins umgänge med Noam Chomsky, extremt känd vänster-liberal intellektuell. Chomsky som är extremt intelligent och påläst försvarar Epstein till sista blodsdroppen mot alla falskt hån som finns på nätet. Epstein har uppenbarligen en begåvning att ljuga.

Visst men även om han hade en extrem talang för att ljuga så är han ändå en dömd sexbrottsling vilket Lisa inte har några problem med i sin relation med honom. Lisa är därmed olämplig som diplomat eftersom hon företräder Sverige.
Citera
2026-02-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Noam Chomsky är framförallt känd för att vara en lingvistiker som har åsikter om allt men aldrig någonsin har yttrat ett kritiskt ord gentemot Putin och Ryssland, bortsett från underdånig respekt, och aldrig någonsin yttrat något stöd för Ukraina. Han brukar kontra påståenden om att Rysslands invasion av Ukraina kanske inte är jättebra med olika varianter på "har du tänkt på att USA också gjort dåliga saker?"

Karln är ett meme och en driftskucku sen åratal och gör ingenting för att förbättra sitt anseende. Trump beter sig likartat undergivet mot Putin och Ryssland men han utför åtminstone lite pliktskyldigt ögontjäneri, eftersom det börjar bli pinsamt att heja på ryssen ens utifrån nån slags "den starkes rätt" - när det är så uppenbart hur uselt ryssarna presterar med alla mätbara mått. Det har ju förstås aldrig varit rätt att heja på ryssen utifrån nån anständighet men tills rätt nyligen lyckades de ju lura oss västerlänningar och sig själva att de var världens andra mäktigaste krigsmakt lol

Chomskys motsvarighet i Finland heter Johan Bäckman och hans motsvarighet i Sverige heter Lena Andersson och Åsa Linderborg, creddiga, "moraliska" åsiktsmaskiner som tycker till om allt men aldrig på allvar kritiserar Putin och Ryssland utan däremot upprepade gånger bekräftar Kremls senaste propagandanarrativ, med spöklik precision I koordineringen med vad flashbacks rysstroll basunerar ut.

Så inte alls förvånande att Noam dyker upp i Epstein-filerna. Heller inte märkligt att han tvärs mot anständighet och förnuft hejar på Putler. Min tes att Putin och KGB (FSB-GRU-SVR) är drivande bakom detta får ytterligare bränsle och ingenting som motsäger det. Israel är insyltat ja, men via rysk korruption.
Citera
2026-02-08, 18:59
Medlem
Ja ganska knäppt. Alla som någonsin träffat Eppen eller mailat med honom blir nu jagade av media. Kul samtidsfenomen. Det går nog över snart.
Citera
2026-02-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Chomskys motsvarighet i Sverige heter Lena Andersson och Åsa Linderborg

Gå och sätt dig i skamvrån och fundera över vad du just skrivit.
Citera
2026-02-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Gå och sätt dig i skamvrån och fundera över vad du just skrivit.
Jag antar att du hyser en beundran och respekt för någon av dessa megafoner för Kremls propaganda? Du får nog klargöra vilken och varför, jag kan inte läsa dina tankar. Vet du kanske mer än jag vet om deras kopplingar till Epstein eller Lisa Svensson eller Ryssland?
Lyssna på "norsken-svensken o dansken" på SR P1. Norsken och dansken förmår se det stora problemet: att demokratiska västländer inklusive våra egna nordiska är inte bara utsatta för ekonomisk utpressning och att folk myglat sig till befattningar för egen vinning utan att våra demokratiska samhällen dessutom är utsatta för strategisk korruption och påverkan från främmande makt i en omfattning som är alarmerande. Åsa Linderborg däremot har som alltid ett narrativ kring Epstein som är snyggare klätt i ord men som marscherar exakt i takt med vad rysstrollen på flashback framför: "Ta-hem-budskapet här är att alla makthavare i väst är korrupta"
Senast redigerad av TotaltOK 2026-02-08 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in