2026-02-17, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag har kollat nu en bra stund på deras sida och jag kan inte uttala mig gällande shamanism då jag knappt är bekant med begreppet och inte hittar någon mer utförlig förklaring kring vad de gör inom området, men som alternativare framstår de som väldigt legit.

Appropriering är sjukt stor del av att ha en alternativ livsstil. Däremot så lät det som att det var han Noah som pratade, om det nu är portugisiska i en video? Jag tänkte att det antingen är väldigt ambitiöst eller att han kanske är blandad. Han har lite fågelbokvalitet på håret även om han är mycket ljus.

Mitt ena syskon får bra måmga fler visningar på sina videor som berör sin livsstil än vad det här paret kommer upp i.

Tror att det vara är någon slags alternativ parkombo. Att de sedan försöker tjäna lite pengar är inte så konstigt om de inte har någon annan inkomst än deras livsstil. Tjejen är även i mycket bra form så hon lägger nog en hel del engagemang i träning också.

Huruvida de utnyttjar indianerna vet jag inte. Det ser ut som någon social gruppering som har intresse för det med deras kultur. Du får hålla i minnet att för alternativ livsstil så är det ungefär ett stor buffebord. Det är inte en miljö jag hade passat i med min personlighet lika lite som i de flesta alternativa grupperingarna men jag själv målade faktiskt en av ljusstakarna för min tarot i de samiska färgerna. Jag kände att det blev "fel" energimässigt och ska hålla mig till färger som fungerar bättre med mig men jag kan lyssna på jojk för en del av min "magi". Det är även appropriering men jag har tyckt sedan tonåren att folk kan dra åt helvetet med de påståendena precis som det med att jag hade mer färgstarka plagg. Delvis en slags syrlig påminnelse om något som folk missad totalt men även för min samiska linje. Jag har alltid haft färger i mitt hem och har än idag t.ex blått och grönt som inredning. Nu när jag kör igång med tarot iofs av helt andra orsaker än att jsg plötsligt ska bli alternativ, så kollar jag vad som är modernt och googlar och läser för att återuppliva minnet eller lära mig nytt.

Appropriering är så otroligt vanligt.
Tänk bara på alla låtar som berör romer med att de sjunger om zigenare eller gypsy på engelska. Allt från Cher till Winnerbäck och en massa annat. Sedan tillkommer alla som påstår att de är av romskt ursprung eller har tattare (de där som är utblandade eller om de bara var resandes, jag är inte så insatt) långt bakåt. Man hör så himla ofta sådana påståenden. Till och med min ena faster påstod att vi har romer långt bak i släktledet (det har vi inte). Det handlar om exotifiering. Många kallar det rasism men samtidigt så hade kanske aldrig rasism som norm kunnat bekämpas utan att folk närmat sig andras kulturer med en ganska klumpig förtjusning. Idag vet vi bättre men gällande andlighet är det svårt att inte låna element från andra kulturer. Annats är det bara de största religionerna som då ska levas efter. Kristendomen här. Islam där. Ungefär.

Så ja, det ser ofta smaklöst ut när människor som är kritvita ger sig in i andra kulturer eftersom de gör det från ett överifrån perspektiv. De vill plocka russinen ur kakan men har sluppit bära kulturernas trauman och använder människor som något slags sevärdheter samtidigt som fattiga människor är beroende av att hålla sig väl med oss vita (rika), turister, som kulturkidnappare osv. Det är bara genom att hålla grupperna stängda som de kan fortsätta leva i kulturen som opåverkad av oss eftersom kultur är dynamiskt och levade. Kultur stjäl, lånar och lämnar bitar. Det är därför det är förbjudet att närmas sig vissa stammar eller öar. För att utdöende kulturer inte ska skadas av ett yttre tvång eller ett slags vit maktövertagande.

Jag vet inte. Vad jag såg fanns inte mycket av vad det verkar när jag tänker mig bedragare. Att jag sedan inte är en särskilt käck person som lever osminkad i något slags flöde av lugn (eller berusning) är inte samma sak som att jag måste se på allt och alla med misstänksamhet.

Det verkar inte vara något sektbeteende eller "jag kan kommunicera med dina döda anhöriga". Bara något par med alternativ livsstil.

De flesta drogare med stilen är mindre alternativa än vad en annan varit. Jag menar, folk som har wn viss stil är generellt endast ute efter att använda droger och skiter fullkomligt i allt från indianer till yoga, tarot, healing, mindfulness, meditation, personlig utveckling, kosthållning, miljöfrågor och allt vad en alternativ livsstil kanske kan ha för nisch. De klär sig bara i jordiga toner och försöker se alternativa ut. Lite flummiga. De läser inte direkt böcker eller går kurser i olika ämnen de vill utforska.

Jag tror att de är äkta. Jämför med en annan dam som jag själv brukar kolla ibland, Lyxhippie. Hon är mer någon som ramlat in i ett "nu ska vi ha den här jordiga och begagnade stilen". Sedan tar hon väl ut pengar för att försöka klara sin livsörjning. Tror knappast att hon ändå blir rik. Hon har många fler följare än det par du visat upp. Antagligen för att det är en lite speciell dam. Jag menar inte något illa med det, bara att det är roligare med människor som sticker ut lite än de som är sådär ärtiga och käcka. Jag älskar mindfullnes men är som de flesta en vanlig människa som inte flyter omkring i någon slags vardagsharmoni och sprudlar positivitet i var och varannan mening.

Det par du pratar om har inte särskilt mycket visningar, följare, och verkar inte har något större kändisskap. Kanske är hon känd i Malmö men det är väl iallafall en hufat stor stad att man kan tycka att hon bär räknas som okänd. Yogainstruktörer kan vara bra. Min ryggskada kommer ursprungligen från att jag höll på med yoga hemma som ung och vred mig fel (nåväl att jag dagen efter gick till gymmet och tabbade mig också men ändå).

Det är bättre att gå kurser ibland än att göra alltför fel och skada sig eller liknande. En ryggskada kan bli kronisk som exempel.

Nu tror jag att du missförstår mig. Människor runt dessa ”shamaner” är oroliga på allvar!
Citera
2026-02-17, 09:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Finns det "äkta" schamaner?
Norska kungahuset har en ingift; kunde han då inte "helat" Marius Borg?

Dessa claimar äkthet iaf… 🤷🏻‍♂️
Citera
2026-02-17, 12:31
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Nu tror jag att du missförstår mig. Människor runt dessa ”shamaner” är oroliga på allvar!
Människor kring dig är säkert "oroliga" de också. Frisk är du inte iallafall och om ingen kring dig märker det, så är det lika sjuka som du är och därmed faller det du säger som ingenting annat än rent skitsnack.

Man ser hur hårt du gick igång och hur triggad du blev av att ertappas som det du faktist är, en sjuk stalker.

Att jag aldrig går igenom folks posthistorik, är just för att jag inte är intresserad av vad folk skrivit i andra trådar. Jag saknar generellt en personlig känsla inför användare. Du fick omedelbart igång din fixering att riktas mot mig så fort du hörde något du inte gillar. Tyder på narcissistiska drag det. Hämndlysten stalker.

Du borde läsa om sådant istället, gå i terapi.
Bruden vill inte ha dig. Lev med det!
Citera
2026-02-17, 21:25
Avstängd
Citat:
Människor kring dig är säkert "oroliga" de också. Frisk är du inte iallafall och om ingen kring dig märker det, så är det lika sjuka som du är och därmed faller det du säger som ingenting annat än rent skitsnack.

Man ser hur hårt du gick igång och hur triggad du blev av att ertappas som det du faktist är, en sjuk stalker.

Att jag aldrig går igenom folks posthistorik, är just för att jag inte är intresserad av vad folk skrivit i andra trådar. Jag saknar generellt en personlig känsla inför användare. Du fick omedelbart igång din fixering att riktas mot mig så fort du hörde något du inte gillar. Tyder på narcissistiska drag det. Hämndlysten stalker.

Du borde läsa om sådant istället, gå i terapi.
Bruden vill inte ha dig. Lev med det!

Det är väl ganska uppenbart att detta på något sätt är personligt för dig.

Utifrån några random poster på Flashback anser du att du vet allt om min personlighet, mina motiv och vad jag behöver.

Tyder på narcissistiska drag det.

Och varför fantiserar du ihop att jag vill ha denna brud? Hon ser ju ut som en nerpundad svensk trashankshippie. Varför skulle jag vilja ha henne?
Citera
2026-02-18, 01:18
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart att detta på något sätt är personligt för dig.

Utifrån några random poster på Flashback anser du att du vet allt om min personlighet, mina motiv och vad jag behöver.

Tyder på narcissistiska drag det.

Och varför fantiserar du ihop att jag vill ha denna brud? Hon ser ju ut som en nerpundad svensk trashankshippie. Varför skulle jag vilja ha henne?
Den enda här som låter som en narcissist är du. Sedan är det du som är personlig i din fixering av något par som du väljer att hönga ut och kommer med nonsens om voodo kring.

Faktum är att dina inlägg skriker narcissism. Även att du blev så triggad av att jag läst några inlägg av dig att du tvångsmässigt citerade mängder av mina.

Tjejen ser sannolikt fräschare ut än vad du gör och förövrigt så ser hon väldigt vältrand och frisk ut.

Ni klusterB personligheter låter alltid så. Surt sa räven om rönnbären. Det kallas för kognitiv disonans om du undrar varför du går så hårt åt mot en brud du uppenbart vill ha och som du vet är över din liga.

Det är inte friskt att försöka reva mot ett par baserat på att man känner sig kränkt och avvisad. Gick du en yogakurs utan att få uppmärksamhet? Typiskt narcissister iallafall att inte fixa avvisanden, och lika typiskt att göra allt en narcissist kan för att sänka partnern till någon som inte kunde vinnas.

Du borde inte ta så stora psykologiska begrepp i din mun. Trots allt är det med att både namnge, dela social medier och peka ut folk genom de, stört.
Citera
2026-02-18, 05:23
Avstängd
Citat:
Den enda här som låter som en narcissist är du. Sedan är det du som är personlig i din fixering av något par som du väljer att hönga ut och kommer med nonsens om voodo kring.

Faktum är att dina inlägg skriker narcissism. Även att du blev så triggad av att jag läst några inlägg av dig att du tvångsmässigt citerade mängder av mina.

Tjejen ser sannolikt fräschare ut än vad du gör och förövrigt så ser hon väldigt vältrand och frisk ut.

Ni klusterB personligheter låter alltid så. Surt sa räven om rönnbären. Det kallas för kognitiv disonans om du undrar varför du går så hårt åt mot en brud du uppenbart vill ha och som du vet är över din liga.

Det är inte friskt att försöka reva mot ett par baserat på att man känner sig kränkt och avvisad. Gick du en yogakurs utan att få uppmärksamhet? Typiskt narcissister iallafall att inte fixa avvisanden, och lika typiskt att göra allt en narcissist kan för att sänka partnern till någon som inte kunde vinnas.

Du borde inte ta så stora psykologiska begrepp i din mun. Trots allt är det med att både namnge, dela social medier och peka ut folk genom de, stört.

Fantastiska fantasier du bjuder på. Att du är narcissist de luxe är det ingen tvekan om. Lycka till med att projicera dina relationsmässiga tillkortakommanden på främlingar du hittar på Flashback. Handhjärta!
Citera
2026-02-18, 13:26
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Jag lärde henne yoga förresten, men sedan gick hon in i det här med shamanism och blev beroende av svamp och crack. Eller vänta…. Var det du…?

Riddare i pentagram
Regelbundna kontroller vid bestämda tider.
Metodisk upprepning.
Fyra stavar
Emotionell upplevelse av att vilja höra till.
Fem i pentagram
Fokus på att stå utanför och därför observera på avstånd.
Lärling i pentagram
Följer detaljer, lär sig mönster i aktivitet och beteende.
Fyra i pentagram
Svårighet att släppa, fortsätter kontrollera samma källor.
Ess i pentagram
En konkret informationskälla står i centrum.

Pentagrammen tillsammans visar:
• fysisk närvaro i samma miljöer
• upprepade rutiner kring dessa platser
• observation av vardagliga mönster
• fasthållande vid möjligheten till närhet

Att läggningen endast innehöll pentagram utöver att fyra stavar dök upp kring dina känslor för Emelie/Noah (med fem pentagram som visar hur du mentalt hanterar saker) visar på att du har en klar och tydlig fixering med upprepade försök att närma dig dem. Eftersom du även postat sociala medier så kan vi utgå ifrån att din fixering underhålls via regelbundna besök. Du är jordbunden och därmed "nära" paret. Fyra stavar visar på att du visst har haft ett starkare emotionellt behov av att höra till, och kan även indikera att du har haft någon form av relation till dem, kanske till och med då med Emelie alternativt att du precis som jag sagt tidigare, har nobbats av henne.

Fem pentagram visar på din känsla av utanförskap men kan också peka på att du är mentalsjuk och tvångsmässigt därför förföljer paret. Kortet står för alla slags sjukdomar, inte bara lepra. Dock indikerar både riddare i pentagram som grundkort och lärling i pentagram som drivkraft, att du under större delen av ditt liv, systematiskt har förföljt andra människor precis som stalkers vanligtvis gör. Fyra pentagram visar att du vägrar att släppa taget om folk. Du håller dig i nätverket eller i närheten och samlar systematiskt information om de människor du fixerar dig vid.

Så ja, du har med största sannolikhet uppehållit dig i närheten av dessa två personer och initierat kontakt tidigare men upplevt någon form av avvisande.

Du upprepar saker med stegvist närmande och sannolikt så skulle Emelie/Noah kunna räkna ut vem du är eftersom du är någon som på något vis dykt upp i deras vardagsnära miljö samtidigt som du fortsätter att bevaka deras sociala medier och rutiner. Inte av nyfikenhet och intresse utan av tvångsmässiga skäl.

Att du skapat tråd på Flashback är ett tecken på eskalering snarare än något allmänt intresse eller bearbetning. Trots allt har du utan att tveka valt att både skriva ut deras namn som sociala medier med en ganska märkliga beskyllningar som det helt saknas underlag eller belägg för.

Förhoppningsvis så polisanmäler de dig så att du själv får bli en egen tråd med ditt namn och ansikte uppe.
Citera
2026-02-18, 17:00
Avstängd
Citat:
Riddare i pentagram
Regelbundna kontroller vid bestämda tider.
Metodisk upprepning.
Fyra stavar
Emotionell upplevelse av att vilja höra till.
Fem i pentagram
Fokus på att stå utanför och därför observera på avstånd.
Lärling i pentagram
Följer detaljer, lär sig mönster i aktivitet och beteende.
Fyra i pentagram
Svårighet att släppa, fortsätter kontrollera samma källor.
Ess i pentagram
En konkret informationskälla står i centrum.

Pentagrammen tillsammans visar:
• fysisk närvaro i samma miljöer
• upprepade rutiner kring dessa platser
• observation av vardagliga mönster
• fasthållande vid möjligheten till närhet

Att läggningen endast innehöll pentagram utöver att fyra stavar dök upp kring dina känslor för Emelie/Noah (med fem pentagram som visar hur du mentalt hanterar saker) visar på att du har en klar och tydlig fixering med upprepade försök att närma dig dem. Eftersom du även postat sociala medier så kan vi utgå ifrån att din fixering underhålls via regelbundna besök. Du är jordbunden och därmed "nära" paret. Fyra stavar visar på att du visst har haft ett starkare emotionellt behov av att höra till, och kan även indikera att du har haft någon form av relation till dem, kanske till och med då med Emelie alternativt att du precis som jag sagt tidigare, har nobbats av henne.

Fem pentagram visar på din känsla av utanförskap men kan också peka på att du är mentalsjuk och tvångsmässigt därför förföljer paret. Kortet står för alla slags sjukdomar, inte bara lepra. Dock indikerar både riddare i pentagram som grundkort och lärling i pentagram som drivkraft, att du under större delen av ditt liv, systematiskt har förföljt andra människor precis som stalkers vanligtvis gör. Fyra pentagram visar att du vägrar att släppa taget om folk. Du håller dig i nätverket eller i närheten och samlar systematiskt information om de människor du fixerar dig vid.

Så ja, du har med största sannolikhet uppehållit dig i närheten av dessa två personer och initierat kontakt tidigare men upplevt någon form av avvisande.

Du upprepar saker med stegvist närmande och sannolikt så skulle Emelie/Noah kunna räkna ut vem du är eftersom du är någon som på något vis dykt upp i deras vardagsnära miljö samtidigt som du fortsätter att bevaka deras sociala medier och rutiner. Inte av nyfikenhet och intresse utan av tvångsmässiga skäl.

Att du skapat tråd på Flashback är ett tecken på eskalering snarare än något allmänt intresse eller bearbetning. Trots allt har du utan att tveka valt att både skriva ut deras namn som sociala medier med en ganska märkliga beskyllningar som det helt saknas underlag eller belägg för.

Förhoppningsvis så polisanmäler de dig så att du själv får bli en egen tråd med ditt namn och ansikte uppe.

Vilken psykisk sjukdom får en människa att pracka på en anonym användare på Flashback en tarotläggning och dessutom tro att det ska ses som relevant argumentation?

Psykos?
Citera
2026-02-18, 20:38
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Vilken psykisk sjukdom får en människa att pracka på en anonym användare på Flashback en tarotläggning och dessutom tro att det ska ses som relevant argumentation?

Psykos?
Du menar att du med andra ord endast startat den här tråden i syftet att förfölja och trakassera paret som skapat känslor av att avisas, hos dig?

Är du medveten om var du befinner dig på Flashback och i vilken kategori saker ska postas?

Du menar att endast dima antisociala samt narcissistiska drag ska få utrymmet här och inte vad forumsdelen syftar till?

Jag är övertygad om att alla kan se hur extremt pricksäkert läggningen tycks överensstämma med dig. Även om du gömmer dig bakom anonymiteten så cirkulerar du kring det här paret med dina aggressiva känslor av att ha ratats.

Jag la en ny läggning på dig men pallar inte slösa energi på att läsa mer, eftersom du helt enkelt tråkar ut mig men vad andra reagerar negativt på hos dig, din sociala strategi ochdina sårbarheter dök upp i form av Världen, 3 svärd och Döden. Med andra ord kan vi uppleva att du visst undflyr sociala miljöer, skapar relationsmässigt kaos samt är rädd för intimitet vilket du behärskar genom stalking och att kapa gamla områden, relationer med ditt sätt att fly, attackera och sedan söka upp nya offer för dina fixeringar. Jag orkar inte gå in på djupet kring dig men du är allt en liten elak hoppjerka, eller hur?

Måste vara jobbigt att leva på rymmen och samtidigt ligga i buskarna och glo efter dem du ändå smyger dig runt efter. Trial and error, trial and error...

Det här är inte psykologiforumet, din sociala inkompetens eller negativt laddade relationsdynamik ska inte behandlas här. När jag gör det med mina kort, så faller det sig faktiskt inom området om inte bör din tråd papperskorgas då syftet inte berör det paranormala mm.

Att diskutera trådstartens syfte är rimligt.
Jag är förövrigt inte särskilt anonym. Det finns otroligt mycket som berättar om vem jag är.

Du är allt en fixerad liten tok du. Rymdkram
Citera
2026-02-19, 05:28
Avstängd
Citat:
Du menar att du med andra ord endast startat den här tråden i syftet att förfölja och trakassera paret som skapat känslor av att avisas, hos dig?

Är du medveten om var du befinner dig på Flashback och i vilken kategori saker ska postas?

Du menar att endast dima antisociala samt narcissistiska drag ska få utrymmet här och inte vad forumsdelen syftar till?

Jag är övertygad om att alla kan se hur extremt pricksäkert läggningen tycks överensstämma med dig. Även om du gömmer dig bakom anonymiteten så cirkulerar du kring det här paret med dina aggressiva känslor av att ha ratats.

Jag la en ny läggning på dig men pallar inte slösa energi på att läsa mer, eftersom du helt enkelt tråkar ut mig men vad andra reagerar negativt på hos dig, din sociala strategi ochdina sårbarheter dök upp i form av Världen, 3 svärd och Döden. Med andra ord kan vi uppleva att du visst undflyr sociala miljöer, skapar relationsmässigt kaos samt är rädd för intimitet vilket du behärskar genom stalking och att kapa gamla områden, relationer med ditt sätt att fly, attackera och sedan söka upp nya offer för dina fixeringar. Jag orkar inte gå in på djupet kring dig men du är allt en liten elak hoppjerka, eller hur?

Måste vara jobbigt att leva på rymmen och samtidigt ligga i buskarna och glo efter dem du ändå smyger dig runt efter. Trial and error, trial and error...

Det här är inte psykologiforumet, din sociala inkompetens eller negativt laddade relationsdynamik ska inte behandlas här. När jag gör det med mina kort, så faller det sig faktiskt inom området om inte bör din tråd papperskorgas då syftet inte berör det paranormala mm.

Att diskutera trådstartens syfte är rimligt.
Jag är förövrigt inte särskilt anonym. Det finns otroligt mycket som berättar om vem jag är.

Du är allt en fixerad liten tok du. Rymdkram

Fint att du öppnar dig om hur dunder på dig själv, om än via projicering. Lycka till med Tarot-karriären. Där har du verkligen imponerat på mig. Wow!
Citera
2026-02-19, 06:33
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Fint att du öppnar dig om hur dunder på dig själv, om än via projicering. Lycka till med Tarot-karriären. Där har du verkligen imponerat på mig. Wow!
Människor upplever mig som väldigt träffsäker med tarot trots min mycket korta tid med sådant.

Ta det försiktigt bara så att du inte är ett torn vars projiceringar plötsligt går till intet. Plötsliga uppvaknanden kan kännas svåra när de sker drastiskt och oförutsett.

Och nej, jag har inte lagt de korten på dig. Pallade inte lägga fler på dig. Du intresserar mig inte tillräckligt mycket men jag har iallafall gett dig en lång tid nu.

Min kort manade på mig att hämta dem, jag vet fortfarande inte varför eller snarare vad de skulle säga mig.

Det finnns nog dock en hel del som tycker att jag haft några tillfällen i mitt liv av mycket skarp intuition.

Jag vet till exempel att du inte är med i matchen. Så du har inte "imponerat" på mig heller. Vi kan säga att det är lika om du inte börjar göra några självmål
Citera
2026-02-19, 08:01
Avstängd
Citat:
Människor upplever mig som väldigt träffsäker med tarot trots min mycket korta tid med sådant.

Ta det försiktigt bara så att du inte är ett torn vars projiceringar plötsligt går till intet. Plötsliga uppvaknanden kan kännas svåra när de sker drastiskt och oförutsett.

Och nej, jag har inte lagt de korten på dig. Pallade inte lägga fler på dig. Du intresserar mig inte tillräckligt mycket men jag har iallafall gett dig en lång tid nu.

Min kort manade på mig att hämta dem, jag vet fortfarande inte varför eller snarare vad de skulle säga mig.

Det finnns nog dock en hel del som tycker att jag haft några tillfällen i mitt liv av mycket skarp intuition.

Jag vet till exempel att du inte är med i matchen. Så du har inte "imponerat" på mig heller. Vi kan säga att det är lika om du inte börjar göra några självmål

Om dina kort manade på dig är det ett tecken på psykotiska vanföreställningar. Kort manar inte. De bara ligger där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in