Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Får dåliga vibbar från den "klubben"
Google säger så här om Darkside:
"Detta är en helt orelaterad plattform och en av Sveriges största nätgemenskaper för vuxna.
Inriktning: Webbplatsen fokuserar på BDSM, fetischism, sexpositivism och kinkykultur.
Medlemmar: Plattformen har funnits sedan 2003/2004 och har över 140 000–218 000 aktiva medlemmar.
Namnbyte: Plattformen har bytt namn från Darkside till Diversia (diversia.social). "
Kanske så de åkte fast?
Delade kanske material i sina kanaler där och någon anmälde dom.
Det är inte så darkside fungerar. Det är inte heller något större fel på darkside förutom att de är för PK. Det är mer troligt att de har bedrivit den där klubben genuint och där fiskat efter andra om har liknande sjuka "intressen" om de har slutit kontakt med någon alls där. Jag kan med nästan 100% säkerhet säga att det inte har spridits någon CSAM där.
Jag kollade upp deras sida. De har 999 medlemmar i sitt "nätverk" dvs typ motsvarande facebookgrupp. Den är dock för öppen för att det skulle ha kunnat ske där. Min fördom säger även att det är alldeles för många kvinnor som är medlemmar där för att det ska kunna stämma. Jag vet inte hur fördelningen ser ur mellan män och kvinnor men jag har en stark magkänsla att män är betydligt överrepresenterade.
Anmärkningsvärt är att NoShameClub tidigare gick under namnet FöreningenNoName (iallafall på darkside).
De har ett evenemang planerat 7 mars med ett tema som är lätt att ifrågasätta när man vet vad man vet, men annars inte hade varit överdrivet spektakulärt, sagornas värld.
Det har skrivits här i tråden om att darkside har mörkat något tidigare fall, det vet jag inget om, men det är nog vanlig damage control isf. Darkside generellt är inget fuffens, det är för kinky personer som vill hitta andra, hitta fester, visa upp sig eller liknande. Med det sagt så är jag säker på att dessa äckel är överrepresenterade bland de som också är kinky. Kink och fetishism är ju sammankopplat till psykisk ohälsa och ett utanförskap och jag tror att det finns en viss överlappning. Inte att de flesta som är kinky är såna äckel, utan att de flesta som är såna äckel också är kinky generellt.
Bilder från darkside/diversia och från deras biletto