2026-02-04, 15:37
Medlem
Cirkus för att underhålla slavarna. Ingen kommer bli dömd för något.
Citera
2026-02-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Vilka frågor är värda att ställa om "bevisningen" aldrig går att användas mot dem? Det är väl där som skon klämmer?
Ett förhör i kongressen är inte samma sak som en rättegång. Kongressen kommer naturligtvis att ställa frågor om sådant som man anser att den amerikanska allmänheten har rätt att få svar på. Och om Clintons ljuger när de svarar så riskerar de ju att åtalas på riktigt.
Citera
2026-02-04, 16:02
Medlem
Glostrups avatar
Om Bill Clinton har gjort något olagligt så ska han ställas inför rätta och dömas i enlighet med gällande lagar. Detsamma gäller för Trump, och de ska behandlas lika och dömas lika. En oberoende bipartisan kommitté borde tillsättas för att identifiera förövarna och lagföra dem - demokrater, republikaner, independents och icke-politiska individer. Det borde ligga i allas intresse.

Men det enda vi vet hittills är att Trump och hans lakejer helt uppenbart skyddar pedofilerna som nämns i epsteinfilerna. Och att Trump själv nämns flitigt i dem.
Citera
2026-02-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Om Bill Clinton har gjort något olagligt så ska han ställas inför rätta och dömas i enlighet med gällande lagar. Detsamma gäller för Trump, och de ska behandlas lika och dömas lika. En oberoende bipartisan kommitté borde tillsättas för att identifiera förövarna och lagföra dem - demokrater, republikaner, independents och icke-politiska individer. Det borde ligga i allas intresse.
Så du har inga problem med att makarna Clinton nu ska förhöras? Både demokrater och republikaner kommer ju att få ställa frågor.
Citera
2026-02-04, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:

Men det enda vi vet hittills är att Trump och hans lakejer helt uppenbart skyddar pedofilerna som nämns i epsteinfilerna. Och att Trump själv nämns flitigt i dem.
Absolut.
Varenda en ska rannsakas.

Skrev om detta i Epsteintråden.
"Detta kommer att göra Donald Trump glad på kort sikt, men på lång sikt, om ett år, har vi rätt att utfärda stämningar."

"Det skapar ett prejudikat, och vi kommer att följa det ... Donald Trump, alla hans barn. Alla", sa Frost.

Ro Khanna:
”Jag hoppas att Comer kommer att driva det med samma iver som han har drivit Clintons.”
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Citera
2026-02-04, 17:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Antal släppta Epstein-dokument under Trump-administrationen: Cirka 3 miljoner dokument
Antal släppta Epstein-dokument under Biden-administrationen: Cirka 0 (noll) dokument
Du missade visst nämna att FBI och och DOJ stängde dörren i juli 2025 efter att Bondi delat ut värdelösa pärmar döpta till " Phase 1".

Sen fick Khanna och Massie kämpa för att införa en lag som häver Patel och Bondis beslut.
Ihop med offer.

Varför fortsatte då tjänstemän på FBI att kartlägga Trump?

6 augusti sitter tjänstemän vid FBI och sammanställer en lista över anklagelser om sexuella övergrepp kopplat till Trump.

Det borde Patel svara på. Tycker du inte det?
Senast redigerad av develi 2026-02-04 kl. 17:05.
Citera
2026-02-04, 17:07
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:

Bill Clinton i badtunna med ung tjej. Efter avsugningen i Ovala rummet. Hur kan en del fortfarande respektera en sådan figur? Förresten ser han efterbliven ut med sin hängande underläpp. Skrattar i falsett också. Jösses.
Citera
2026-02-04, 17:20
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Så du har inga problem med att makarna Clinton nu ska förhöras? Både demokrater och republikaner kommer ju att få ställa frågor.
Verkligen inte, låt oss få höra sanningen. Och sen bör Trump kallas och utfrågas av båda sidor.
Citera
2026-02-04, 17:27
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Bill Clinton i badtunna med ung tjej. Efter avsugningen i Ovala rummet. Hur kan en del fortfarande respektera en sådan figur? Förresten ser han efterbliven ut med sin hängande underläpp. Skrattar i falsett också. Jösses.
Jag försvarar inte Clinton, men om man nu ska fokusera på presidenters utseende och dåliga vandel så ligger ju Trump hästlängder före Bill. Hur man kan respektera Trump, en man som får Kim Jong-Un att framstå som en rekorderlig sanningssägare är för mig en gåta.

Men nu var ju topic varken Clintons hästansikte eller Trumps blöjröv, utan att Clintons ska utfrågas i kongressen. Jag hoppas verkligen att Trump, Bannon, Lutnick och Summers får samma behandling. Och att FBI sätter press på Musk, Gates, Tisch, f.d. Prinsen Andrew, Brin med flera.

Ut med namnen på alla som hängde med Epstein, det här är inte en fråga om politisk färg utan om rättvisa och anständighet.
Citera
2026-02-04, 17:37
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Jag försvarar inte Clinton, men om man nu ska fokusera på presidenters utseende och dåliga vandel så ligger ju Trump hästlängder före Bill. Hur man kan respektera Trump, en man som får Kim Jong-Un att framstå som en rekorderlig sanningssägare är för mig en gåta.

Men nu var ju topic varken Clintons hästansikte eller Trumps blöjröv, utan att Clintons ska utfrågas i kongressen. Jag hoppas verkligen att Trump, Bannon, Lutnick och Summers får samma behandling. Och att FBI sätter press på Musk, Gates, Tisch, f.d. Prinsen Andrew, Brin med flera.

Ut med namnen på alla som hängde med Epstein, det här är inte en fråga om politisk färg utan om rättvisa och anständighet.

Ja! Byken måste tvättas. Dekadensen och korruptionen blottläggas. Ta bara den sparkade ambassadören, lord Peter Mandelson, som misstänks ha läckt marknadskänslig information från brittiska regeringen till Epstein, bland annat om bankbonusregler, euro‑räddningspaket och interna PM.

Han misstänks också för otillbörligt utnyttjande av ministerposten som är ett mycket allvarligt brott i brittisk rätt.

Också E‑postutbyte mellan Mandelson och Epstein som tycks visa att han delade information som endast regeringsföreträdare hade tillgång till.

Och så snusket ovanpå det.

Hur är det möjligt att sjunka så djupt?
Senast redigerad av Comitium 2026-02-04 kl. 17:44.
Citera
2026-02-04, 17:41
Medlem
BombaySaphires avatar
"I did not have sexual relations with that woman".
Citera
2026-02-04, 17:48
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Du väljer att använda wikipedia som källa. När det finns Epstein mail som pratar om hur de manipulerar artiklar på Wikipedia. Denna hemsidan har noll förtroende.
det stämmer inte att "påståendena har diskuterats ingående i media"?
Du anser att det inte har hänt, bara för att det står på Wikipedia? Lustigt, för jag kommer ihåg att det hände.

det stämmer inte att New York Times, Fox News, och Polisen har sagt att detta är en konspirationsteori?
Du anser att det inte har hänt, bara för att det står på Wikipedia? Lustigt, för jag kommer ihåg att det hände.

det stämmer inte att ett av "bevisen" var ett fotografi på en man i en T-shirt med orden "J' ❤ L'Enfant"?

Inget annat stod i texten som jag citerade från Wikipedia.
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Sorry men du är efterbliven om du tror på vad polisen säger. FBI chefen sade i förhör tidigare att det inte fanns några bevis på att brott mot minderåriga begåtts...
Du tror ju på det som rättsväsendet säger om Epsteinaffären. Dvs, att anklagelserna är sanna.
Men du tror inte på det som rättsväsendet säger om Pizzagatekonspirationsteorin. Dvs, att anklagelserna inte är sanna.

Jag tror på det som rättsväsendet säger om Epsteinaffären. Dvs, att anklagelserna är sanna.
Jag tror också på det som rättsväsendet säger om Pizzagatekonspirationsteorin. Dvs, att anklagelserna inte är sanna.

Jag är konsekvent. Du är inte det.

Om det låg någon som helst sanning i påståendet om "de satanistiska demokraternas pizzeria-pedofilring", så skulle väl Trump ha avslöjat det nu? Han skulle väl "draina the swamp"?
Senast redigerad av Bone Collector 2026-02-04 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in