2026-02-04, 12:10
Medlem
Hej! De senaste skidorna jag ägde var snowblades för många år sen, tills att de plötsligt var förbjudna i liftarna p.g.a. bindningen... Finns det någonstans man kan köpa nya snowblades med normal godkänd bindning, helst för en någorlunda rimlig summa? Eller kan man rentav köpa barnskidor och ställa in dem på 85 kg? Någon som åker såna fortfarande som har tips?

Jag behöver inga "snowblades är gay, värdelöst, ute"-inlägg, finns tillräckligt med såna. Jag vill ha snowblades främst för att det är smidigt att ta med sig (har ingen förvaringsplats för en takbox eller plats inne i bilen för att kunna ta med mig långa skidor). Jag inser också att det vore praktiskt när jag ska lära upp 5-åringen att åka eftersom jag kan åka baklänges, enkelt följa med in mellan träden etc. Att det eventuellt ser töntigt ut är fullständigt irrelevant för mig - ni som är på väg att trycka på skicka-knappen med en massa hat får gärna slösa bort era patetiska liv på någon annan än mig då jag är totalt oberörd.
Citera
2026-02-04, 16:00
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Om dom är förbjudna i liftarna så undrar jag varför dom säljs på exempelvis xxl 🤔
Citera
2026-02-04, 17:16
Medlem
Jag hittar inga snowblades alls på XXL - svara gärna med länk om du hittar! Vad gäller bindningen så har jag inte mer belägg för att de är förbjudna förutom att jag blev stoppad från att åka för typ 15 år sen i Sälen. Men som jag förstod det då var det den förenklade bindningen som var otillåten - med ordentlig skidbindning hade det varit ok.

Hittar bara Snowfeet som ändå verkar seriösa och säljer snowblades inom Europa. Men de är inte svenska, de är ganska dyra och jag är som sagt osäker på vilka bindningar som är tillåtna här. De säljer dock flera olika typer så det borde vara lugnt med "pro-bindningen" iaf.
Citera
2026-02-04, 17:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Jag skrev bara snowblades vuxen i sökrutan å bland annat xxl dök upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in