2026-02-22, 01:09
Medlem
Silltunnas avatar
Nån som noterade att Jens Lapidus dök upp nån sekund som statist i första avsnittet?
Han passerade ut ifrån migrationsverket strax innan Oscar gick in där.
Citera
2026-02-22, 15:07
Medlem
forlatforatts avatar
Tyckte den var helt okej och kommer ni glo klart.
Citera
2026-02-22, 19:16
Medlem
Elementarts avatar
När ska Sverige sluta producera en massa tv-serier om gangsta-kultur. Fick så klart en fyra av Kim Veerabuthroo Nordberg på SVT.
Citera
2026-02-22, 22:02
Medlem
Schnyggves avatar
Klart underhållande! Ovant att se Björn Bengtsson prata skånska! haha orten-clown-advokaten, vilken lirare! tror det blir kul att se! lite svårt att hör vad folk säger ibland dock...
Citera
2026-02-23, 00:05
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
När ska Sverige sluta producera en massa tv-serier om gangsta-kultur. Fick så klart en fyra av Kim Veerabuthroo Nordberg på SVT.

Man får inte glömma att SVT och SR hyllar gangsta-kultur. De har till och med galor där man delar ut priser till grovt kriminella.
Citera
2026-02-23, 00:40
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag såg första delen. Det hände ju inget intressant.
Citera
2026-02-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Klart underhållande! Ovant att se Björn Bengtsson prata skånska! haha orten-clown-advokaten, vilken lirare! tror det blir kul att se! lite svårt att hör vad folk säger ibland dock...
Det gjorde han i Netflix-serien ” En helt vanlig familj” också. Kanske är hans riktiga dialekt. Har för mig att han är från skåneland 🤨
Citera
2026-02-23, 11:30
Medlem
Kristofferssons avatar
Sett första avsnittet, bra hittills ändå - gillar skådisarna, temat och tycker det är intressant filmat med alla närbilder.
Citera
2026-02-23, 11:39
Medlem
carlpetersen73s avatar
Klart sevärd, kollar vidare. Kul också att Ken Ring är med.
Citera
2026-02-23, 12:55
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCash
Det gjorde han i Netflix-serien ” En helt vanlig familj” också. Kanske är hans riktiga dialekt. Har för mig att han är från skåneland 🤨

Inte sett. Ja han är tydligen född i Malmö såg jag nu...ändå är det första gången jag hör det. Låter så fel! haha vet att skådisar tidigt får lära sig rikssvenska, och bara den jag hört så här långt!
Citera
2026-02-23, 20:27
Medlem
Citat:
Inte sett. Ja han är tydligen född i Malmö såg jag nu...ändå är det första gången jag hör det. Låter så fel! haha vet att skådisar tidigt får lära sig rikssvenska, och bara den jag hört så här långt!
Ja håller med. Låter bättre när han pratar klokt 😁.
Men gillar serien so far iaf. Hans karaktär är lite mesig dock. Det var han även i ”en helt vanlig familj ”. Kanske hänger ihop med skånskan 😂
Citera
2026-02-23, 22:37
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersson
Sett första avsnittet, bra hittills ändå - gillar skådisarna, temat och tycker det är intressant filmat med alla närbilder.
Positivt överraskad, sögs in i handlingen. Bra skådisar, bra story, bra filmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in