2026-02-03, 14:06
Medlem
Hej på er,

Jag är en man på 34 år, 94kg och 181cm lång. Jag tränar och håller igång. Har för högt BMI men det är ju skitsamma när man tränar och har lite muskler.

Under 3 års tid har jag totalt tappat motivation till att göra saker. Har sån jävla hjärndimma, sover dåligt, dippar upp och ner med humöret - ögonen rycker hela tiden. Kan inte hålla relationer pga dåligt självförtroende och självbild.

Kvinnor säger att jag är skitsnygg men tror inte på dem (även om dem ser riktigt bra ut iaf 8/10). Så verkar jag inte fatta att ta in deras komplimanger vilket är oerhört jobbigt.

Jag har ett bra jobb, två underbara döttrar varannan vecka, hus, stabil ekonomi och för tillfället en underbar flickvän som står ut med mig men är knackigt pga mig och mitt mående.

Men jag kan liksom inte finna någon glädje i någonting. Jag har så mycket men ändå så lite.

Jag har gått på antidepressiva i perioder som hjälpt föga.

Diagnoserades med Adhd i vuxen ålder (blev det som barn också) och testat Elvanse och Concerta. Men tamefan ingenting hjälper?

För tillfället går jag endast på concerta.

Misstänkte testosteronbrist för ett tag sen och gjorde ett stort hälsoprov på werlabs med 60 markörer. Allting såg jättebra ut förutom mitt testosteron som låg på ynka 10 nmol/L och SHBG värde på 13 nmol/L. Vilket är ganska lågt för min ålder och den livsstilen jag har?

Ett par månader senare så gjorde jag ett till test men på rewell och då låg värdet på 13 nmol/L vilket fortfarande är lågt. Fick dessvärre ingen medicin då jag måste ligga på minst 12nmol/L.

Även provat gå o terapi (KBT)..

Känns för tillfället ganska hopplöst att hitta tillbaka till mitt gamla jag.

Är det någon med liknande erfarenheter och hur löste ni denna onda spiral? Vad hjälpte er? Någon som har haft lågt testosteron och medicin hjälpte?

Tacksam för svar!
Citera
2026-02-03, 14:20
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboi
Hej på er,
Är det någon med liknande erfarenheter och hur löste ni denna onda spiral? Vad hjälpte er? Någon som har haft lågt testosteron och medicin hjälpte?
Tacksam för svar!
Tråkigt att hamna i denna sits.
Du lider av en brist på en önskvärd framtid?
Du ser inte tydligt vad vitsen är med att du finns till?
Du drömmer otydligt och slår bort drömmen när den börjar bli tydlig, "asch, det där kommer aldrig att funka ändå...."
Du är djävligt inriktad på dina egna behov och har ett stort ego.
Viktigt med respekt från andra då du inte har någon större självrespekt.
Och nu börjar du bli vuxen och inse att leva för andra är en blufftillvaro.
---------
Kan det vara så?
om det inte är droger förståssss...
Citera
2026-02-03, 14:45
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Tråkigt att hamna i denna sits.
Du lider av en brist på en önskvärd framtid?
Du ser inte tydligt vad vitsen är med att du finns till?
Du drömmer otydligt och slår bort drömmen när den börjar bli tydlig, "asch, det där kommer aldrig att funka ändå...."
Du är djävligt inriktad på dina egna behov och har ett stort ego.
Viktigt med respekt från andra då du inte har någon större självrespekt.
Och nu börjar du bli vuxen och inse att leva för andra är en blufftillvaro.
---------
Kan det vara så?
om det inte är droger förståssss...

Amen!
Citera
2026-02-03, 14:45
Medlem
Maureliuss avatar
Har du skaffat dig gubb-buk redan, låter så? Ta i så fall och sätt dig in i hur visceralt fett kan fucka upp din hormonella balans och sänka ditt testo. Vägledning till att göra av med visceralt fett kan du snacka med chatgpt om eller kolla yt-videos! Sedan är det upp till dig om är disciplinerad nog att göra det enda rätta.
Citera
2026-02-03, 15:59
Medlem
Be sjukvården kolla upp din sköldkörteln den kan ge problem som dina!
Citera
2026-02-03, 17:33
Medlem
UniktAnvNamns avatar

Psykologi och terapi med tillhörande piller är satans förlängda arm, det finns i princip ingen människa som hamnat i klorna på vitrockarna och deras överförskrivningar av piller mot symtom på att vara människa som kommit ut bättre på andra sidan, tvärtom, det är förödande att jaga svar i den ekokammare där du jämnt tänker på dina probllem och pratar om dina problem, adderar du beroendeframkallande piller så kan det bli riktigt jobbigt.

Det är typ 25 000 människor i Sverige som får testo på recept, det är väldigt, väldigt svårt att få ut då svensk sjukvård valt att likställa detta med dödsknark, du måste i princip vara transa eller ha opererat bort testiklar och/eller prostata för att komma på tal för denna medicinering.

Gymmar du är det ganska enkelt att ordna lite testo, snacka med den finniga och grova killen på gymmet, testa ett stick i rumpan någon gång i veckan, du kommer garanterat känna av effekt och känna en påverkan på bååde kuk och allmääntillstånd.

Det viktigaste du kan göra är att också ta hand om dig själv på andra sätt, du ska ge fan i de vita rockarna, träffa riktiga människor och ha umgänge/samtal med riktiga människor i riktiga sammanhang, att köra en premiere leaugue-kväll med goda vänner där du dricker några bärs och skrattar hjälper 1000 ggr med än vad en död människa i en vit rock någonsin kommer göra.

Riktiga människor och riktigt umgänge, komplettera med lite testo om du vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in