Citat:
Ursprungligen postat av
4X
Tate brukar prata om det. Men vad 17 är det för något egentligen?
Nu är jag ingen Tate-expert, så jag vet inte vad han pratar om i detalj nödvändigtvis, men det verkar vara nåt i stil med att han genomskådat vissa saker, typ hur systemet funkar, så han kan använda det för att främja sina egna äventyr. Han förespråkar även självstyre och ansvar, vilket är det enda som faktiskt fungerar. Inget av det här är speciellt nytt, bara det att Tate har tagit fram en modern packetering.
Han är ingen dumskalle, även om han kanske inte är speciellt vis, så jag skulle gissa att om man är en ung människa (kanske främst gäller män), så kan man nå egen framgång om man lyssnar på Tate. Däremot vet jag inte om det han säljer är nåt att ha; jag har ingen erfarenhet alls av det. Samt, lyssna på fler individer än bara en. HealthyGamerGG (Dr. Aluk Kanojia, västerländsk psykolog med österländsk filosofi) och Jordan Peterson är bra exempel på såna som kan hjälpa vilsna personer.
Det absolut viktigaste tipset i modern tid, som går att applicera precis överallt, är att inte lyssna på andra människors åsikter, oavsett vem åsikterna handlar om eller hur många som upprepar dom. Vill du bilda dig en uppfattning som inte är skräp, titta på förstahands-interaktioner, alltså där personen i fråga själv pratar, helst i längre flödande format som podcasts utan manus. Det kommer bota dig från att bli en robot som sitter och upprepar knasiga åsikter överallt. ;)
Det som många andra pratar om vad gäller matriser är angränsande men i slutändan ett annat ämne som inte så många är genuint intresserade av. Om Tates (och många andras) metoder är tänkta att leda till framgång så är matris-funderingar tänkt att leda till... sanningen, kan vi säga, men det betyder något specifikt i den här kontexten. Poängen är iallafall att den typen av matris-ifrågasättande lika gärna kan leda till hemlöshet som social framgång. Egenvald hemlöshet kanske ska tilläggas.
Sammanfattningsvis, för den som undrar om såna här saker, om du vill nå social (ekonomisk, politisk, whatever) framgång så bör du lyssna på folk som pratar om just sånt och beskriver metoder i relation till det. Om du istället är en individ som tycker att "sanningen till vilket pris som helst, inklusive det som har förödande konsekvenser för mig" resonerar mer så får du söka dig till något annat.