2026-01-31, 10:14
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag bodde i Halmstad, i närheten av högskolan, och lade märke till att det fanns väldigt många indiska studenter där. Redan då började jag fundera över varför så många valde att studera just vid Högskolan i Halmstad. Med tiden fick jag intrycket att det förekom oegentligheter inom skolan. Jag observerade även personal som bar högskolans jackor och som ofta umgicks med studenter från Indien och Afrika.

8,6 miljoner på tre år. Så mycket har Högskolan i Halmstad betalat internationella studentagenturer för att rekrytera utländska studenter till sina utbildningar.
Två av dessa agenturer erbjuder förfalskade bankutdrag för att studenter ska kunna ta sig till Sverige på ett studentvisum – men inte för att studera.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/hogskolan-i-halmstad-samarbetar-med-fuskande-agenturer-det-ar-allvarligt
Citera
2026-01-31, 12:03
Medlem
a-mortals avatar
De försöker nog bara tjäna pengar på billig arbetskraft för de inte egentligen har råd att existera.
Citera
2026-02-01, 08:58
Medlem
Det är anmärkningsvärt att man vill ha hit utländska studenter för att de betalar mycket pengar.
Så till den grad att man är villig att begå brott för att få hit dem.

Det kanske är dags att helt strypa den här onödiga vägen in i Sverige.
Vad har Sverige för nytta av massa korkade indier som studerar här?
Det är väl bättre att satsa på att fler svenskar studerar om det nu är ett måste att ha många högskoleutbildade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in