2026-01-31, 19:28
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
jag hade kunnat leva i en värld utan hjortdjur om det innebär ett vitt och bredd folkmord på dessa små otyg. även om det suger lite, hjortdjur e söta och älgar är jättemäktiga.

Med hjortdjur lär du få fästingar. Det finns inget annat sätt att bli av med fästingar (än). Men man kan ju fortfarande kosta på sig några älgar på Skansen. Eller till och med några väl inhägnade naturreservat som fästingälskarna kan få besöka om de känner sig alltför blodfulla.
Citera
2026-01-31, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Med hjortdjur lär du få fästingar. Det finns inget annat sätt att bli av med fästingar (än). Men man kan ju fortfarande kosta på sig några älgar på Skansen. Eller till och med några väl inhägnade naturreservat som fästingälskarna kan få besöka om de känner sig alltför blodfulla.

det är lugnt, kompis, om alternativet är fästingar eller hjortdjur så står jag på dig sida alla dagar i veckan.

jag hade gått så långt att jag gått till skogs med ett svärd för att halshugga både bambi och hennes mamma om det innebär att jag slapp noja över borrelia, TBE och annan skit som dessa helveteskryp bär på.
Citera
2026-01-31, 22:31
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
det är lugnt, kompis, om alternativet är fästingar eller hjortdjur så står jag på dig sida alla dagar i veckan.

jag hade gått så långt att jag gått till skogs med ett svärd för att halshugga både bambi och hennes mamma om det innebär att jag slapp noja över borrelia, TBE och annan skit som dessa helveteskryp bär på.

Jag tror vi blir fler och fler som tänker som du och jag. Jag hade heller inte någon personlig erfarenhet av fästingar förrän tidigt 2000-tal, trots mycket uteliv. Och vi är rimligtvis inte ensamma om att ha fått våra liv kringskurna på grund av fästingplågan. Frågan är bara när vi blir tillräckligt många för att ge oss på Bambi.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in