Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Det har hänt att bögar raggar på mig, men jag bryr mig inte. De är ju bögar och det är ju deras natur att ragga på män.
Vissa heterosexuella män blir så arga av att bögar raggar på dem att de nästan vill slåss. Varför är det en så känslig sak om en bög är attraherad av en?
Hela fonement med särskilda klubbar för bögar är ju onödigt, det bästa hade varit om alla kunde gå till samma ställe och alla fick ragga på alla utan att folk ska bli kränkta och vilja slåss.
Vad jag vet brukar heterokvinnor i princip aldrig slåss med flator som raggar på dem.
Finns det ett problem med den manliga sexualiteten och i så fall varför?
Min högst personliga teori är att män ofta blir obekväma med risken att befinna sig i en kvinnas sitts i samlivet. Alltså att om en snubbe raggar på en tjej är det jobbigt för att mannen är ett MÖJLIGT praktiskt hot mot henne. För dom flesta heteromän så är ju inte kvinnor ett fysiskt hot... men om en storväxt björn med skägg och lår som en brottare börjar flörta så är man helt plötsligt i en omvänd sitts... eller att man TROR att man är det?
Sen så brukar ju dom flesta av oss homos ragga när vi vet att det finns en chans eller i alla fall en sorts samförståelse i att den andra parten känner sig bekväm med att säga "errrr sorry är hetero".
I alla heterosvennars försvar vill jag säga att det enda jag numera är genuint rädd för är att se den paniska blicken när nån som vet att jag är bög och TROR att jag raggar på dom när jag bara försöker bli kompis. Att dom ska tänka "nej fan också nu måste jag säga nej på ett schysst sätt" och känna sig stressade över det. Vilket jag inte vill att dom ska behöva självklart.