2026-01-29, 20:15
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
när ska svartskallarna gemensamt ställa sig upp, ta ansvar och inse att de är orsaken till problemen i Sverige idag?

Det finns invandrare som inte är orsak till problemen.
Jag har varit arbetskamrat med flera av dem, jag umgås privat med några, jag har haft en del av dem som elever i skolan.
De vill inget hellre än att bidra till samhället. Elever som jag haft lärde sig svenska riktigt fort, flera av dem jobbar nu inom vården resp äldreomsorgen.

En vuxen kvinna från Mellanöstern, mamma med barn och man, granne till mig, kämpade på SFI, pratar nu svenska nästan perfekt och i stort sett utan brytning. Hon jobbar nu inom äldrevården och bidrar till samhället.

Jag träffade för några veckor sedan pappan till en av mina tidigare elever. Tidigare körde han buss; nu berättade han att han utbildat sig till lokförare.

Sådana här invandrare är ju en tillgång, inte en belastning.
Eller hur?
Senast redigerad av RFT 2026-01-29 kl. 20:18.
Citera
2026-01-29, 20:30
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det finns invandrare som inte är orsak till problemen.
Jag har varit arbetskamrat med flera av dem, jag umgås privat med några, jag har haft en del av dem som elever i skolan.
De vill inget hellre än att bidra till samhället. Elever som jag haft lärde sig svenska riktigt fort, flera av dem jobbar nu inom vården resp äldreomsorgen.

En vuxen kvinna från Mellanöstern, mamma med barn och man, granne till mig, kämpade på SFI, pratar nu svenska nästan perfekt och i stort sett utan brytning. Hon jobbar nu inom äldrevården och bidrar till samhället.

Jag träffade för några veckor sedan pappan till en av mina tidigare elever. Tidigare körde han buss; nu berättade han att han utbildat sig till lokförare.

Sådana här invandrare är ju en tillgång, inte en belastning.
Eller hur?

Det är klart det finns undantag, och invandrare som invandrar med rätt inställning har någon aldrig varit emot, däremot är problemet den miljonen flyktingar som kom hit med Reinfeldt och som inte klarat av att integrera sig och nu har en lika ointegrerad ung generation pojkar och män som tycker det är rimligt att skjuta folk i huvudet för en tuff vinterjacka.

Det går inte och påstå att de senaste 20 årens kaos varit lyckat eller har haft en positiv effekt på samhället, din trevliga lokförare väger inte upp kaoset!
Citera
2026-01-29, 23:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
eliten gömmer sig i vindsvåningar och har privatchaufförer

Du menar Åkesson?

Citat:
Men i vanlig ordning är det fel på svensken, svensken ska ändra sig, svensken ska anpassa, svensken ska böja sig framåt, när ska svartskallarna gemensamt ställa sig upp, ta ansvar och inse att de är orsaken till problemen i Sverige idag?

Men svensken röstar ju på partierna. Och du hatar partierna.

Har du sett denna tråd?

Är trött på mitt eget folk, svenskarna VILL bytas ut?
(FB) Är trött på mitt eget folk, svenskarna VILL bytas ut?
Citera
2026-01-30, 00:25
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du menar Åkesson?

Men svensken röstar ju på partierna. Och du hatar partierna.

Har du sett denna tråd?

Är trött på mitt eget folk, svenskarna VILL bytas ut?
(FB) Är trött på mitt eget folk, svenskarna VILL bytas ut?

Ja, Åkesson och den övriga makteliten.

Ja, jag ogillar alla politiska partier då de styrs av makt istället för vad som är bra för Sverige och det svenska folket, problemet är att det tas beslut över huvudet på det svenska folket, mycket av det som sker ville inte vanligt folk ha, det har tvingats på, vi är ganska mesiga och medgörliga, godtrogna och lätta att utnyttja och köra över, ifall jag ska generalisera...
Citera
2026-01-31, 03:01
Medlem
Denna bild reflekterar på ett roligt sätt hur många som dragits in i masspsykosen den senaste tiden:

https://images.craigslist.org/00S0S_dd3ee1DQW1e_08g09Q_1200x900.jpg
Citera
2026-01-31, 03:16
Medlem
Sverige är en katastrof idag. Den så kallade nazismen och fascismen har haft absolut noll inflytande över samhällskulturen. Sverige så som det är idag med alla dess problem är format genom vänsterliberala idéer.
Citera
2026-02-01, 12:09
Medlem
psaks avatar
Frågan gällande orsaker är rätt så enkel. Tycker det krånglas till för mycket. Bakgrunden är helt enkelt något som både nationalister och anti-nationalister (och övriga raddan hur de nu betecknas av folk) borde kunna hålla med om: den förvuxna mångkulturen.
Utan den utvecklingen så hade Sverige nämligen sluppit såväl de sociala problemen etc förknippade med migrationen och alla som stör sig på 'fascism/nazism' hade sluppit sådant (jag tror faktiskt att nästan samtliga etniska svenskar hade stått ut med ett fortsatt Sverige som det såg ut på 70-80-talet).
Mångkulturkaoset är grunden.

Hur man vänder på denna förödande utveckling som skedde kan inte gå till på annat sätt än det som framför allt enstaka partier utanför riksdagen förespråkar: en omfattande återvandring.
Övriga alternativ, att bara enträget fortsätta på samma spår (='fascist'-skapandet) ja, vad ska man säga om det?
Man måste utvärdera vad det blir för följder av att göra raka motsatsen till något 'skrämmande' (fascism, nazism som en del kallar det), vilket är just vad svenska ledare under flera decennier gjort.
Citera
2026-02-01, 12:25
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible2
Jag har insett att nazister och fascister inte kan botas. De drivs av sitt hat och bryr sig inte om det går åt helvete för dem själva, så länge de kan trampa ner "de andra”. De verkar inte vara mottagliga för logik, resonemang eller dialoger. Vi har försökt tala dem till rätta på civiliserat vis, men under tiden så får de bara mer och mer makt och inflytande i samhället.
Det är farliga ideologier som går ut på att skada andra.
De lever för sitt hat.
De har valt den onda sidan.

Det är inga stora motståndare vi talar om, de är sällan modiga i dagsljus. Men i skuggorna arbetar de, infiltrerar politiken, infiltrerar institutioner, sprider propaganda.
Det har gått för långt.
Det är dags för motaktion.

Jag föreslår inte att vi påbörjar skyddsjakt på samtliga nazister och fascister. Däremot behöver något göras snarast!
Det goda ska segra över det onda.
För demokratin.
För rättssamhället.
För människovärdet.

Vad säger ni?
Hur ska vi få bukt med den pågående fascismen som byggs upp av bedragare som uttnyttjar incellers självprojikerande självhat?

Problemet är att man inte kunnat erbjuda ett vettigt alternativ.

Det blir liksom dåligt när man skyller all världens ondska på en grupp, sen gör en helomvändning och tycker att gruppen man problematiserar ska "skärpa sig".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in