2026-06-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Hon säger ungefär såhär i klippet jag länkade ovan "I want to knock someone out cold but it's fine" lite smått besviken att hon vann på TKO och inte KO. Helt rätt inställning.
Man får lite psykopatvibbar 🤣 Hon ser så extremt oskyldig ut och låter så snäll på rösten men hon är brutalt elak i buren / ringen. Det lär inte dröja länge innan hon är i UFC om hon fortsätter att radda upp vinster på det sättet och dessutom verkar Dana gilla henne då han råkade vara på plats och såg hennes MMA debut live.
Citera
2026-06-12, 14:45
Medlem
Brottargalnings avatar
Är inte imponerad av hennes grappling i den senaste matchen. Hade motståndaren inte varit slutkörd efter första ronden hade hon antagligen torskat på dom slut.

Hon är ung och kan fortfarande komma långt i sporten men att slå Jones rekord kan hon glömma.
Citera
2026-06-13, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Är inte imponerad av hennes grappling i den senaste matchen. Hade motståndaren inte varit slutkörd efter första ronden hade hon antagligen torskat på dom slut.

Hon är ung och kan fortfarande komma långt i sporten men att slå Jones rekord kan hon glömma.

Det har jag svårt att tro. Hade motståndaren inte varit slut efter en rond så hade hon varit slut efter två.
Som bekant blir Smilla bara mer och mer aktiv i de senare ronderna, en klassisk slow starter. Hon blev nedtagen och ställde sig direkt upp - jag blev snarare imponerad över hur enkelt det såg ut. Och återigen, hon vann på TKO typ 40% in i matchen när hon är som bäst efter kanske 75-80% av matchtiden.

Klasskillnad.
Citera
2026-08-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandalan
Smilla Sundell är uppväxt i Thailand och är bäst i världen i thaiboxning. Hon började gå matcher redan som 15-16 åring. Kan tyckas tidigt, men hon har nog gett mer stryk än vad hon fått.

Nu har hon precis gjort debut i MMA och vann överlägset.

Hon siktar på UFC. Frågan är bara när inte om hon gör debut där?

Smilla om sin MMA-debut:
https://youtu.be/TsDiyxYZOqU

Intervju med Smilla om sin satsning på MMA:
https://youtu.be/NqIZUDGITSk

Tror ni Smilla har vad som krävs för att bli bäst i världen i MMA?

Skall vi få in någon som är ung och duktig och kan tävla för Sverige är det hon.
Citera
2026-09-02, 06:04
Medlem
Brottargalnings avatar
Nu är hon bokad för match i oktober på DWCS. Hon kommer möta Aline Pereira, lillasystern till Alex Pereira.

Inte omöjlig match men det är ju upplagt som att hon ska torska.
Citera
2026-09-02, 09:10
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Nu är hon bokad för match i oktober på DWCS. Hon kommer möta Aline Pereira, lillasystern till Alex Pereira.

Inte omöjlig match men det är ju upplagt som att hon ska torska.
Jag tror snarare att de vill ge henne ett imponerande namn. Aline är primärt en stående fighter som utnyttjar sin storlek, hon verkar ha krut i nävarna men har inte vunnit på knock på ett tag och har bara decisions för eller emot sig i mma. Sedan är hon redan 35 år gammal och Dana brukar inte gilla att ta in äldre fighters, speciellt inte med ett 3-2 record.

Kollade någon av hennes tidigare matcher och hon gillar att använda sin storlek för att jobba i clinchen, borde passa Smilla som handen i handsken.
Citera
2026-09-02, 16:52
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag tror snarare att de vill ge henne ett imponerande namn. Aline är primärt en stående fighter som utnyttjar sin storlek, hon verkar ha krut i nävarna men har inte vunnit på knock på ett tag och har bara decisions för eller emot sig i mma. Sedan är hon redan 35 år gammal och Dana brukar inte gilla att ta in äldre fighters, speciellt inte med ett 3-2 record.

Kollade någon av hennes tidigare matcher och hon gillar att använda sin storlek för att jobba i clinchen, borde passa Smilla som handen i handsken.

Hade missat hennes ålder helt. Tänkte mest att de gör brorsan en tjänst samtidigt som de slaktar en fighter från en konkurrerande organisation(One).

Om Aline vet jag egentligen bara att hon är kickboxare som fått stryk av van Soest för en massa år sedan. Vet också att hon har dominerat i karate combat men nivån där är rätt så låg.

Svårt att säga vem som skulle vinna, Smilla har visserligen tävlat i One som är en stor organisation men samtidigt har de inte särskilt många elitfighters på kvinnosidan som hon fått möta. Jämfört med Aline som bland annat mött Soest så känns det rent spontant som hon haft tuffare motstånd än Smilla i deras respektive karriärer.

Utöver det så tränar Aline med samma elitteam som sin brorsa samtidigt som Smilla tränar på något bonnagym i Kanada.
Citera
2026-09-02, 18:41
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hade missat hennes ålder helt. Tänkte mest att de gör brorsan en tjänst samtidigt som de slaktar en fighter från en konkurrerande organisation(One).

Om Aline vet jag egentligen bara att hon är kickboxare som fått stryk av van Soest för en massa år sedan. Vet också att hon har dominerat i karate combat men nivån där är rätt så låg.

Svårt att säga vem som skulle vinna, Smilla har visserligen tävlat i One som är en stor organisation men samtidigt har de inte särskilt många elitfighters på kvinnosidan som hon fått möta. Jämfört med Aline som bland annat mött Soest så känns det rent spontant som hon haft tuffare motstånd än Smilla i deras respektive karriärer.

Utöver det så tränar Aline med samma elitteam som sin brorsa samtidigt som Smilla tränar på något bonnagym i Kanada.
Håller med dig, det kommer bli det tuffaste smilla har mött än så länge, dessutom är Aline nästan lika stor så det skall bli intressant att se. Men det är jämt med fördel smilla tror jag. 60-40 kanske.
Citera
2026-09-03, 03:52
Medlem
Tearsinrains avatar
Mycket intressant. Jag trodde hon skulle ha kanske 2-3 matcher kvar till UFC men vinner hon mot ett hyfsat stort namn (eftersom det är Alexs lillsyrra) och särskilt om det är övertygande lär hon få kontrakt redan efter den fighten. Om hon vinner alltså
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in