2026-02-05, 12:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du ska kanske inte lägga dig i en diskussion som du läser lite när andan faller dig in.

Om det är någon som stör tråden är det du och dina gelikar som konstant babblar om annat än själva fallet i fråga. Rätt så typiskt er sort att använda varje tråd för att trycka er agenda.
Det är du som skapar ständiga cirkeldiskussioner genom att ständigt säga emot allting. Av oklara skäl är ditt syfte uppenbart att störa tråden och ta fokus från de mycket allvarliga fel som ständigt begås av socialtjänsten. Ditt beteende är extremt störande för tråden och sjukt hänsynslöst mot alla de människor som drabbas.
Citera
2026-02-05, 13:00
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är du som skapar ständiga cirkeldiskussioner genom att ständigt säga emot allting. Av oklara skäl är ditt syfte uppenbart att störa tråden och ta fokus från de mycket allvarliga fel som ständigt begås av socialtjänsten. Ditt beteende är extremt störande för tråden och sjukt hänsynslöst mot alla de människor som drabbas.

Självklart säger jag emot uppenbart skitsnack utan någon jävla rimlighet. Kurt drar upp exakt samma argument i alla trådar han är med i, om och om så fort han får en chans. Att man ens vill beblanda sig med någon som Kurt är ganska talande i sig.

Klart att du tycker det är störande då det ifrågasätter er och man inte låter er sprida dynga utan mothugg.
Citera
2026-02-05, 13:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Självklart säger jag emot uppenbart skitsnack utan någon jävla rimlighet. Kurt drar upp exakt samma argument i alla trådar han är med i, om och om så fort han får en chans. Att man ens vill beblanda sig med någon som Kurt är ganska talande i sig.

Klart att du tycker det är störande då det ifrågasätter er och man inte låter er sprida dynga utan mothugg.
Sakligt ifrågasättande är inte störande. Ditt ständiga tjafsande är störande.

Håller du med om att rättssäkerheten brister när det gäller socialtjänsten? Det är en Ja/Nej-fråga.
Citera
2026-02-05, 13:13
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon var är tveksam till medin och mer inne på naturläkemedel det kanske även inkluderar naturliga metoder för att hindra graviditet något som inte fungerar särskilt bra om kvinnan har oregelbundna cyklar

Och mot könssjukdomar är det lika ”effektivt” som en bön.
Citera
2026-02-05, 13:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Du svarar i vanlig ordning inte på en enda fråga. Systemet fungerar för Adam kom ändå hem efter sju år, efter UG lagt sig i och granskat fallet.

Anledningen att det tas upp är för att samma systemfel med brist på insyn på domstol och nämndens sida finns i varje lvu-ärende.

Du svarar ju aldrig på min fråga hur Adams papppa skulle kunna veta vad som var fel och hur soc klippt filmen så att säga.

Varför inte svara på det istället?
Citera
2026-02-05, 13:28
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Håller du med om att rättssäkerheten brister när det gäller socialtjänsten? Det är en Ja/Nej-fråga.

Jag tycker inte det är en ja/nej fråga, eftersom att tillsynsmyndigheter hittar brister är det enda rimliga svaret ja.
Jag kan hålla med om att det finns mycket att önska kring rättssäkerheten. I fallet Malin verkar den dock inte ha brustit, so far.
Citera
2026-02-05, 13:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tycker inte det är en ja/nej fråga, eftersom att tillsynsmyndigheter hittar brister är det enda rimliga svaret ja.
Jag kan hålla med om att det finns mycket att önska kring rättssäkerheten. I fallet Malin verkar den dock inte ha brustit, so far.
Det går ju inte ens att förstå varför barnet omhändertagits. Då finns det ju inte tillstymmelse till rättssäkerhet.
Citera
2026-02-05, 13:44
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du svarar i vanlig ordning inte på en enda fråga. Systemet fungerar för Adam kom ändå hem efter sju år, efter UG lagt sig i och granskat fallet.

Anledningen att det tas upp är för att samma systemfel med brist på insyn på domstol och nämndens sida finns i varje lvu-ärende.

Du svarar ju aldrig på min fråga hur Adams papppa skulle kunna veta vad som var fel och hur soc klippt filmen så att säga.

Varför inte svara på det istället?

Sluta nu Kurt. Du yrar om att en förälder inte kan försvara sig utan rådata och allt material men Adam kom hem utan den. Ditt argument har ingen giltighet.

Hade socialtjänstens varenda anteckning kunnat hjälpa? Ja kanske om det finns något av värde, i form av undanhållna egenskaper som talar för den andra föräldern.

Citat:
Det går ju inte ens att förstå varför barnet omhändertagits. Då finns det ju inte tillstymmelse till rättssäkerhet.

Inte enligt UG nej, men det finns en dom du kan läsa som ger en annan bild av läget.
Citera
2026-02-05, 13:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Inte enligt UG nej, men det finns en dom du kan läsa som ger en annan bild av läget.
Inte enligt Malin som är den som drabbats av den bristande rättssäkerheten. Du förstår uppenbarligen inte vad begreppet rättssäkerhet betyder.
Citera
2026-02-05, 13:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Inte enligt Malin som är den som drabbats av den bristande rättssäkerheten. Du förstår uppenbarligen inte vad begreppet rättssäkerhet betyder.

Inte enl Malin nej. Som är den drabbade, precis. Inget nytt att en drabbad alltid anser sig vara felfri och felbehandlad.

Att UG trycker på IF och domen ger en annan bild av läget är rätt så talande.
Citera
2026-02-05, 14:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Inte enl Malin nej. Som är den drabbade, precis. Inget nytt att en drabbad alltid anser sig vara felfri och felbehandlad.

Att UG trycker på IF och domen ger en annan bild av läget är rätt så talande.
Malin har uppenbart inte fått den delaktighet som hon har rätt till.
Citera
2026-02-05, 14:10
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Malin har uppenbart inte fått den delaktighet som hon har rätt till.

Ingen aning, framkommer inte i avsnittet. Annat än att hon fått utredningshem och har haft löpande kontakt med socialen de senaste 2åren. Låter inte som att hon är utesluten enl mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in